Opgeloste storingen

We zetten alles op alles om storingen te voorkomen.

Toch hebben we af en toe een storing. De ene keer ligt het probleem bij onszelf en soms bij een toeleverancier of een internetknooppunt. Wat de oorzaak ook is, we zullen er altijd open over communiceren. Daarom vind je hieronder een overzicht met de storingen van de afgelopen tijd.

  • 15-5-2023 Sommige belplannen onbereikbaar

    15 mei 2023

    Update 16.11 uur – Het probleem is opgelost en alle belplannen zijn weer bereikbaar. Ervaar je toch nog problemen? Neem dan contact met ons op via 050 7009920.

    Dit probleem heeft ervoor gezorgd dat sommige klanten niet zijn omgezet naar Openingstijden | Basis. Deze klanten ontvangen morgen een mail hierover met meer informatie.

    Update 15.10 uur – We hebben een oplossing gevonden, maar het duurt even voordat we die kunnen doorvoeren. We hopen dat de problemen aan het einde van de middag zijn opgelost.

    13.50 uur – Door de omzetting van Openingstijden | Geavanceerd naar Openingstijden | Basis zijn een aantal belplannen onbereikbaar geworden. We houden je via deze pagina op de hoogte en werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

    Zelf Openingstijden | Basis instellen? Check dan onze hulppagina’s.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Omzetting Openingstijden | Geavanceerd naar Openingstijden | Basis

    Impact: Klein deel van de klanten

    Duur: 13.50 uur – 16.11 uur

  • 27-4-2023 Vertraagde verwerking ingevulde formulieren

    Update 28 april – Het overzetten van de gegevens lijkt langer te duren dan verwacht. Aanvragen via de website die zijn ingediend na 17:00 uur op 27 april zullen hoogstwaarschijnlijk pas na het weekend verwerkt worden. Je kunt uiteraard wel nog steeds aanvragen blijven indienen.

    Donderdag 27 april 2023

    Op donderdag 27 april (koningsdag) zullen formulieren op deze website die na 17:00 uur worden ingediend trager worden verwerkt. Je zult niet direct een bevestiging krijgen en wellicht laat het antwoord net wat langer op zich wachten. We zullen zorgen dat alle aanvragen uiterlijk eind vrijdagmiddag 28 april verwerkt zijn.

    Dit heeft te maken met het overzetten van data van ons CRM-pakket naar Europa, om volledig te voldoen aan de AVG.

  • 18-4-2023 Vertraagde audio bij klein deel gebruikers

    Dinsdag 18 april 2023

    Update 12:02 uur: Opgelost.Door werkzaamheden met de stroomvoorziening in een datacenter hebben de servers op verminderd vermogen gedraaid. De problemen met de stroomvoorziening zijn opgelost.

    Update 11:40 uur:  Momenteel worden alle nieuwe gesprekken via andere servers afgehandeld die geen problemen hebben. Verbreek alle actieve gesprekken binnen je klant-account en start ze opnieuw op en dan zijn de audio-problemen verdwenen.

    11:15 uur: Momenteel ervaart een klein deel van onze klanten audio-problemen. Wij onderzoeken het probleem en zullen deze zo snel mogelijk oplossen.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Werkzaamheden stroomvoorziening in een datacenter.

    Impact: Vertraging in audio bij een klein deel van de gebruikers

  • 3-4-2023 Probleem Freedom en de Webphone

    Dinsdag 4 april 2023

    Update 11:56 uur: Alles werkt weer zoals het hoort te werken. Er komt een update van de Webphone aan om de impact van eventuele toekomstige problemen te verlagen / te voorkomen. We gaan dit komende tijd verder doorontwikkelen.

    Update 11:50 uur: Om het probleem tijdelijk op te lossen hebben we het aanpassen van Tijdelijke Omleiding en Openingstijden basis via de portal tijdelijk uitgeschakeld.

    Update 11:43 uur: Freedom en de Webphone werken weer naar behoren. Momenteel werkt alleen Pulse (inzicht in de bereikbaarheid van je collega’s) nog niet.

    Update 11:25 uur: Ook de Webphone lijkt in sommige gevallen niet goed te werken.

    11:00 uur: Momenteel is het niet mogelijk om in te loggen op de Freedom portal. We onderzoeken het probleem en proberen het zo snel mogelijk op te lossen.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: onbekend

    Impact: Inloggen op de portal in sommige gevallen niet mogelijk en problemen bij het gebruik van de Webphone

    Duur: Vanaf 11:00 uur – 11:56 uur

  • 30-3-2023 Probleem inloggen Freedom en de Webphone

    Donderdag 30 maart 2023

    Update 14:45 uur: Het probleem is opgelost en alles zou weer naar behoren moeten werken. Indien je nog problemen ondervindt, probeer dan even je browser te verversen en opnieuw in te loggen.

    Update 14:25 uur: We denken het probleem te hebben gevonden en werken aan een oplossing. Bellen met de app is mogelijk, maar zaken als inloggen of het schakelen in bereikbaarheid zijn tijdelijk niet beschikbaar.

    14:15 uur: Er is op dit moment een probleem met onze authenticatie service. Dit heeft invloed op zowel de Webphone en op Freedom. We werken aan een oplossing. Beide zijn met regelmaat onbereikbaar.

    14:45: De storing is opgelost.

    16:04 uur: Door een roll-back zijn er problemen geweest met Freedom en de Webphone tussen 16:04 en 16:10.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: probleemauthenticatie service

    Impact: Webphone en Freedom

    Duur: Vanaf 14:10 uur – 14:45 uur en van 16:04 tot 16:10

  • 17-2-2023 Hulppagina’s laden niet

    Vrijdag 17 februari 2023

    15:30 uur – Momenteel worden onze hulppagina’s niet goed geladen. Probeer het later opnieuw of stel ons je vraag telefonisch via 0507009920.

    Status: Opgelost

    Impact: Onze hulppagina’s

    Duur:  Vanaf 15:00 tot 16:00

  • 8-2-2023 Probleem inloggen Webphone

    Woensdag 8 februari 2023

    Update 11.00 uur – De problemen zijn verholpen den Webphone werkt weer naar behoren.

    Update 10.45 uur – Inloggen werkt in sommige gevallen weer, maar de Webphone werkt nog niet helemaal naar behoren. We werken aan een oplossing.

    10.27 uur – Op dit moment zijn er problemen met inloggen op onze Webphone. We onderzoeken het probleem.

    Blijf op de hoogte via deze pagina.

    Status: Opgelost

    Impact: Gebruikers Webphone

    Duur: 10.27 uur tot 11.00 uur

  • 26-1-2023 Probleem afspelen meldingen in keuzemenu’s en wachtrijen

    Donderdag 26 januari 2023

    19.53 uur – Update: De update is succesvol. De storing is opgelost. Alle systemen werken weer zoals het hoort.

    19.30 uur – Update: De oplossing wordt op dit moment getest.

    18.30 uur – Update: De oorzaak van het probleem is inmiddels bekend en we werken aan een oplossing. De vertraging bij het afspelen van meldingen is inmiddels verholpen, echter is hierdoor slimme volgorde van rinkelen en tijdelijke doorschakeling tijdelijk niet volledig beschikbaar.

    16.50 uur – Op dit moment kunnen er problemen met afspelen van meldingen in keuzemenu’s en wachtrijen. We zijn bezig dit probleem te onderzoeken en op te lossen.

    Status: Actueel

    Impact: Keuzemenu’s en wachtrijen

    Duur:  Vanaf 16.50 tot 19.53 uur

  • 9-1-2023 Probleem registratie toestellen

    Maandag 9 januari 2023

    Update 16.11 uur – Het probleem is verholpen. Alle toestellen registreren weer op een juiste manier op het platform. Mocht je nog problemen ondervinden, neem dan even contact met ons op.

    15.50 uur – Op dit moment kunnen er problemen zijn met het registreren van toestellen op ons platform. We zijn bezig dit probleem te onderzoeken en op te lossen. Dit kan van invloed zijn op zowel inkomende als uitgaande gesprekken.

    Status: Opgelost

    Impact: Registratie van toestellen

    Duur: Van 15.50 uur – 16.11 uur

  • 19-12-2022 Tijdelijke Omleiding werkt niet

    Maandag 19 december 2022

    Update 16.50 uur – Het probleem is opgelost en de Tijdelijke Omleiding werkt weer.

    Op dit moment werkt de Tijdelijke Omleiding niet. Met deze feature schakel je in een keer al je bedrijfstelefonie door naar voicemail. Deze optie kun je nu dus niet activeren. We hebben het probleem gevonden en werken aan een oplossing.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Bekend

    Impact: Voys-klanten die de Tijdelijke Omleiding willen inschakelen

    Duur: 16.00 uur – 16.50 uur

  • 5-12-2022 Klik en bel-plugin

    Maandag 5 december 2022

    Update 9 december – Het probleem is opgelost en de Voys-plugin is weer beschikbaar in de Chrome Store.

    5 december – Op dit moment is de Voys Klik en Bel-plugin niet beschikbaar in de Chrome Store. We werken aan een oplossing zodat de plugin zo snel mogelijk weer beschikbaar is.

    Tot die tijd kun je ervoor kiezen om de Voys plugin voor de Firefox browser te gebruiken, die download je hier.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Onbekend

    Impact: Voys-klanten die de Klik en Bel-plugin willen downloaden

    Duur: Maandag 5 december – vrijdag 9 december

  • 14-11-2022 Opnieuw instellen tijdelijke omleidingen

    Maandag 14 november 2022

    Door een fout in het systeem zijn alle ingestelde Tijdelijke Omleidingen om 14.50 uur vandaag verwijderd. Had je deze functie ingesteld? Dan moet je die opnieuw activeren om er weer gebruik van te maken.

    We hebben de oorzaak gevonden en zorgen ervoor dat dit niet nogmaals op deze manier kan gebeuren. Onze excuses voor de eventueel ontstane overlast. Heb je vragen? Neem dan contact op via 050 7009920.

    Status: Oorzaak gevonden

    Oorzaak: Systeemfout

    Impact: Alle ingestelde tijdelijke omleidingen

    Duur:  Niet van toepassing

  • 29-9-2022 Probleem Voys iOS App

    Donderdag 29 september 2022

    Update 21:00 uur: Het probleem is opgelost en de app is voor iedereen weer te gebruiken.

    17:10 uur: Momenteel ervaren gebruikers van de Voys App met een iPhone met iOS16 die de app updaten naar de nieuwste versie problemen. De app crasht bij het opstarten. Wij zijn momenteel het probleem aan het onderzoeken en komen zo snel mogelijk met een oplossing. Houd deze pagina in de gaten voor updates.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Software update

    Impact: Voys app gebruikers met iOS 16 en de nieuwste versie van de app

    Duur:  Donderdag 29 September 16:57-20:39

  • 20-9-2022 Probleem met gespreksvalidatie

    Dinsdag 20 september 2022

    Update 11.49 | Opgelost

    De storing met betrekking tot de gespreksbevestiging en gespreksnotificatie in de belgroep is opgelost. Het werkt weer zoals het zou moeten werken.

    Ervaar je toch nog problemen? Laat het ons vooral weten en neem gerust contact met ons op.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Update

    Impact: Maximaal 7% van de gebruikers

     

    Update 11.00 uur:

    Gister hebben we nieuwe code live gebracht waarmee we binnen ons systeem eenvoudig gebruikers kunnen bellen. Dit maakt ontwikkeling en beheer van een aantal nieuwe features eenvoudiger.

    Daarbij is een fout geïntroduceerd waardoor gespreksvalidatie voor gebruikers in belgroepen wordt genegeerd. Dat betekent dat inkomende gesprekken terecht komen bij de eerste persoon die het gesprek aanneemt, ook als dat een GSM voicemail betreft.

    We hebben inmiddels gevonden waar het fout gaat en brengen een hotfix uit waarmee het probleem verholpen is.

    Status: Actueel

    Oorzaak: Update

    Impact: Gespreksvalidatie

  • 8-9-2022 Probleem Voys App voor Android

    Donderdag 8 september 2022

    Update 11.25 uur: Inmiddels is een nieuwe versie van de app beschikbaar in Google Play. Met het installeren van deze versie is de hinder opgelost.

    Een deel van de Android app-gebruikers kan momenteel niet inloggen in de app. Er komt zo spoedig mogelijk een nieuwe versie van de Voys App waarmee dit probleem wordt opgelost.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Onbekend

    Impact: Een klein deel van de Android (versie 7.8.0) gebruikers kon korte tijd niet inloggen. Gebruikers die al ingelogd waren, hebben geen hinder ondervonden.

    Duur: Vanaf donderdag 8 september, 15.00 uur

  • 6-9-2022 Probleem fax

    Dinsdag 6 september 2022

    Update 10.10 uur: Het probleem is opgelost en de faxdienst zou weer naar behoren moeten werken. Ervaar je toch nog problemen? Neem dan gerust contact met ons op via 050 700 9920 of support@voys.nl.

    Update 08.40 uur: Op dit moment is er een probleem met onze faxdienst. Hierdoor kan het zijn dat faxen via e-mail niet werkt. We onderzoeken het probleem en werken aan een oplossing.

    Work-around: Heb je een uitgaande fax klaarstaan die niet kan wachten? Gebruik dan onze webfax-functie. Kijk hiervoor op freedom.voys.nl bij fax versturen.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Onbekend

    Impact: Fax

    Duur: Vanaf maandag 5 september, 17.30 uur – dinsdag 6 september, 10.10 uur

  • 15-7-2022 Issues na update Voys App naar versie 7.2.0

    Vrijdag 15 juli 2022

    Bij de update naar 7.2.1 ontstonden op zowel iOS als Android problemen met uitbellen en de settings-pagina in de app.

    Status: opgelost

    Oorzaak: De update naar 7.2.0

    Oplossing: De issues zijn opgelost in versie 7.2.1. Deze is vrijdag rond 15:00 uur aan iOS aangeboden en later op de dag aan Android-gebruikers. Mocht je nog issues hebben is het advies de app ter updaten of opnieuw te installeren.

     

  • 11-7-2022 Mogelijk (minimale) hinder in afhandeling van gesprekken

    Maandag 11 juli 2022

    Update 11:09 uur – Probleem is opgelost

    Update 11:07 uur – We hebben het probleem gevonden en implementeren een oplossing.

    Update 10:27 uur – Op dit moment merken we dat het heel sporadisch voor kan komen dat een gesprek wordt afgebroken. We onderzoeken het probleem en komen zo spoedig mogelijk met een oplossing.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Wordt onderzocht

    Impact: infrastructuur

    Duur: Maandag 11 juli  10:22-11:09

  • 4-7-2022 Probleem met inkomende oproepen op Voys App en Webphone

    Maandag 4 juli 2022

    Update 12.07 uur – De problemen zijn verholpen en inkomende oproepen op de Voys App en Webphone zouden weer naar behoren moeten werken. Ervaar je toch nog hinder? Neem dan contact met ons op via 050 700 9920 of info@voys.nl.

    Op dit moment is er een probleem met sommige inkomende oproepen die binnenkomen op de Voys App en Webphone. Het kan daarom zijn dat je niet alle binnenkomende telefoontjes ontvangt.

    We onderzoeken de oorzaak van het probleem. Blijf op de hoogte via deze pagina.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Wordt onderzocht

    Impact: Sommige inkomende oproepen op de Voys App en Webphone

    Duur: Maandag 4 juli, 11.47 uur – 11.50 uur

  • 6-5-2022 Voys App Android niet beschikbaar in Google Play Store

    Dinsdag 26 april 2022

    Update 6 mei – Het probleem is verholpen en de app voor Android is weer te downloaden vanuit de Google Play Store.

    Update 2 mei – Google doet er langer over dan verwacht om ons verzoek in behandeling te nemen. We hebben alle gevraagde informatie al correct aangeleverd, dus het is alleen nog wachten op Google. Dit kan tot zo’n 7 dagen duren.

    26 april – Op dit moment is het niet mogelijk om de Voys App voor Android te downloaden in de Google Play Store. De oorzaak hiervan is een niet-bestaand privacy issue. Volgens Google uploaden we contactenlijsten en -bestanden, maar dat is niet het geval, dat doen we namelijk niet.

    Daarom maken we bezwaar tegen de beslissing van Google om de Voys App uit de Google Play Store te halen. Dit proces kan tot twee dagen in beslag nemen, maar in sommige gevallen duurt het langer. We hopen dat de Voys App aan het einde van deze week weer beschikbaar is om te downloaden.

    Klanten die de Voys App al op hun Android-toestel hebben staan, kunnen ‘m gewoon blijven gebruiken.

    Bij Voys hebben we privacy hoog in het vaandel staan. Lees er meer over in ons privacystatement.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Niet-bestaand privacy issue

    Impact: Voys-klanten met Android-toestel die de Voys App willen downloaden in de Google Play Store

    Duur: Dinsdag 26 april – Vrijdag 6 mei

  • 2-5-2022 Probleem Webphone

    Maandag 2 mei

    10.30 uur – Het probleem is verholpen en de webphone zou het weer naar behoren moeten doen. Ervaar je toch nog problemen? Neem dan even contact met ons op via 050 700 9920 of info@voys.nl.

    10.17 uur – Onze toeleverancier heeft de oorzaak van het probleem gevonden en werkt momenteel aan een oplossing.

    10.00 uur – Door een storing bij een van onze toeleveranciers is onze webphone voor sommige gebruikers niet bereikbaar. Soms vallen bestaande gesprekken weg en in andere gevallen werkt de webphone niet. We onderzoeken wat er aan de hand is.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem bij toeleverancier

    Impact: Webphone-gebruikers

    Duur: 10.00-10.30 uur

  • 14-4-2022 Probleem met de Webphone

    Donderdag 14 april 2022

    Update 15:05: Het probleem is opgelost en alle webphones zouden weer naar behoren moeten werken.

    Door een storing bij één van onze toeleveranciers is de webphone voor sommige gebruikers niet bereikbaar . We onderzoeken de oorzaak. Door de interruptie vallen bestaande gesprekken weg en werkte de webphone soms niet.

    In sommige gevallen werkt het om je Webphone te herladen.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem toeleverancier

    Impact: sommige gebruikers van de webphone

    Duur: Van 14:10 – 15:05 uur

  • 7-4-2022 Probleem met de Webphone

    Donderdag 7 april

    Update 11:10 uur: Het probleem bij de toeleverancier is gevonden en snel opgelost.

  • 4-4-2022 Klein probleempje in netwerk kan zorgen voor verminderde kwaliteit telefonie

    We hebben net een probleem gehad in het netwerk voor gebruikers die verbonden zijn met een deel van ons netwerk. Je zult dit gemerkt hebben doordat de webphone niet registreerde of doordat je een audio-problemen ervoer tijdens een gesprek. We voeren op dit moment verbeteringen door waardoor dit probleem met enkele minuten verholpen moet zijn.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Klein technisch netwerkprobleem

    Impact: Klein deel van onze klanten

    Duur: Vanaf ongeveer 14:00 uur – 14:30 uur

  • 23-12-2021 Facturen inzien en betaalgegevens wijzigen tijdelijk niet mogelijk

    Donderdag 23 december

    Update 12:00 uur: Voor klanten zou alles weer naar behoren moeten werken. Ervaar je nog problemen, neem dan even contact met ons op.

    Momenteel zijn er door netwerkproblemen enkele kleine problemen: het is niet mogelijk om facturen te downloaden, audio-bestanden te up- of downloaden en gespreksopnames te beluisteren. We werken hard aan de oplossing. Houd deze pagina in de gaten voor updates.

    Telefonieverkeer wordt op geen enkele manier beïnvloed en werkt dus gewoon naar behoren.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem met haperende router bij een leverancier.

    Impact: Bekijken, beluisteren en uploaden van bestanden, zoals facturen en audiobestanden. Geen impact op telefonieverkeer

  • 9-11-2021 Probleem telefoonverkeer met Zuid-Afrika

    Dinsdag 9 november 2021

    Update 14.53 uur: Het probleem is opgelost. Het telefoonverkeer tussen Nederland en Zuid-Afrika werkt weer naar behoren.

    Op dit moment ervaren we problemen met upstream-provider Switch. Dit houdt in dat sommige inkomende gesprekken uit en uitgaande gesprekken naar Zuid-Afrika niet goed verlopen. We onderzoeken het probleem en werken aan een oplossing. Blijf op de hoogte via deze pagina.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Onbekend

    Impact: Telefoonverkeer tussen Nederland en Zuid-Afrika

    Duur: 14.18-14.42 uur

  • 4-11-2021 Probleem bereikbaarheid ingeporteerde telefoonnummers

    Donderdag 4 november 2021

    Een klein aantal telefoonnummers die op of na 3 november zijn geporteerd naar het platform van Voys lijken niet of minder goed bereikbaar te zijn door een storing bij een toeleverancier. Het gaat hierbij slechts om een klein aantal telefoonnummers.  Wij verwachten dat dit probleem snel opgelost is.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem bij toeleverancier

    Impact: Een klein aantal ingeporteerde telefoonnummers van 3 en 4 november

     

  • 1-11-2021 Probleem wijzigen eindbestemming in App

    Maandag 1 november 2021

    Update 18.35 uur: Het probleem is opgelost, vanaf 18:35 werkt het aanpassen van de eindbestemming in de Voys App weer naar behoren.

    Momenteel is het niet mogelijk om je eindbestemming te wijzigen in de Voys App. Via freedom.voys.nl kun je de eindbestemming wel wijzigen. Wij verwachten dit probleem snel op te lossen.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Onbekend

    Impact: Voys en Android app, alleen het wijzigen van de eindbestemming functioneert niet

    Duur: 17.35-18.35 uur

  • 12-10-2021 Probleem afspelen meldingen

    Dinsdag 12 oktober 2021

    Momenteel is er een probleem met de audio-meldingen. Deze worden niet afgespeeld. Dit gaan om:

    • Welkomstmeldingen
    • Keuzemenu-meldingen
    • Gepersonaliseerde voicemailmeldingen

    Tijdelijke oplossing

    Voeg als eerste stap in je belplan een belgroep, gebruiker of VoIP-account toe, zodat bijvoorbeeld een keuzemenu wordt overgeslagen. Deze kun je weer weghalen op het moment dat het probleem opgelost is.

    Wij zijn hard op zoek naar de oorzaak en zullen het zo snel mogelijk proberen op te lossen.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem op de server

    Impact: Minimaal 90% van alle meldingen doen het niet meer

    Duur: Vanaf 9:05 uur – 9:40 uur

     

  • 11-10-2021 Probleem server Groningen

    Maandag 11 oktober 2021

    Update 10:20 uur: Alles werkt weer zoals het hoort. Door een probleem met een Asterisk service zijn gesprekken rond 8:45 uur afgebroken.

    Mocht je telefoon of webphone het nog niet naar behoren doen, herstart deze dan even. Dat zou het probleem moeten oplossen. Lukt het daarmee nog niet, neem dan even contact op met onze support.

    9:00 uur: We hebben op dit moment problemen met onze servers in Groningen. Vanochtend zijn er een klein aantal gesprekken spontaan verbroken. We zijn momenteel de oorzaak aan het onderzoeken. Houd deze pagina in de gaten voor updates

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem met een Asterisk server

    Impact: In sommige gevallen werden gesprekken onderbroken of niet opgezet

  • 15-09-2021 Probleem met voicemails

    Woensdag 15 september

    Update 11:27 uur: Het is gelukt! Alle voicemails die gisteravond niet zijn verwerkt, worden nu verstuurd.

    8:30 uur: Gisteravond van 19:32 uur tot en met 22:30 uur zijn ingesproken voicemails niet goed verwerkt en vervolgens niet verstuurd door ons systeem. In de loop van vandaag zullen we proberen de audiobestanden te herstellen en alsnog te versturen. Houd deze pagina in de gaten voor updates.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem ontstaan door een update aan het platform

    Impact: Ingesproken voicemails

    Duur: Van 19:32 uur – 21:30 uur

  • 03-02-2021 Probleem inkomende telefonieverkeer

    Woensdag 3 februari

    Van 22:30 uur tot 0:48 uur was er een storing bij onze leverancier waardoor inkomende oproepen niet binnenkwamen op ons platform. Deze storing is opgelost. De oorzaak bleek te liggen in een stroomstoring bij onze leverancier, BT.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Storing bij leverancier

    Impact: Geen inkomend telefonieverkeer voor alle klanten.

    Duur: Van 22:30 uur – 0:48 uur

  • 25-01-2021 Probleem met de Webphone

    Maandag 25 januari

    De Webphone werkte tijdelijk niet naar behoren. Het probleem is opgelost.

    Mocht het toch nog niet werken, refresh je webphone dan even. Ervaar je toch nog problemen, neem dan even contact met ons op.

    Status: opgelost

    Oorzaak: Door een update ontstond er een probleem met de API waardoor de webphone niet meer goed werkte.

    Duur: 15:20 – 16:15 uur

  • 23-09-2020 Probleem uitgaande oproepen met de Webphone

    23 september 2020

    09:45 uur – Opgelost. Uitgaande oproepen moeten voor iedereen met de webphone weer naar behoren werken. We weten nog niet wat de oorzaak is.

    09.25 uur – Momenteel ervaren sommige klanten problemen met uitgaande oproepen met de Webphone. Gesprekken worden niet opgezet. Inkomende oproepen lijken nog wel goed te werken. We onderzoeken de oorzaak en proberen het zo snel mogelijk op te lossen.

    Een tijdelijke oplossing is om je zakelijke nummer door te schakelen naar je mobiel. In deze handleiding lees je hoe je dat instelt.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem trad op na een systeemupdate. Deze is teruggedraaid.

    Impact: Sommige webphone-gebruikers in sommige gevallen

    Duur: vanaf 9.25 uur – 9:45 uur

  • 02-09-2020 Probleem met inkomende oproepen

    2 september 2020

    Tijdelijk kwamen sommige oproepen niet binnen op alle telefoons bij sommige klanten. Dit werd veroorzaakt door een technisch probleem met de ‘keep alive messages’. Dit probleem hebben we verholpen.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem met keep alive messages

    Impact: In sommige gevallen bij sommige klanten kwamen oproepen niet goed binnen

    Duur: van 11:00 uur – 11:40 uur

  • 03-06-2020 Probleem met Voys iOS app

    Opgelost: Problemen met de Voys iOS app door configuratieproblemen

    13.00 uur – Het probleem is opgelost en de Voys iOS app werkt weer naar behoren. Ervaar je toch nog problemen? Neem dan contact op via info@voys.nl of 050 700 9920.

    11:45 uur – We krijgen veel meldingen van klanten dat de Voys iOS app niet naar behoren werkt. Binnenkomende gesprekken kunnen niet in de app worden beantwoord. Uitgaande gesprekken werken wel. We onderzoeken de oorzaak en proberen het zo snel mogelijk op te lossen. Houd deze pagina in de gaten voor updates.

    Tijdelijke oplossing: Schakel je nummer in je belplan door naar je mobiele telefoonnummer in plaats van het app-account. -> Handleiding

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Configuratieproblemen

    Impact:  Klanten die de Voys iOS app gebruiken

    Duur: Vanaf woensdagochtend 3 juni tot ’s middags 13.00 uur

  • 02-06-2020 Audio-problemen en performance issues Freedom

    Op 2 juni ondervonden onze klanten hinder van een slechte geluidskwaliteit van de gesprekken en was de Freedom-portal erg traag. Hieronder een samenvatting van de problemen.

    Dinsdag 2 juni

    10.55 uur – De audioproblemen en de performance issues met Freedom zijn opgelost. Alles zou weer naar behoren moeten werken. Ervaar je toch nog problemen? Neem dan contact met ons op via 050 700 99 20.

    9:00 uur – Momenteel ervaren veel klanten dat er audioproblemen tijdens telefoongesprekken zijn: krakende, haperende verbindingen. We onderzoeken de oorzaak van het probleem. Houd deze pagina in de gaten voor updates.

    Tegelijkertijd heeft Freedom, de online portal, ook performance problemen. Deze werkt niet of heel traag. Ook hiervan onderzoeken we de oorzaak.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem met server in datacenter

    Impact: Alle klanten

    Duur: Dinsdag 2 juni van 9:15 uur tot 10.55 uur

  • 04-03-2019 Verminderd inkomend telefonieverkeer

    Opgelost: probleem met inkomend telefonieverkeer

    Al het telefonieverkeer werkt weer naar behoren. Onze excuses voor eventueel ongemak.

    Update 0:30 uur

    Het script heeft zojuist gedraaid. We gaan nu checken of het telefonieverkeer weer naar behoren werkt.

    Update 0:15 uur

    Er is een recovery script geschreven om de aangetaste data herstellen. Daarmee lijkt het einde van het probleem nabij.

    Update 22:30 uur

    Helaas is de verstoring nog niet verholpen. Een deel van de data in een van de databases is aangetast. Onze leverancier werkt er hard aan de data zo snel mogelijk te herstellen. Tot dit is voltooid kan een deel van onze klanten nog hinder ondervinden bij  inkomende telefonie.

    21:00 uur

    Door een verstoring  is het mogelijk dat je problemen ondervindt met inkomend telefonieverkeer. Gesprekken lijken niet goed opgezet te worden na een deploy. Deze verstoring is alleen actief bij telefoonnummers met belplannen waar een ‘voldoet aan – voldoet niet aan’ keuzepad in zit.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: update van het platform

    Impact: Een deel van het inkomende telefonieverkeer

    Duur: 21:00 – 00:41 uur

  • 12-02-2019 Probleem in data-center Voys One klanten

    12/02/2019 Storing in data centrum alleen voor Voys One klanten

    Klanten kunnen vanochtend een verstoring in de dienstverlening hebben ervaren, zoals: niet kunnen inloggen, matige spraak, of zelfs verbindingen die verbroken werden. Het probleem speelde voornamelijk in de regio Amsterdam en werd veroorzaakt in het data-centrum.

    Er volgt nog een MIR van deze verstoring

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem in data-centrum

    Impact: Voornamelijk in de regio Amsterdam

    Duur: Vanaf 8:00 uur – ongeveer 11:00 uur

  • 24-05-2018 Weergave ander nummer bij doorschakeling (duur: 45 minuten)

    We kregen meldingen dat in een aantal gevallen de ontvangers van een doorgeschakeld gesprek hun eigen zakelijke nummer zien. Deze verkeerde nummervermelding had geen invloed op de bereikbaarheid.

    • Status: Opgelost.
    • Oorzaak: Bug in de software.
    • Omvang: Alle ontvangers van doorgeschakelde gesprekken.
    • Duur: van 10.00 uur tot 10.45 uur
  • 23-05-2018 Geen inkomende oproepen op Android App 5.4

    Er was een probleem met de nieuwste versie van de Voys 4G app voor Android. Er kwamen geen oproepen binnen. Dit probleem is opgelost door een nieuwe versie in de Playstore te zetten.

    Status: Opgelost. Je kunt de nieuwste firmware (5.4.1.) nu downloaden. Ga hiervoor in de Playstore naar de tab ‘Mijn app en games’.

    Oorzaak: Bug in firmware 5.4. van de Android App.

    Omvang: Alle klanten met de Voys 4G app voor Android versie 5.4

    Duur: Sinds de release van de meest recente versie.

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust. Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!