Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

App problemen oplossen

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 10 June 2022

Je hebt de app geïnstalleerd zoals hier beschreven staat, maar lekker bellen lukt nog niet. De meestvoorkomende problemen én hun oplossingen hebben we hieronder voor je uiteengezet. Controleer voor je aan de slag gaat eerst de volgende dingen:

  • Heb je de laatste versie van de app gedownload?
  • Staat je app of gebruikersnaam in het belplan?
  • Sta je beschikbaar op de app?
  • Bel je via wifi? Probeer is via 4g, gaat dat beter?
  • Haal de app van je telefoon en zet deze er opnieuw op.

App problemen

1. Ik kan niet uitbellen.

2. Ik krijg geen telefoon binnen.

3. Mijn klant hoort zichzelf (echo) tijdens het telefoongesprek.

4. Mijn Bluetooth werkt niet.

5. Mijn gemiste gesprek staat niet tussen mijn recente gesprekken.

6. Ik hoor geen audio.

7. De app gaat maar één keer over. 

Updates over de app 

 

1. Ik kan niet uitbellen

Je gebruikt de app voor het eerst of je hebt hem al in gebruik, maar je kan niet uitbellen. Zet de app er opnieuw op en zorg dat je overal toestemming voor geeft.

Probeer je vanuit je contactenlijst te bellen en lukt dit niet? We zijn op de hoogte van dit probleem en weten hoe we het op kunnen lossen. We proberen dit zo snel mogelijk door te voeren.

2. Ik krijg geen telefoon binnen

Jouw collega krijgt een telefoontje binnen, maar bij jouw gebeurd er niks. Je hebt de app er al opnieuw op gezet en overal toestemming voor gegeven. Heb je ook gekeken of het werkt om via 4g telefonie te ontvangen in plaats van wifi?

Gebruik je een iPhone? Zorg dan dat de app altijd actief staat:

  • Ga naar de instellingen in je iPhone.
  • Klik op de Voys app.
  • Zet ‘ververs op achtergrond’ aan.

Krijg je nog geen telefoon binnen terwijl je in het belplan staat en bereikbaar bent? Zet dan foutopsporing aan in de app. Die vind je onderaan bij de instellingen. Zorg voor een voorbeeld telefoontje daarna en neem contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

3. Mijn klant hoort zichzelf (echo) tijdens het telefoongesprek

Sommige klanten geven aan dat er altijd een echo te horen is bij de klant tijdens een telefoongesprek met de app. We zijn druk bezig met uitzoeken waar dit probleem ontstaat, maar voor nu hebben we nog geen oplossing kunnen vinden. Er is wel een manier om de echo weg te halen tijdens het gesprek. Dit doe je door de klant op de luidspreker te zetten. We snappen dat dit als zeer vervelend wordt ervaren. Als je opzoek bent naar een andere manier van telefoneren, neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee.

4. Mijn bluetooth werkt niet

Android

Dit gebeurd als je de app al hebt gedownload en daarna je Android telefoon hebt ge-update naar Android 12. Als je in je telefooninstellingen kijkt bij bluetooth, geef je daar onze app toestemming gebruik te maken van bluetooth. Als het goed is moet het dan weer werken.

5. Mijn gemiste gesprek staat niet tussen mijn recente gesprekken.

Op dit moment zijn wij dit probleem aan het oplossen. We verwachten alleen niet dat het snel opgelost is. De kern van de app moet aangepast worden en we willen niet dat de functionaliteit van de app erop achteruit gaat. We hebben wel een tijdelijke fix toegevoegd aan de app waar de complete gesprekkenlijst te vinden is:

  • Klik op instellingen.
  • Ga naar VoIP-Platform.
  • Klik op Gesprekken.

6. Ik hoor geen audio

Jij hoort de klant niet.

Heb je een smartwatch? Volg onderstaande stappen:

  • Zet bluetooth uit of disconnect je smartwatch van je telefoon.
  • Zorg dat iemand naar je app belt.
  • Werkt het? Dan lag het aan de smartwatch koppeling in combi met gebruik van onze app.
  • Stop het gesprek.
  • Koppel je smartwatch weer met je mobiel of zet bluetooth weer aan.
  • Laat iemand nog eens naar je app bellen.
  • Als het goed is werkt het nu ook.

Let op! We zijn hard bezig om uit te zoeken hoe het komt dat de audio niet werkt in combinatie met het gebruik van een smartwatch.

7. De app gaat maar één keer over

Dan moet je wel heel snel opnemen. In de meeste gevallen is het opnieuw opzetten van de app de oplossing. In een aantal gevallen niet.

Houd er ook rekening mee dat een app trager reageert dan een vast toestel. Als jouw collega vrij vlot opneemt, kan het zijn dat je app toch nog een keer over gaat.

Het kan ook zijn dat de instellingen niet goed staan.

IOS

Maak je gebruik van de functie schermtijd? Zorg dat je onze app toevoegt aan ‘altijd toestaan’.

  • Ga naar de instellingen op je Iphone.
  • Ga vervolgens naar schermtijd.
  • Klik op ‘altijd toestaan’.
  • Voeg Voys toe aan de lijst door op het plusje te drukken.

Zorg ervoor dat onze app altijd actief is:

  • Ga naar de instellingen in je iPhone.
  • Klik op de Voys app.
  • Zet ‘ververs op achtergrond’ aan.

Android

  • Open de Voys app.
  • Ga naar instellingen.
  • Kies voor apps.
  • Zet altijd meldingen voor Voys ontvangen aan.

Zet dan foutopsporing aan in de app. Die vind je onderaan bij de instellingen. Zorg voor een voorbeeld telefoontje daarna en neem contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Updates voor de app

Op voys.nl/updates houden wij je op de hoogte over alle updates van onze producten. Waaronder ook die van de app.

Staat je probleem er niet tussen? Laat het ons dan weten!

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!