De stap naar iets groters: welcome Voys Germany

auteursafbeelding
Mark Vletter
6 augustus 2019 Clock 1 min

Op 2 februari 2006 zat ik bij de Kamer van Koophandel. Cloud telefonie -toen nog bellen over internet- was de techniek waarmee we de markt zouden veroveren. Maar het was vooral de manier waarop we met onze klanten wilden samenwerken waar we het verschil wilden maken.

Jaarcontracten, afrekenen per minuut, wachtrijen om daarna slecht geholpen te worden, oplossingen die niet passen bij de klant; ze waren in 2006 de standaard in de telecomsector en dat moest anders.

Na het eerste jaar hadden we 42 klanten. Eind dit jaar zullen er meer dan 25.000 bedrijven aangesloten zijn op ons telefonienetwerk. Zo werden we marktleider in de cloud-telefonie en het vierde zakelijke telefoniemerk in Nederland na de grote telecomreuzen.

Maar die reuzen veranderden ook. We hebben erop getoost toen we in 2012 voor het eerst in de concurrentieanalyse van KPN terugkwamen. Het forceerde deze bedrijven om ook beter naar hun klanten te luisteren, hun producten aan te passen, maar vooral om hun klantenservice te verbeteren.

Gelijkwaardigheid als basis. Gelijkwaardigheid in de manier waarop je met elkaar samenwerkt. Gelijkwaardigheid in de manier waarop je samenwerkt met je klant. En techniek die gelijkwaardig samenwerken voor die klant activeert. Dat werd ons verhaal.

Met de groei in Nederland en de impact die we in Nederland hebben gehad met onze techniek én onze manier van werken groeide ook de ambitie. Waarom zouden we alleen in Nederland laten zien dat gelijkwaardigheid werkt?

En zo opende Bas een kantoor in Zuid-Afrika waar inmiddels 12 collega’s werkzaam zijn. Zo groeiden we door naar België, waar we inmiddels 500 bedrijven hebben voorzien van Freedom, onze online telefooncentrale. En zo richtte Ben vier jaar geleden onze grootzakelijke Voys One-tak op.

Met een prachtige Voys.de-website zetten we de volgende stap. Welcome Voys Germany!

En om de één of andere reden voelt dit anders. Het voelt als de stap naar iets groters. Het voelt als een volgende fase waar we als organisatie naartoe gaan.

Wellicht is het het feit dat Engels steeds meer de standaard voertaal is op kantoor. Wellicht is het het feit, dat Duitsland één land is op een langere lijst. Wellicht is het het feit dat Duitsland zoveel groter is.

Maar naast anders voelt het vooral goed. Omdat Voys hier klaar voor is. Maar vooral omdat we weten dat als we dit goed doen, dat de stenen die we in het water aan het gooien zijn, de stroom weleens echt kunnen veranderen.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 3 januari 2024

Voys verliest hoger beroep van RDI: boete blijft staan

Van 27 oktober 2021

5 redenen waarom cloud telefonie een must is voor ondernemers