Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Belplan instellen

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 12 oktober 2021

Het belplan vind je in Freedom. In een belplan stel je in wat er gebeurt als je telefoonnummer gebeld wordt. Heb je geen belplan ingesteld, dan gebeurt er dus niets als je nummer gebeld wordt. Om je belplan met modules te vullen zoals openingstijden en voicemail, maak je deze modules eerst aan bij beheer. Als je ze daar hebt gemaakt, zijn ze pas actief zodra je deze in je belplan zet.

Het kan zijn dat je een bestaand belplan wilt wijzigen of een nieuw belplan wil aanmaken.

Wijzig bestaand belplan

  • Log in op Freedom.
  • Klik in de menubalk op ‘Belplan’ in de menubalk.
  • Klik op het telefoonnummer van het belplan wat je wil aanpassen.

Nieuw belplan aanmaken

  • Log in op Freedom.
  • Klik in de menubalk op ‘Belplan’ in de menubalk.
  • Klik op Toevoegen indien je een nieuw belplan wil aanmaken.
  • Vul een Beschrijving in en ga naar stap 2.

Toevoegen, wijzigen of verwijderen van stappen in het belplan

  • Stappen toevoegen doe je door op de knop Stap toevoegen te drukken. Klik op de drie stipjes aan de de rechterkant van de regel te klikken om de stap te wijzigen, verwijderen of naar boven of naar beneden te verplaatsen.
  • Let op! Direct achter de modules staat ‘wijzig [naam van module]’ bijvoorbeeld ‘Wijzig Openingstijden’. Als je hierop klikt wijzig je de module zelf. Als je deze module wil verwijderen, verplaatsen of een andere module in de plaats wil zetten druk je dus op de drie stippen achter aan de regel.
  • Selecteer in het dropdown menu’s de juiste module en/of bestemming.
  • Bij rinkeltijd vul je het aantal seconden in waarop een eindbestemming rinkelt.
  • Klik op de afspeelknop om het geluidsbestand van een Melding, Voicemail of Keuzemenu af te spelen.
  • Klik op de gekantelde driehoek om meer informatie te zien over de Tijdsgroep en/of Belgroep.
  • Klik op op Opslaan aan de rechterkant op de betreffende stap op te slaan.

Tips

  • We raden je aan om de beller niet langer dan 30 seconden te laten wachten voor hij iemand aan de lijn krijgt.
  • Het schakelen naar een extern nummer (bijvoorbeeld 06) heeft een opzettijd. Naar mobiel is deze ongeveer 5 seconden en naar een vast nummer ongeveer 2. Houd hier rekening mee in het Belplan.
  • Als een VoIP-account niet bereikbaar is of op DnD (Do Not Disturb) staat, schakelt hij automatisch door naar de volgende stap. Wanneer het bewuste account in een Belgroep zit, dan gaan de overige toestellen gewoon over.

Meer weten?

Het belplan heeft oneindig veel mogelijkheden. Wil je dingen uitproberen zonder je nummer ‘uit de lucht’ te halen? Maak dan een Belplan-extensie aan. Hiermee kun je zelf uitproberen hoe je je organisatie optimaal bereikbaar maakt. Deze belplan-extensies zijn vervolgens weer te selecteren in het belplan van je telefoonnummer.

 

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.