Opgeloste storingen

We zetten alles op alles om storingen te voorkomen. Toch hebben we af en toe een storing. De ene keer ligt het probleem bij onszelf en soms bij een toeleverancier of een internetknooppunt. Wat de oorzaak ook is, we zullen er altijd open over communiceren. Daarom vind je hieronder een overzicht met de storingen van de afgelopen tijd.

  • 04-03-2019 Verminderd inkomend telefonieverkeer

    Opgelost: probleem met inkomend telefonieverkeer

    Al het telefonieverkeer werkt weer naar behoren. Onze excuses voor eventueel ongemak.

    Update 0:30 uur

    Het script heeft zojuist gedraaid. We gaan nu checken of het telefonieverkeer weer naar behoren werkt.

    Update 0:15 uur

    Er is een recovery script geschreven om de aangetaste data herstellen. Daarmee lijkt het einde van het probleem nabij.

    Update 22:30 uur

    Helaas is de verstoring nog niet verholpen. Een deel van de data in een van de databases is aangetast. Onze leverancier werkt er hard aan de data zo snel mogelijk te herstellen. Tot dit is voltooid kan een deel van onze klanten nog hinder ondervinden bij  inkomende telefonie.

    21:00 uur

    Door een verstoring  is het mogelijk dat je problemen ondervindt met inkomend telefonieverkeer. Gesprekken lijken niet goed opgezet te worden na een deploy. Deze verstoring is alleen actief bij telefoonnummers met belplannen waar een ‘voldoet aan – voldoet niet aan’ keuzepad in zit.

    Status: Opgelost

    Oorzaak: update van het platform

    Impact: Een deel van het inkomende telefonieverkeer

    Duur: 21:00 – 00:41 uur

  • 12-02-2019 Probleem in data-center Voys One klanten

    12/02/2019 Storing in data centrum alleen voor Voys One klanten

    Klanten kunnen vanochtend een verstoring in de dienstverlening hebben ervaren, zoals: niet kunnen inloggen, matige spraak, of zelfs verbindingen die verbroken werden. Het probleem speelde voornamelijk in de regio Amsterdam en werd veroorzaakt in het data-centrum.

    Er volgt nog een MIR van deze verstoring

    Status: Opgelost

    Oorzaak: Probleem in data-centrum

    Impact: Voornamelijk in de regio Amsterdam

    Duur: Vanaf 8:00 uur – ongeveer 11:00 uur

  • 24-05-2018 Weergave ander nummer bij doorschakeling (duur: 45 minuten)

    We kregen meldingen dat in een aantal gevallen de ontvangers van een doorgeschakeld gesprek hun eigen zakelijke nummer zien. Deze verkeerde nummervermelding had geen invloed op de bereikbaarheid.

    • Status: Opgelost.
    • Oorzaak: Bug in de software.
    • Omvang: Alle ontvangers van doorgeschakelde gesprekken.
    • Duur: van 10.00 uur tot 10.45 uur
  • 23-05-2018 Geen inkomende oproepen op Android App 5.4

    Er was een probleem met de nieuwste versie van de Voys 4G app voor Android. Er kwamen geen oproepen binnen. Dit probleem is opgelost door een nieuwe versie in de Playstore te zetten.

    Status: Opgelost. Je kunt de nieuwste firmware (5.4.1.) nu downloaden. Ga hiervoor in de Playstore naar de tab ‘Mijn app en games’.

    Oorzaak: Bug in firmware 5.4. van de Android App.

    Omvang: Alle klanten met de Voys 4G app voor Android versie 5.4

    Duur: Sinds de release van de meest recente versie.

  • 20-02-2018 Problemen Duitse telefoonnummers door storing bij Duitse leverancier

    Eerder vandaag ondervonden de klanten van Voys met een Duits telefoonnummer problemen met hun telefonie. Dit werd veroorzaakt door glasvezelschade bij onze Duitse toeleverancier.

    Beknopte samenvatting

    • Status: Opgelost
    • Oorzaak: Schade glasvezel toeleverancier
    • Omvang: Klanten met een Duits telefoonnummer
    • Duur: 08.37 (20-02-2018) – 16.34 (21-02-2018)

    Storingshistorie

    Update 08.58 De toeleverancier heeft een ingenieur gestuurd om de breuk te lokaliseren.

    Update 10.13 De ingenieur van het datacenter geeft aan dat de MUX – het apparaat dat via meerdere kanalen data doorstuurt – wordt aangedreven. Er is nog geen duidelijkheid over de glasvezel.

    Update 13.03 De locatie van de breuk is gevonden. Een PTI ingenieur is bezig met het oplossen van het probleem.

    Update 13.58 Doordat de backup-lijn het telefoonverkeer overneemt lijkt het verkeer zich te normaliseren.

    Update 20.48 De kabelbreuk lijkt hersteld maar het telefoonverkeer op deze glasvezelkabel komt nog niet op gang. Er wordt gezocht naar de oorzaak van deze, nieuwe, storing.

    21-02-2018

    Update 10.56 Door een ophoping van telefoonverkeer op de backup-lijn is er alleen verbinding mogelijk wanneer er kanalen beschikbaar zijn. Hierdoor zijn onze klanten met een Duits telefoonnummer verminderd bereikbaar.

    Update 13.35 Er is nog steeds geen telefoonverkeer mogelijk op de glasvezelkabel. De PTI ingenieur is bezig met het in kaart brengen van de technische details van de oorzaak.

    Update 15.25 Het lijkt erop dat de storing op de glasvezelkabel komt door een defect apparaat. Er wordt gewerkt aan een oplossing.

    Update 16.01 Het defecte apparaat wordt vervangen. De verwachting is dat dit binnen een uur is gepiept.

    Update 16.34 Het defecte apparaat is vervangen en telefoonverkeer is weer mogelijk.