Opgeloste storingen

We zetten alles op alles om storingen te voorkomen. Toch hebben we af en toe een storing. De ene keer ligt het probleem bij onszelf en soms bij een toeleverancier of een internetknooppunt. Wat de oorzaak ook is, we zullen er altijd open over communiceren. Daarom vind je hieronder een overzicht met de storingen van de afgelopen tijd.

  • 03-06-2020 Probleem met Voys iOS app

    Opgelost: Problemen met de Voys iOS app door configuratieproblemen

    13.00 uur – Het probleem is opgelost en de Voys iOS app werkt weer naar behoren. Ervaar je toch nog problemen? Neem dan contact op via info@voys.nl of 050 700 9920.

    11:45 uur – We krijgen veel meldingen van klanten dat de Voys iOS app niet naar behoren werkt. Binnenkomende gesprekken kunnen niet in de app worden beantwoord. Uitgaande gesprekken werken wel. We onderzoeken de oorzaak en proberen het zo snel mogelijk op te lossen. Houd deze pagina in de gaten voor updates.

    Tijdelijke oplossing: Schakel je nummer in je belplan door naar je mobiele telefoonnummer in plaats van het app-account. -> Handleiding

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Configuratieproblemen

    Impact:  Klanten die de Voys iOS app gebruiken

    Duur: Vanaf woensdagochtend 3 juni tot ’s middags 13.00 uur

  • 02-06-2020 Audio-problemen en performance issues Freedom

    Op 2 juni ondervonden onze klanten hinder van een slechte geluidskwaliteit van de gesprekken en was de Freedom-portal erg traag. Hieronder een samenvatting van de problemen.

    Dinsdag 2 juni

    10.55 uur – De audioproblemen en de performance issues met Freedom zijn opgelost. Alles zou weer naar behoren moeten werken. Ervaar je toch nog problemen? Neem dan contact met ons op via 050 700 99 20.

    9:00 uur – Momenteel ervaren veel klanten dat er audioproblemen tijdens telefoongesprekken zijn: krakende, haperende verbindingen. We onderzoeken de oorzaak van het probleem. Houd deze pagina in de gaten voor updates.

    Tegelijkertijd heeft Freedom, de online portal, ook performance problemen. Deze werkt niet of heel traag. Ook hiervan onderzoeken we de oorzaak.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem met server in datacenter

    Impact: Alle klanten

    Duur: Dinsdag 2 juni van 9:15 uur tot 10.55 uur

  • 04-03-2019 Verminderd inkomend telefonieverkeer

    Opgelost: probleem met inkomend telefonieverkeer

    Al het telefonieverkeer werkt weer naar behoren. Onze excuses voor eventueel ongemak.

    Update 0:30 uur

    Het script heeft zojuist gedraaid. We gaan nu checken of het telefonieverkeer weer naar behoren werkt.

    Update 0:15 uur

    Er is een recovery script geschreven om de aangetaste data herstellen. Daarmee lijkt het einde van het probleem nabij.

    Update 22:30 uur

    Helaas is de verstoring nog niet verholpen. Een deel van de data in een van de databases is aangetast. Onze leverancier werkt er hard aan de data zo snel mogelijk te herstellen. Tot dit is voltooid kan een deel van onze klanten nog hinder ondervinden bij  inkomende telefonie.

    21:00 uur

    Door een verstoring  is het mogelijk dat je problemen ondervindt met inkomend telefonieverkeer. Gesprekken lijken niet goed opgezet te worden na een deploy. Deze verstoring is alleen actief bij telefoonnummers met belplannen waar een ‘voldoet aan – voldoet niet aan’ keuzepad in zit.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: update van het platform

    Impact: Een deel van het inkomende telefonieverkeer

    Duur: 21:00 – 00:41 uur

  • 12-02-2019 Probleem in data-center Voys One klanten

    12/02/2019 Storing in data centrum alleen voor Voys One klanten

    Klanten kunnen vanochtend een verstoring in de dienstverlening hebben ervaren, zoals: niet kunnen inloggen, matige spraak, of zelfs verbindingen die verbroken werden. Het probleem speelde voornamelijk in de regio Amsterdam en werd veroorzaakt in het data-centrum.

    Er volgt nog een MIR van deze verstoring

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem in data-centrum

    Impact: Voornamelijk in de regio Amsterdam

    Duur: Vanaf 8:00 uur – ongeveer 11:00 uur

  • 24-05-2018 Weergave ander nummer bij doorschakeling (duur: 45 minuten)

    We kregen meldingen dat in een aantal gevallen de ontvangers van een doorgeschakeld gesprek hun eigen zakelijke nummer zien. Deze verkeerde nummervermelding had geen invloed op de bereikbaarheid.

    • Status: Opgelost.
    • Oorzaak: Bug in de software.
    • Omvang: Alle ontvangers van doorgeschakelde gesprekken.
    • Duur: van 10.00 uur tot 10.45 uur
  • 23-05-2018 Geen inkomende oproepen op Android App 5.4

    Er was een probleem met de nieuwste versie van de Voys 4G app voor Android. Er kwamen geen oproepen binnen. Dit probleem is opgelost door een nieuwe versie in de Playstore te zetten.

    Status: Opgelost. Je kunt de nieuwste firmware (5.4.1.) nu downloaden. Ga hiervoor in de Playstore naar de tab ‘Mijn app en games’.

    Oorzaak: Bug in firmware 5.4. van de Android App.

    Omvang: Alle klanten met de Voys 4G app voor Android versie 5.4

    Duur: Sinds de release van de meest recente versie.