2 minuten leestijd

Een ‘nieuw’ dashboard!

Geplaatst op 29 juli 2008

Blijven verbeteren en blijven ontwikkelen. De developers van Voys zitten niet graag stil. Daarom bespreken zij regelmatig hoe ons platform erbij staat en wat er verbeterd kan worden. Tijdens één van die besprekingen kwam het idee naar voren om een écht dashboard voor mijn.voys.nl te ontwikkelen.

Lijst van functionaliteiten versus een écht dashboard

Hoewel we trots zijn op de nieuwe ‘look and feel’ van onze beheeromgeving, was het idee van een dashboard ver te zoeken. Als je inlogde op mijn.voys.nl, kreeg je een lijst van functionaliteiten te zien die wij aanbieden. Dat hebben we veranderd. Als je nu inlogt op de beheeromgeving, krijg je een overzicht van de meest gebruikte en meest handige widgets. Oftewel; een écht dashboard.

Het ‘oude’ scherm, de lijst met functionaliteiten, is niet weg. We hebben het alleen een nieuw plekje gegeven. En wel onder de knop ‘beheer’ of, als je in het Engels inlogt, onder de knop ‘admin’. Hieronder zie je waar je de admin knop kunt vinden.

Nieuw dashboard

In één oogopslag

Als je nu inlogt op ons platform, dan krijg je de allereerste versie van het échte dashboard te zien. Daarbij hebben we heel goed nagedacht over wat ‘de gebruiker’ in één oogopslag zou willen zien van alle telefonie gegevens. Wij kwamen tot de volgende widgets.

  • Laatste gesprekken

    Tijdens een onderzoek naar het gebruik van het platform kwam naar voren dat het opzoeken van gespreksdetails een veel gebruikte functie is. Tijdstip, gespreksduur, gebruiker en gebelde nummer van de laatste tien gesprekken zijn nu in één oogopslag duidelijk.

  • ‘Snel naar’

    Deze knop is niet veel meer dan een snelkoppeling naar de meest gebruikte functionaliteiten die wij aanbieden. Maar maakt het bereikbaar maken van je bedrijf nog efficiënter, waardoor je (hopelijk) meer tijd overhoudt voor nog leukere werkzaamheden.

  • Snel bestellen

    Heb je snel een nieuw nummer, toestel of iets anders nodig voor -bijvoorbeeld- een nieuwe medewerker? Dan kun je dat heel snel bestellen, meteen vanaf het dashboard.

  • Verstuur fax

    Voor diegenen die de fax module afnemen is het nu mogelijk om een fax te versturen vanaf het dashboard.

Even wennen

Het kan zijn dat je even moet wennen aan het dashboard. Wij zijn er weliswaar van overtuigd dat je met deze widgets nog efficiënter kunt werken en je telefonie op ieder moment van de dag gemakkelijk kunt aanpassen aan de behoeftes van jouw bedrijf.

De widgets die je nu terugvindt in je dashboard, zijn de handige en meest gebruikte functionaliteiten. Het is de bedoeling dat er steeds meer van deze handige knoppen en overzichten op het dashboard komen te staan, zoals bijvoorbeeld statistieken van je belgedrag en het snel aanpassen van je bereikbaarheid. Onze developers werken er ieder dag hard aan om dat te realiseren.

Feedback of vragen?

Heb je verbeterpunten, suggesties, meningen en niet te vergeten ook complimentjes? Dan zijn die welkom op tim.eebes@voys.nl

Heb je vragen over het nieuwe design, dan kun je altijd bellen met ons Advies Team op 050 700 99 99. Wij zitten klaar om jouw vragen te beantwoorden!


Geschreven door Mark Vletter

Nieuwste: 18 vragen over het CIOT, onze boete en de rechtszaak daartegen beantwoord Van 22 april


Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 17 november

We gaan verhuizen!

Van 22 november

Zakelijk Noord-Nederland zet zich in voor Groningen Airport Eelde