Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Tweestapsverificatie Freedom instellen

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 6 april 2021

Tweestapsverificatie, ook wel bekend als ‘two factor authentication’ stel je in zodat je Freedom account veiliger wordt. Je logt met twee-staps-verificatie eerst in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens vul je een token (code) in. Deze token is een tijdelijke en automatisch gegenereerde code die je krijgt via een app zoals Google Authenticator of Authy. Na het invullen van de token ben je ingelogd in Freedom. Hieronder lees je hoe je dit instelt in Freedom.

Instellen tweestapsverificatie

  • Ga naar freedom.voys.nl
  • Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord
  • Klik rechts bovenin op ‘Persoonlijk’ en vervolgens op ‘Persoonlijke instellingen’
  • Klik bij ‘twee-staps-verificatie’ op ‘2FA Inschakelen’
  • Scan de QR-code met een app als Google Authenticator of Authy op je mobiele telefoon.
  • De code die je vervolgens op je telefoon ziet, vul je in bij Token.

Na het instellen van je token generator (Google Authenticator of Authy) is het mogelijk om back-up codes te genereren. We raden aan om deze codes op een veilige plek te bewaren. Deze codes geven je toegang tot je account, mocht je de token generator niet voor handen hebben.

Sessie bewaren

Zet een vinkje bij ‘Remember this device for the next 24 hours’. Door het vinkje aan te zetten hoef je maar 1 keer in 24 uur de twee-stap-verificatie uit te voeren ongeacht het aantal keren dat je inlogt binnen 24 uur. Deze 24 uur geldt alleen voor het apparaat waar je dit op hebt aangegeven.

Uitzetten

De twee-staps-verificatie uitzetten kan in Freedom. Klik rechts bovenin op ‘Persoonlijk’ en vervolgens op ‘Persoonlijke instellingen’. Klik op Twee-staps-verificatie uitschakelen.
Het is voor beheerders tevens mogelijk om twee-staps-verificatie uit te zetten voor andere collega’s. Wij adviseren dit alleen te doen als je zeker weet dat de collega dit ook daadwerkelijk zelf heeft aangevraagd.

Wat is (momenteel) niet mogelijk?

  • Het forceren van twee-staps-verificatie voor alle collega’s
  • Het onthouden van een twee-staps-verificatie per gebruikt apparaat, zodat je niet bij elke login vanaf het zelfde apparaat twee-staps-verificatie hoeft te doen
  • Het instellen of wijzigen van twee-staps-verificatie voor andere collega’s
  • Het gebruiken van de API (waarbij inloggen in Freedom voor nodig is) wanneer twee-staps-verificatie is ingesteld op je Gebruiker
We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.