Persbericht: Telecomprovider Voys verhuist één week naar Spanje

29 juli 2008 Clock 1 min
Image placeholder

Niemand die iets merkt!

Je bedrijf, inclusief medewerkers, voor één week verplaatsen naar het buitenland. Zakelijk telecomprovider Voys uit Groningen brengt het ambitieuze project van 1 t/m 8 oktober ten uitvoer.

Het bedrijf dat VoIP-telefonie levert voor de zakelijke markt en zelf volledig ‘in de cloud’ werkt, vertrok woensdag 1oktober vanaf vliegveld Eelde naar het Spaanse Girona. 34 mensen werkten er een week lang in een speciaal daarvoor ingericht huis.

Locatie-onafhankelijk

Met de tijdelijke verhuizing laat Voys zien dat je met de telefonieoplossing van het bedrijf overal ter wereld kunt werken. Het project is met name een uitdaging, doordat oktober doorgaans de drukste maand van het jaar is voor Voys. De meeste klanten worden in deze periode aangesloten. Het bedrijf is gedurende de werkvakantie bereikbaar op haar 050-nummers, waardoor klanten niets merkten van de verhuizing. In onderstaande video kun je zien hoe het ze in Spanje verging:

Internetkwaliteit

Dat een bedrijf met zoveel medewerkers haar activiteiten voor een week naar het buitenland brengt is een unieke uitdaging. Het project staat of valt met de internetverbinding: de (kwaliteit van de) telefonie is afhankelijk van de kwaliteit van het internet. Updates over het project, avonturen en ervaringen zijn te lezen op www.eenweekwerkeninhetbuitenland.nl en via Twitter op @WorkWeekTweets.

Voys model

Voys is de laatste tijd regelmatig in het nieuws vanwege haar unieke organisatiemodel. Dit zogeheten Voys model kent geen management en geen functies. Een organisatiemodel waarin mensen zich maximaal kunnen ontplooien en daarmee optimaal bijdragen aan het bedrijf. ‘Leuk werk hebben’ is daarbij de belangrijkste kernwaarde en het project om een week in het buitenland te werken past goed in deze kernwaarde. Vanuit de gedachte dat mensen zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun taken en niet direct gestuurd hoeven worden, vervullen medewerkers dan ook een rol in plaats van een functie. Meer over het Voys model is te vinden op voys.nl/voys-model.

Over Voys

Voys is een van de grootste zakelijke operators op het gebied van hosted (VoIP) telefonie. Voys gelooft dat telefonie anders en beter kan; dat bedrijven meer mogen verwachten van hun telefonie en de vrijheid moeten hebben om diensten per dag aan te vragen en op te zeggen. Bedrijven optimaal bereikbaar maken en kosten besparen, is de missie van deze provider. Voys heeft in de afgelopen jaren diverse prijzen gewonnen voor de manier van werken en voor de groei die ze doormaken.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 11 juli 2022

Zelfsturend georganiseerde telecomprovider Voys is ISO-gecertificeerd

Van 7 juli 2022

Voys is CO2-neutraal, doen we aan ‘greenwashen’?