Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Openingstijden Feestdagen

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 21 June 2022

Wil je dat je telefoon niet op je kantoor of in je winkel rinkelt, maar dat er wat anders gebeurt met inkomende oproepen dan tijdens je reguliere openingstijden? Geen probleem, we leggen je hier graag uit hoe je dat instelt. Volg het stappenplan om het zelf te regelen dat je even ergens anders, of natuurlijk helemaal niet bereikbaar bent.

  • Log in op Freedom.
  • Klik op de menubalk op belplannen.
  • Klik op het telefoonnummer waarin je de feestdagen wil toevoegen.
  • Check of je hier al de module openingstijden in hebt staan voor feestdagen en/of uitzonderingen.

Toevoegen van mijn Feestdagen

Eerst gaan we de module aanmaken. Volg de stappen hieronder om dit te doen.

  • Klik op de menubalk op ‘Beheer’.
  • Kies voor ‘Openingstijden’.
  • Klik op Toevoegen en ga eventueel akkoord met de kosten.
  • Naam: Geef hier de tijdsgroep een naam, bijvoorbeeld: ‘Feestdagen en uitzonderingen’.
  • Geef de tijdsgroep een Beschrijving, bijvoorbeeld: ‘Alle feestdagen in 2022’.
  • Klik op Stap 2.
  • De tijden vullen we zo in. Klik hier eerst op opslaan.

Nu gaan we de module toevoegen aan je belplan.

  • Klik op de menubalk op belplannen.
  • Klik op het telefoonnummer waarin je de feestdagen wil toevoegen.

Zorg dat de feestdagen module boven alle andere openingstijden die je hebt komt. In de meeste gevallen is de meest veilige plek bovenaan.

  • Klik op de stap toevoegen onder de titel ‘Belplan’.
  • Vul in de eerste kolom ‘openingstijden’ in.
  • In de tweede kolom de net aangemaakte Feestdagen module.
  • In de derde kolom vul je in ‘verplaats onderstaande stappen naar voldoet NIET aan’.
  • Klik op opslaan.

Aanpassen van mijn Feestdagen

Zoek je feestdagen module in je belplan op. Het zou er ongeveer zo uitzien als hieronder.

Ten eerste pas je de data en tijden aan in de feestdagen tijdsgroep.

Klik achter je openingstijden feestdagen op ‘wijzig openingstijden’. In het voorbeeld hierboven is het rood gecentreerd.

Je zit nu in de module Feestdagen om specifieke data aan te passen zodat je telefonie anders loopt dan normaal.

Hier kan je de titel en beschrijving eventueel aanpassen. Daarna kom je dit soort blokken tegen zoals hieronder.

Korte uitleg over bovenstaand blok:

  • Als je op het kruisje klikt, dan maak je meer blokken aan. Handig voor als je meteen meer feestdagen wil toevoegen.
  • Het ‘keerteken‘ ernaast zorgt ervoor dat je een blok verwijderd.
  • Bij uren geef je een tijdslot aan. Je wil bijvoorbeeld op goede vrijdag om vier uur dicht in plaats van om 5 uur. Dan kan je hierin 1600-1700 toevoegen. Voor en na dat uur loopt het dan zoals je gewend bent. Als je niks invult en de streepjes laat staan, dan pakt hij de hele dag.
  • Bij dagen in de week vink je aan wanneer je wil op welke dag het ook anders loopt dan anders. Op goede vrijdag vink je dan dus alleen de vrijdag aan.
  • Bij dagen geef je de data aan waar het om gaat. Goede vrijdag viel in 2022 op 15 april. Bij dagen geef je dan dus ’15 tot en met 15′ aan.
  • Bij maanden geef je aan april tot en met april.

Als je klaar bent, vergeet dan niet om op opslaan & ga naar belplan te drukken.

Maar wat gebeurd er nou op die dagen met onze telefonie?

Als het goed is ben je weer terug in je belplan. Zoek de feestdagen module even weer op. Helemaal aan het einde van de regel klik je op het driehoekje.

Hier controleer je even of je de juiste data hebt toegevoegd. Hier zie je ook dat als je de streepjes laat staan, de uren op ‘hele dag’ komen te staan.

Nu nog toevoegen wat er moet gebeuren tijdens deze feestdagen. De module openingstijden komt altijd met twee opties:

  • Voldoet aan: Als het tijdstip binnen de openingstijden valt, dan volgt de klant de stappen die hieronder staan. In dit geval bijvoorbeeld vrijdag 15 april 16:15 uur.
  • Voldoet niet aan: Als het tijdstip niet binnen de openingstijden valt, dan volgt de klant de stappen die hieronder staan. In dit geval bijvoorbeeld vrijdag 15 april 15:00 uur.

Als het goed is heb je alle stappen onder ‘voldoet niet aan’ al goed staan. Dit is namelijk zoals de telefonie loopt zoals je gewend bent. Het is dus belangrijk om je stappen te bekijken onder ‘voldoet aan’. In het voorbeeld staat hier ‘nog in te vullen stap’. Als je op wijzigen drukt (zie voorbeeld), dan kan je hier toevoegen wat je wilt dat er gebeurd. Staat er al wel een stap toegevoegd, maar is dit niet de juiste? Druk dan op de drie stippen aan de rechterkant van dezelfde regel (zie voorbeeld).

In onderstaand voorbeeld is het de bedoeling dat bellers op de feestdagen een melding te horen krijgen waarin ze horen dat we gesloten zijn. Tip: spreek de melding zo in dat hij bij alle feestdagen afgespeeld kan worden. Dus “In verband met de feestdagen..” in plaats van “Op Tweede Pinksterdag…” Sla op en klaar is Kees!

 

Je kan in die stap van alles invullen wat je wil. Meldingen, een voicemail of een doorschakeling naar je 06, je kan het zo gek niet verzinnen.

Kom je er nog niet uit? Laat het ons weten!

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!