Bijvoorbeeld op "Cisco", "Belplan" of "Naamherkenning".

Belplan instellen

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 3 november 2020

Het belplan vind je in Freedom. In een belplan stel je in wat er gebeurt als je telefoonnummer gebeld wordt. Heb je geen belplan ingesteld, dan gebeurt er dus niets als je nummer gebeld wordt.

Wijzig bestaand belplan

  • Log in op Freedom.
  • Klik in de menubalk op ‘Belplan’ in de menubalk.
  • Klik op het telefoonnummer van het belplan wat je wil aanpassen.

Nieuw belplan aanmaken

  • Log in op Freedom.
  • Klik in de menubalk op ‘Belplan’ in de menubalk.
  • Klik op Toevoegen indien je een nieuw belplan wil aanmaken.
  • Vul een Beschrijving in en ga naar stap 2.

Toevoegen, wijzigen of verwijderen van stappen in het belplan

  • Klik op   Stap toevoegen om een stap toe te voegen.
  • Klik op de drie stipjes aan de de rechterkant van de regel om een stap te wijzigen of te verwijderen.
  • Selecteer in het dropdown menu’s de juiste module en/of bestemming.
  • Vul bij ‘Rinkeltijd’ het aantal seconden in waarop een eindbestemming rinkelt.
  • Klik op de afspeelknop om het geluidsbestand van een Melding, Voicemail of Keuzemenu af te spelen.
  • Klik op de gekantelde driehoek om meer informatie te zien over de Tijdsgroep en/of Belgroep.
  • Klik op Opslaan aan de rechterkant om de betreffende stap op te slaan.

Tips

  • We raden je aan om de beller niet langer dan 30 seconden te laten wachten voor hij iemand aan de lijn krijgt.
  • Het schakelen naar een extern nummer (bijvoorbeeld 06) heeft een opzettijd. Naar mobiel is deze ongeveer 5 seconden en naar een vast nummer ongeveer 2. Houd hier rekening mee in het Belplan.
  • Als een VoIP-account niet bereikbaar is of op DnD (Do Not Disturb) staat, schakelt hij automatisch door naar de volgende stap. Wanneer het bewuste account in een Belgroep zit, dan gaan de overige toestellen gewoon over.

Meer weten?

Het belplan heeft oneindig veel mogelijkheden. Wil je dingen uitproberen zonder je nummer ‘uit de lucht’ te halen? Maak dan een Belplan-extensie aan. Hiermee kun je zelf uitproberen hoe je je organisatie optimaal bereikbaar maakt. Deze belplan-extensies zijn vervolgens weer te selecteren in het belplan van je telefoonnummer.

 

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.