“Kleine providers maken misbruik van bel- en mailgegevens”, kopte Nu.nl vandaag. Ook RTL nieuws en NOS berichtten over het feit dat een kwart van de telecomproviders misbruik maakt van gegevens van klanten. Zo gebruikt 24 procent van de providers de data van klanten voor andere doeleinden dan wettelijk is toegestaan. 36 procent van de providers gebruikt de data voor doeleinden die wel zijn toegestaan, maar doet dit zonder toestemming van de klant.
Klanten van Voys hoeven niet bang te zijn dat hun belgegevens worden misbruikt. Wij gebruiken jouw gegevens niet voor andere doeleinden dan wettelijk is toegestaan en al helemaal niet zonder jouw toestemming. Belgegevens worden een jaar lang opgeslagen in onze database, omdat we dat als provider wettelijk verplicht zijn. Na dit jaar worden de gegevens vernietigd en kunnen we ze op geen enkele manier meer inzichtelijk maken.
Het kan zijn dat een klant zelf aangeeft dat zijn of haar belgegevens langer dan een jaar bewaard moeten blijven in onze database. Dit doen we alleen als de klant dit expliciet aangeeft in onze online beheeromgeving. Geeft de klant niets aan, dan worden de gegevens automatisch na een jaar verwijderd.
Daarnaast zijn wij wettelijk verplicht om facturen zeven jaar te bewaren. Facturatiegegevens van klanten worden daarom ook bewaard door Voys. Hiervoor geldt dat we de kosten van de gesprekken bewaren en niet de details ervan, zoals het nummer dat gebeld heeft of is gebeld.
Heb je nog vragen over het bewaren van je gegevens door Voys, neem dan contact met ons op via info@voys.nl of via 050 700 99 99. Wij vertellen je graag hoe wij omgaan met jouw gegevens en privacy! Op onze website lees je bovendien meer over jouw privacy als bezoeker van onze website.
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Ga naar het blogoverzichtVan 9 september 2024