17.30 uur – De problemen met de Voys App van iOS lijken niet voor iedereen verholpen. Niet alle gesprekken worden afgeleverd als het scherm is uitgeschakeld. Heb je problemen met de Vialer App (iOS)? Ons advies is om de app te updaten naar de nieuwste versie. Mocht je nog steeds problemen ervaren, neem dan contact met ons op. Om ervoor te zorgen dat je in de tussentijd bereikbaar blijft, raden we de volgende work-around aan: log in op de portal, ga naar ‘Beheer’ > ‘Gebruiker’ > ‘Telefonie-instelling’. Selecteer onder ‘App account’ de optie ‘Gebruik mobiel nummer wanneer er geen VoIP gesprek opgezet kan worden’.
11.00 uur – De release van de Voys App voor Android is goedgekeurd door Google. We raden aan om de Voys App te updaten. We verwachten dat hiermee de problemen zijn verholpen.
16.30 uur – De problemen met de Voys App voor iOS zijn verholpen. Deze zou weer naar behoren moeten werken. De Voys App voor Android is opnieuw aangeboden in de Google store. We wachten op Google om de release goed te keuren. Met de nieuwe release worden de problemen voor Android, als het goed is, opgelost. Om in de tussentijd bereikbaar te blijven op je Android toestel, stel je de volgende work-around in: log in op de portal, ga naar ‘Beheer’ > ‘Gebruiker’ > ‘Telefonie-instelling’. Selecteer onder ‘App account’ de optie ‘Gebruik mobiel nummer wanneer er geen VoIP gesprek opgezet kan worden’. We raden aan om de Voys App voor Android zo snel mogelijk te updaten, wanneer deze beschikbaar is de Google store. Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het dan vooral weten.
12.30 uur – Op dit moment ervaren we ook problemen op onze iOS App. Gesprekken worden niet afgeleverd als het scherm is uitgeschakeld. Er staat al een nieuwe release klaar die nog moet worden goedgekeurd door Apple.
16.30 uur – Tijdens het testen van de oplossing, kwamen er andere issues naar voren. Daarom moeten we de oplossing uitstellen en kunnen we die morgenochtend niet doorvoeren. We hopen morgen een nieuwe update te kunnen geven.
13.50 uur – We vermoeden dat de problemen bij Google liggen. We werken aan een oplossing en deze wordt morgen om 08.00 uur aangeboden in de app store. Dit zou de problemen met de inkomende telefonie op moeten lossen. Blijf op de hoogte via deze pagina.
12.55 uur – Anders dan vermeld in de update van 9.50 uur, zijn de problemen met inkomende gesprekken nog niet verholpen. Een tijdelijke work-around is om je mobiele nummer als uitwijkmogelijkheid in te stellen. Dit doe je door in te loggen in Freedom, ga dan naar ‘Beheer’ > ‘Gebruiker’ > ‘Telefonie-instelling’ en selecteer daar onder ‘App account’ de optie Gebruik mobiel nummer wanneer er geen VoIP gesprek opgezet kan worden.
11.00 uur – Als de mobiele telefoon in standby-modus gaat tijdens een gesprek, valt de audio op dit moment weg. Dit probleem doet zich daarmee voornamelijk voor bij gebruik in combinatie met headsets. We hebben de oorzaak achterhaald en vandaag versturen we een nieuwe versie naar de Google Playstore die het probleem verhelpt.
9.50 uur – Door een probleem met de manier waarop het ‘wakker worden’-bericht naar Android-toestellen wordt gestuurd, werden inkomende gesprekken veelal niet via de app zelf, maar via de fallback van de mobiele telefoon verwerkt. Dit probleem begon op dinsdagmiddag en is vanmorgen om 9.50 uur opgelost.
Status: Actief
Oorzaak:Â Recente app-update
Impact: Android-gebruikers van de Voys App
Duur: Dinsdagmiddag 3 september – heden
We zetten alles op alles om storingen te voorkomen. Zo is ons netwerk volledig redundant uitgevoerd. Toch hebben we af en toe een storing. Soms ligt het probleem in ons eigen netwerk, maar meestal bij een leverancier, een internetknooppunt of een andere provider. Daar kunnen niets aan doen, behalve er open over zijn. Daarom houden we een overzicht bij met de opgeloste storingen van de afgelopen tijd.
Wil je een sms-bericht ontvangen als er een storing is? Meld je dan aan voor de gratis storingsberichtenservice. Je ontvangt een sms wanneer er een storing met grote impact is en nog een sms wanneer deze is opgelost.