Nieuw, slimmer, veiliger, mooier in 2018 en 2019

Joris Beltman
op 13 december 2018

Wij ontwikkelen sinds 2006 een telecomplatform voor en mét onze klanten. Dat doen we door continu in kaart te brengen wat onze klanten de belangrijkste features vinden voor een telecom-omgeving. Hoe meer vraag naar een gewenste verbetering, hoe hoger de prioriteit. Daarnaast is ons development team afgelopen jaar volle bak bezig geweest met het verbeteren van de stabiliteit van het platform en het veiliger maken van onze diensten. Wij begrijpen dat ondernemers geen tijd hebben om continu ons platform in de gaten te houden op veranderingen en daarom hebben we op een rijtje gezet wat we hebben gedaan in 2018 en wat je mag verwachten in 2019.

Vers van de 2018-pers

Statistieken

De statistiekenmodule zit al vijf jaar in Freedom. Daarmee kan je heel handig bekijken hoeveel telefoontjes er binnenkomen per dag, week of maand en of je bedrijf het een beetje goed doet met het opnemen van die belletjes. Door technische mogelijkheden kon ons systeem helaas niet zien of een belletje was beantwoord door een (voicemail)melding of door een mens. Daardoor stond het percentage beantwoorde gesprekken bij veel klanten op 100%. Een cijfer om onterecht trots op te zijn!

Sinds december zijn de statistieken beter en eerlijker geworden, omdat het systeem nu wel kan zien of een mens of een melding de telefoon heeft beantwoord. Verder kun je beter filteren in de statistieken op meerdere variabelen. Dat geeft niet alleen een leuk inzicht, maar daarmee onttrek je ook handige data uit het systeem waarmee je de bereikbaarheid van je organisatie kan optimaliseren.

Encryptie

Wij vinden privacy heel belangrijk. Onze overheid heeft dit jaar met het invoeren van de nieuwe sleepwet bewezen dat zij die privacy minder belangrijk vinden. Daarom hebben we dit jaar veel energie gestoken in het mogelijk maken van versleuteling (encryptie) van het belverkeer via ons platform. Om encryptie te gebruiken op een vaste VoIP-telefoon moet je zelf nog enkele handelingen verrichten. Voor alle Voys 4G apps staat encryptie standaard aan.

Zo gepiept

Het lijkt zo klein, maar het is wel fijn: een piepje bij het doorverbinden. Voorheen hoorde je niet dat een beller was doorverbonden en dat leverde nog wel eens onhandige gesprekssituaties op. Dat gebeurt vanaf nu niet meer, want door de piep weet je wanneer het doorgeschakelde gesprek verbonden is en loopt het gesprek direct soepel! Zowel bij ‘warm’ als ‘koud’ doorverbinden hebben we de piep ingebouwd.

Voys App voor iOS en Android

We hebben grote stappen gemaakt in de stabiliteit van de app met grote dank aan jullie feedback. Zo hebben we gezorgd dat een significant groter deel van de oproepen binnenkomt op de app. Verder zijn er stapels bugfixes opgelost en hebben we flinke slagen gemaakt in gebruiksvriendelijkheid.

Op de 2019-stapel

Telefoon-app voor je laptop

Is het niet wonderbaarlijk dat we nog steeds van die plastic apparaten op vrijwel alle bureaus zien staan: telefoons. Ondertussen heeft de laptop alle overige items op een bureau vervangen, maar nog steeds is een bureautelefoon immens populair. Ondanks dat we zelf ook nog steeds telefoons verkopen, denken we dat het tijd is om ze van dat bureau af te krijgen. We hebben al de app voor je smartphone gemaakt en in 2019 lanceren we de telefoon-app voor je laptop!

We zijn hem zelf al uitvoerig aan het testen: een door onszelf gebouwde softwarephone die werkt via een browserplugin in Chrome. Alle Voys-collega’s gebruiken hem al ruim een half jaar en hij bevalt heel goed! Benodigdheden: een laptop/pc met Chrome en een goede headset. Wij testen momenteel met verschillende soorten headsets. Voornamelijk draadloze headsets met noise cancelling bevallen goed: tijdens een telefoongesprek hoor jij je collega’s minder goed en jouw klanten horen jouw omgevingsgeluiden ook niet.

Natuurlijk hoor jij het van ons wanneer de browserphone goed genoeg is voor een officiële launch!

Gespreksnotificaties en integraties

Telefonie is veel meer dan een rinkelende telefoon. Wij denken dat je het meer moet zien als een tool in je portfolio van communicatiemiddelen. Daarom moet die tool naadloos aansluiten met andere tools uit je portfolio. Met die overtuiging, en door de veelgehoorde vraag: “kan ik ook koppelen met softwarepakket XYZ?’ zijn we ons platform ultiem koppelbaar aan het maken. Voor 2019 verwachten we dat we kunnen koppelen met Zapier, Slack en meerdere veelgebruikte CRM-pakketten.

Grootste voordeel aan een koppeling met jouw CRM-pakket? Tijdwinst, leuker werk en blije klanten. Als een klant belt, zie je een pop-up. Klik erop en krijg direct het overzicht van de klant in jouw scherm te zien.

Gebruiksgemak van Freedom

Freedom, je online beheeromgeving, wordt continu geüpdatet, veilig gehouden en proberen we zo gebruiksvriendelijk te maken. Toch merken we dat klanten zonder ervaring het wijzigen van instellingen nog wel eens lastig vinden. Daarom gaan we ons in 2019 echt focussen op de User Experience: deze wordt intuïtiever en leuker.

OPUS

OPUS, het klinkt indrukwekkend, groots en meeslepend en dat is het ook. Hoewel, dat ga je niet direct merken, maar je gaat er wel van profiteren. Ik leg het uit: OPUS is een audiocodec die we in ons platform bouwen. Deze codec kan heel goed omgaan met internetverbindingen van wisselende kwaliteit. Zo geniet je met een uitstekende verbinding van HD-geluidskwaliteit. Is je verbinding minder goed dan zal de gesprekskwaliteit toch zo optimaal mogelijk zijn, omdat OPUS zich automagisch aanpast. Deze codec zal in het begin van 2019 in gebruik worden genomen voor de Voys App. Voor VoIP toestellen is het zelfs al beschikbaar!

Op de hoogte

In 2019 houden we je graag op de hoogte van alle ontwikkelingen. Als je als eerste wilt weten wanneer bijvoorbeeld de nieuwe telefoon-app voor je laptop gelanceerd wordt, volg ons dan op één of meer van onze sociale kanalen.

Tweet Deel Deel