4 minuten leestijd

Voys incasseert automatisch je telefoonrekening

Geplaatst op 27 mei 2013

En verzacht daarmee de pijn van het betalen

Rekeningen betalen is nooit leuk. Of het nu gaat om de energierekening, de huur van je bedrijfspand, een autoverzekering of om de rekening van Voys voor je zakelijke telefonie: iedere keer dat je geld overmaakt, voel je een beetje pijn. Wéér verdwijnt er een hap zuurverdiende centen van je rekening. Geld waarmee je veel andere, mooiere dingen had kunnen aanschaffen. Nieuwe pc’s voor je collega’s, het kantoorinventaris vernieuwen of een prachtige bedrijfswagen…

bedrijfswagenNaast de pijn die je ervaart bij het betalen van je rekening, kost het je ook iedere keer veel tijd om je rekeningen te betalen. En als ondernemer weet jij als geen ander dat tijd geld is. Werken aan een mooie opdracht of het voeren van een goed gesprek met een prospect zijn zaken die je óók in die tijd had kunnen doen. Dan is het zonde om je druk te moeten maken over het betalen van een rekening van Voys.

Helaas kan Voys de pijn van het betalen niet voor je wegnemen. Hoewel je bij Voys nooit teveel betaalt voor je telefonie (contracten zijn per dag opzegbaar en je rekent af per seconde en niet per minuut), zullen ook wij facturen blijven sturen zolang je gebruik maakt van onze prachtige dienstverlening. Het leveren van een mooi product kost nu eenmaal geld. Wel kunnen we de pijn van het betalen ietwat verzachten door middel van automatische incasso.

Waarom automatische incasso bij Voys?

Bij Voys is het gebruikelijk dat onze klanten betalen via automatische incasso. Wij bieden deze mogelijkheid, zodat je altijd je rekening op tijd betaalt. Fijn voor ons, maar ook fijn voor jouzelf. Automatische incasso verzacht de pijn van het betalen, omdat wij de rekening voor je innen. Op die manier hoef je zelf niet het pijnlijke proces van het inloggen, bedrag invoeren en daadwerkelijk betalen te doorlopen.

Wij zorgen ervoor dat je niet meer hoeft te denken om het betalen van je telefoonrekening. Deze wordt immers automatisch op een vast moment in de maand (op of rond de 15e) afgeschreven van je rekening, nadat je ons daarvoor een machtiging hebt gegeven. Die machtiging geef je ons door simpelweg je contract te ondertekenen en rekeningnummer en rekeninghouder in te vullen.

Bovendien loop je niet het risico dat je te laat betaalt of vergeet om je rekening te betalen. Je rekening wordt namelijk automatisch betaald (mits je rekeningsaldo voldoende is) en daarmee voorkom je dus een heleboel administratieve rompslomp. En ben je het niet eens met de afschrijving die door middel van automatische incasso plaatsvindt? Dan kan je het bedrag binnen vijf dagen laten terugboeken door de bank. Dit wordt ook wel storneren genoemd.

Rekeningen betalen

Incasso mislukt?

Het kan gebeuren dat het ons niet lukt om het bedrag van je rekening af te schrijven. Voys kan bijvoorbeeld geen rekening incasseren als er onvoldoende saldo op je rekening staat. Heb je €100,- op je rekening staan en onze rekening is € 101,- (en kun je niet rood staan of heb je je limiet al bereikt)? Helaas, dan mislukt de incasso.

Een andere oorzaak van het mislukken van de incasso is dat je rekening is geblokkeerd voor incasso. Ook in dit geval kan Voys geen rekening incasseren en waarschijnlijk is dat bewust ingesteld door jou of je administratief medewerker.

Lukt het Voys niet om het bedrag te incasseren, dan krijgen zowel wij als jij een melding van de bank dat het -om wat voor reden dan ook- niet is gelukt je rekening te innen. Een week later krijg je van ons een herinnering dat de betalingstermijn is verstreken met een verzoekje om de factuur alsnog te voldoen op het rekeningnummer van Voys. Ontvangen wij dan alsnog geen betaling, dan loop je helaas het risico dat je telefoniediensten door ons worden afgesloten. Dat is vervelend, want daardoor ben je niet meer bereikbaar voor je klanten.

Gespecificeerde informatie

Natuurlijk kondigen we altijd van tevoren aan dat we de telefoonrekening gaan incasseren. Voordat wij het bedrag van je rekening afschrijven, krijg je van ons een factuur. Die ontvang je per mail, maar kun je ook altijd opzoeken in de online beheeromgeving. Op de factuur zie je precies terug wat je maandelijkse kosten zijn, hoeveel minuten je hebt gebeld naar mobiele en vaste telefoonnummers en wat daar de kosten van zijn. Wil je gespecificeerde informatie over je gesprekken? Ook dat kun je terugvinden in de online beheeromgeving onder de tab ‘gesprekken’. Daar kun je opzoeken wanneer je naar welk nummer hebt gebeld en hoe lang.

Eigen verantwoordelijkheid

Kortom: automatische incasso kan ontzettend handig en een ware verzachting van de pijn zijn. Natuurlijk blijf je wel zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor het al dan niet slagen van de betaling. Kijk dus toch af en toe op je rekening om te checken of de rekening van Voys geïnd kan worden.

Heb je vragen over jouw manier van betalen of wil je overgaan op automatische incasso? Bel dan even met onze Rekenkamer op 050  7009910 of stuur een mailtje naar rekenkamer@voys.nl.


Geschreven door Joris Beltman

Nieuwste: Een eerlijk verhaal over de Voys App Van 27 juli


Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 19 juli

Ondernemen? Het lijkt op leren zwemmen: 11 verrassende overeenkomsten die jouw bedrijf helpen groeien

Van 26 januari

3 belangrijke zaken die we leerden van de oprichter van WordPress over succesvol gedistribueerd werken