Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

IP-centrale statisch verbinden

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 15 maart 2021

Je kunt je IP-centrale statisch verbinden met ons platform. Graag zelfs! Als het mogelijk is om te kiezen voor statische instellingen, doe dat dan! Het is gebleken dat dit betrouwbaarder werkt dan een dynamische registratie.

Bij een statische configuratie kun je verwijzen naar de volgende twee proxy’s:

  • sip01.voys.nl
  • sip02.voys.nl

Op freedom.voys.nl vul je bij de geavanceerde trunk instellingen het domein of IP-adres van je centrale in en de poort waarop deze bereikbaar is.

Is het mogelijk om in je centrale een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen? Dan is dit in verband met beveiliging sterk aan te raden. Heeft je telefooncentrale geen mogelijkheid tot het invoeren van gebruikersnaam/wachtwoord, haal dan het vinkje weg bij Authenticeer INVITE’s. Ook raden we aan om het IP-adres (of de IP range) van je telefooncentrale in te vullen!

Let er wel op dat je de poort moet forwarden naar je centrale als de centrale achter een router staat.

Met bovenstaande instellingen is geen registratie op ons platform nodig. We weten immers nu waar we binnenkomende telefoongesprekken kunnen afleveren en jouw telefooncentrale kan uitgaande gesprekken afleveren op een van onze proxy servers.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.