Zo kies je de beste telefonieoplossing voor jouw bedrijf

Voys schrijverscollectief
op 3 februari 2020

Bellen met een vast toestel, met een mobiele telefoon of via je laptop of desktop. Voys biedt voor elke werksituatie een passende telefonieoplossing. Welk product past bij jou en jouw bedrijf? Je ontdekt het in deze blog.

Je kunt natuurlijk bellen met het welbekende bureautoestel, dat eventueel uit te breiden is met een headset. Ook de Voys 4G app voor je smartphone is een populaire optie. Daarnaast hebben we een softphone voor de computer ontwikkeld: onze webphone.

Een passend advies voor iedereen

Het ene product past beter bij jouw bedrijf en manier van werken dan het andere. Hoe maak je een goede afweging en hoe kies je de juiste telefonieoplossing? Hier helpen we je graag bij. Ben jij vooral onderweg voor je werk of zit je altijd op je eigen werkplek? Check hieronder wat we jou aanraden. Werk je juist regelmatig op verschillende locaties? Ook dan hebben we een passend advies.

Altijd onderweg

Veel ondernemers gebruiken de Voys 4G app om buiten kantoor bereikbaar te zijn. Met deze app kun je via je smartphone bellen en gebeld worden op je vaste, zakelijke nummer. De app is gekoppeld aan jouw eigen online centrale bij Voys.

Voor een goede werking heeft de app een stabiele 4G-dekking nodig. Via WiFi bellen kán werken, maar dit raden we zeker niet aan. Waarom niet? WiFi is minder stabiel dan 4G en kan daarom problemen geven. Heb je even geen (stabiele) internetverbinding? Dan is het gelukkig nog steeds mogelijk om uit te bellen met de Voys 4G app. Dit gaat dan via een zogenaamd tweeweg-gesprek, dat betekent wel dat er dubbele gesprekskosten/belminuten worden gerekend.

Wil je zeker weten dat je goed bereikbaar bent, ook als je niet altijd een goede internetverbinding hebt? Dan kun je ervoor kiezen om je vaste nummer door te schakelen naar je mobiele nummer. Ons telefonieplatform belt dan als het ware vanaf jouw account naar jouw mobiele nummer. Daarom gaan deze gesprekken wel van je belminuten af, maar je zorgt er zo wel voor dat je altijd goed bereikbaar bent op je zakelijke nummer.

Vaste werkplek

Heb je een eigen, vaste werkplek? Dan zijn er verschillende oplossingen waaruit je kunt kiezen. Welke optie voor jou het meest geschikt is, hangt af van een aantal factoren.

Als jouw collega’s soms ook jouw toestel moeten kunnen opnemen, of als je met meerdere nummers wil kunnen bellen, dan kun je het beste kiezen voor een bureautoestel of een handset. Vind je het handig om soms naar een andere ruimte te lopen tijdens een telefoongesprek, ook dan is een handset ideaal.

Bel je vaak en/of heb je voornamelijk lange gesprekken? Dan kan het erg prettig zijn om gebruik te maken van een headset. We raden aan om een headset alleen te gebruiken in combinatie met een vast toestel.

Hoef je maar met één nummer uit te bellen en komen er op jouw toestel alleen telefoontjes voor jou binnen? Dan is de webphone een goede optie. Daarmee bespaar je de kosten van de aanschaf van een toestel. Wel heb je een headset nodig die je op je computer aansluit.

Wisselende werkplek

Verschilt het per moment of per dag waar je werkt? Ben je bijvoorbeeld ‘s ochtends op kantoor en ‘s middags thuis? Of werk je afwisselend in de winkel en dan weer in het magazijn? Ook dan hebben we geschikte oplossingen.

Gebruik je altijd dezelfde laptop én vast internet, ongeacht je werkplek, dan is de webphone ideaal. Behalve je laptop, hoef je dan alleen maar je headset mee te nemen als je wisselt van werkplek.

Heb je niet overal waar je werkt beschikking over je computer met een vaste internetaansluiting, maar werk je wel altijd vanuit hetzelfde gebouw? Maak dan gebruik van een handset. Deze kun je meenemen tot zo’n veertig meter vanaf het basisstation.

Is jouw situatie anders dan bovenstaande en is zowel de webphone als een handset niet geschikt? Neem dan gerust contact met ons op via 050 700 9920 of support@voys.nl. Wij denken graag met je mee om voor jou de perfecte oplossing te vinden zodat jij en jouw bedrijf uitstekend bereikbaar zijn.

Tweet Deel Deel