Bijvoorbeeld op "Cisco", "Belplan" of "Naamherkenning".

Belplan instellen

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 12 februari 2019

Wat is een belplan?

Het belplan vind je in Freedom. In een belplan stel je in wat er gebeurt als je telefoonnummer gebeld wordt. Heb je geen belplan ingesteld, dan gebeurt er dus niets als je nummer gebeld wordt.

  • Navigeer naar Belplan in de menubalk en klik op toevoegen
  • Geef indien gewenst een beschrijving
  • Kies het telefoonnummer waarvoor je het belplan wilt maken bij suggesties en ga naar stap 2

Hier begin je met het instellen van je belplan:

  • In het eerste pulldown menu geef je aan wat je wilt instellen; bijvoorbeeld een VoIP-account, Vast/Mobiel of een belgroep
  • In het tweede pulldown menu maak je de keuze welk VoIP-account of welke belgroep moet gaan rinkelen
  • De rinkeltijd geeft aan hoe lang je toestel rinkelt
  • Met de plusjes aan de linkerkant voeg je extra stappen toe
  • Klik op de 3 stipjes aan de rechterkant om de stap te wijzigen, verwijderen of naar boven of naar beneden te verplaatsen
  • Bij een Melding zie je aan de rechterkant van de stap een afspeelknop. Druk hierop om het geluidsbestand af te spelen.
  • Aan de rechterkant van de stappen “Tijdsgroep” en “Belgroep” zie je een driehoek op zijn kant. Klik hierop om meer informatie te zien over het item.

Film

Tips

  • We raden je aan om de beller niet langer dan 30 seconden te laten wachten voor hij iemand aan de lijn krijgt
  • Het schakelen naar een extern nummer (bijvoorbeeld 06) heeft een opzettijd. Naar mobiel is deze ongeveer 5 seconden en naar een vast nummer ongeveer 2. Houd hier rekening mee in het Belplan.
  • Als een VoIP-account niet bereikbaar is of op DnD (Do Not Disturb) staat, schakelt hij automatisch door naar de volgende stap. Wanneer het bewuste account in een Belgroep zit, dan gaan de overige toestellen gewoon over.
  • Een aantal functionaliteiten zijn alleen beschikbaar wanneer het de eerste stap in het belplan betreft, o.a. openingstijden, filter en keuzemenu

Voorbeelden

Hieronder vind je een aantal voorbeelden van veelvoorkomende belplannen.

Het belplan met gebruikers

Dit is een ideale oplossing voor de zzp’er. Door de gebruiker te selecteren in het belplan, kan je gemakkelijk wisselen tussen mobiel en vast. Hoe je dit doet lees je in de handleiding over gebruikers.

Het belplan met belgroepen

Door met belgroepen te werken kun je verschillende toestellen (vast of mobiel) gelijktijdig laten overgaan; zie ook de handleiding over de belgroep. Wanneer er onverhoopt toch niemand opneemt, is een persoonlijke voicemail de uitkomst, in de voicemail handleiding kun je vinden hoe je de voicemail inspreekt.

Meer weten?

Het belplan heeft oneindig veel mogelijkheden. Wil je dingen uitproberen zonder je nummer ‘uit de lucht’ te halen? Maak dan een Belplansjabloon aan. Hiermee kun je zelf uitproberen hoe je je organisatie optimaal bereikbaar maakt. Deze belplansjablonen zijn vervolgens weer te selecteren in het belplan van je telefoonnummer.

 

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.