Efficiënter bellen met Call control – beter klantcontact in minder tijd

auteursafbeelding

Suzanne Faber

19 maart 2024 Clock 5 min

Als jij dacht dat de webphone een staaltje handigheid was, dan weet je met onze nieuwe feature Call control niet wat je meemaakt. Want voortaan neem je op via je headset, wel zo makkelijk en snel. Welke voordelen dat heeft voor jou en je bedrijf? Dat leggen we je uit in dit blog.

Call control is een nieuwe feature voor de webphone van Voys die jou helpt om efficiënter, sneller en leuker te werken. Met de webphone van Voys bel je met je laptop via je browser. Dat is wel zo praktisch, want je hebt nooit meer gedoe met losse toestellen. Je computer is een telefoon en je hebt dus alle vrijheid om te bellen met wie, waar en wanneer je maar wilt. Terwijl je ook nog eens alle klantgegevens bij de hand hebt.

Kan niet beter, zou je zeggen.

Fout!

Kom op, natuurlijk kan het beter. En dat is dus precies wat we gedaan hebben.

De webphone bedienen met je headset

De webphone werkt top, maar eerlijk is eerlijk: van al die muisklikken op een dag word je niet per se blij. Is dat dan echt zo erg, een paar keer klikken om de webphone terug te vinden? Op zich niet. Tot je het driehonderd keer achter elkaar doet, dan wordt het irritant. Zeker als je lekker in de flow van een gesprek zit, is dat soort onnodige afleiding wel het laatste dat je kunt gebruiken.

Dat lost Call control voor je op, want met deze feature bedien je de webphone met je headset. Je beantwoordt of beëindigt een gesprek, zet iemand in de wacht of (un)mute jezelf zonder een muis aan te raken. Dat maakt bellen met de webphone nog veel handiger dan het toch al was.

Nooit meer zoeken naar de webphoneknop

De telefoon gaat over. Je pakt je muis (daar is ‘ie weer) en klikt als een malle door je tabjes, op zoek naar de webphone om je klant te woord te staan. Ondertussen blijft de telefoon maar overgaan en als je dan opneemt, sta je alleen al van ergernis 10-0 achter, terwijl er nog niks is gezegd.

Met Call control tik je een keer tegen je headset, terwijl je rustig opneemt en je even in je CRM kijkt waarom de klant je (waarschijnlijk) belt. En ondertussen haal je lekker een kop koffie, want bluetooth werkt gewoon tot het koffiezetapparaat.

Je voelt het verschil of niet?

Opnemen, ophangen, in de wacht zetten en jezelf (un)muten doe je voortaan gewoon op je headset. Dat scheelt enorm zoeken in tabjes, geeft je meer overzicht op je beeldscherm en het scheelt jouw klanten wachten, want dat je sneller kunt opnemen is ook voor hen meer dan fijn.

En laten we wel wezen: minder schakelen geeft ook gewoon rust in je hoofd.

Draadloze EPOS-headset voor meer focus tijdens het bellen

In een ideale wereld ben je zo gefocust als een laserstraal. In de echte wereld gooit je collega een kop koffie om of loopt je kat over je bureau terwijl jij probeert te bellen.

Een beetje rumoer op de werkplek hoort erbij, maar er zijn wel grenzen natuurlijk. Daarom verkopen we bij Voys een speciale headset die perfect werkt als je Call control gebruikt. Voor de liefhebbers: we praten hier over de EPOS.

(We noemen ‘m zelf liever EPISCH.)

De EPOS-headset heeft een perfecte ruisonderdrukking, waardoor het stukken makkelijker is om je te concentreren. Ook als Johan en Irene samen de wintersportvakantie doornemen terwijl jij met een klant belt. Bovendien is ook de geluidskwaliteit top, dus het is de stem van jouw klant die de boventoon voert. En andersom hoort de klant jou natuurlijk ook kraakhelder.

Omdat je minder afleiding hebt, kost het voeren van telefoongesprekken je stukken minder energie. Je kunt meer gesprekken aan en als je thuiskomt na een dag werken, lig je niet compleet in de kreukels, maar kun je nog een normaal gesprek voeren met je partner en kinderen. Wel zo gezellig.

(Wil jij nou ook episch bellen met de EPOS-headset, bestel ‘m dan gelijk.)

Klanten beter en sneller helpen

Dat Call control voor jou als beller heel fijn is, is natuurlijk op zich al dikke winst. Maar de feature is ook bedoeld om bedrijven te helpen groeien.

Hoe je kunt groeien door je webphone met je headset te bedienen?

Zo ingewikkeld is dat nou ook weer niet. Wat denk je dat er gebeurt als je klanten met volle aandacht helpt en dan ook nog eens razendsnel? Dan zijn ze superblij. Oprechte interesse, een grapje tussendoor, echt luisteren en dan met een oplossing komen: het is de klantcontacthemel voor iedere beller. Moet je opletten wat er gebeurt als klanten dat aan elkaar doorvertellen.

Omdat je zo lekker gefocust aan het bellen bent, vlieg je ook door de telefoontjes heen. Je helpt meer klanten in minder tijd, waardoor de wachtrijen automatisch korter worden. Klanten zijn sneller aan de beurt en daar vijzelt vrijwel elk humeur van op.

En zelfs bij je collega op de administratie kan er een lachje af. Want wat blijkt: met de tijd die je bespaart, bespaar je dus ook op de kosten.

Zo start je met Call control

Als je zelf wilt starten met Call control, is dat vrij simpel. Tenminste, als je al klant bij Voys bent en een headset gebruikt die geschikt is voor het gebruiken van de feature. Dus, wil je zakelijk bellen met Voys, meld je dan direct even aan, binnen een dag ben je bereikbaar.

Bel je al met Voys, dan is het gebruik van Call control een eitje.

  • Stap 1: Installeer de webphone op je laptop of computer
  • Stap 2: Ga naar ‘Instellingen’
  • Stap 3: Klik op ‘Call control inschakelen.’

Toch nog ingewikkeld? Op onze hulppagina leggen we je het uit met plaatjes en vertellen we gelijk hoe je je headset koppelt. Zonder headset werkt Call control trouwens niet, dus mocht je die willen aanschaffen, overweeg dan de EPOS. (Krijg je echt geen spijt van!)

Hoe ervaar jij Call control?

Je merkt het: de nieuwe feature Call control heeft aardig wat voordelen, voor jou en voor je bedrijf. We zijn heel benieuwd hoe jij Call control ervaart. Vertel ons vooral hoe Call control bevalt, en als je feedback hebt: meer dan welkom! Je geeft feedback door in de webphone op de feedbackknop te klikken.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 20 februari 2024

De perfecte telefooncentrale instellen voor jouw bedrijf – de beste tips en tricks voor het MKB

Van 24 januari 2024

Onze plannen voor 2024: nieuw jaar, nieuwe features en een nieuw product