Toch hebben we af en toe een storing. De ene keer ligt het probleem bij onszelf en soms bij een toeleverancier of een internetknooppunt. Wat de oorzaak ook is, we zullen er altijd open over communiceren. Daarom vind je hieronder een overzicht met de storingen van de afgelopen tijd.
Update 6 mei – Het probleem is verholpen en de app voor Android is weer te downloaden vanuit de Google Play Store.
Update 2 mei – Google doet er langer over dan verwacht om ons verzoek in behandeling te nemen. We hebben alle gevraagde informatie al correct aangeleverd, dus het is alleen nog wachten op Google. Dit kan tot zo’n 7 dagen duren.
26 april – Op dit moment is het niet mogelijk om de Voys App voor Android te downloaden in de Google Play Store. De oorzaak hiervan is een niet-bestaand privacy issue. Volgens Google uploaden we contactenlijsten en -bestanden, maar dat is niet het geval, dat doen we namelijk niet.
Daarom maken we bezwaar tegen de beslissing van Google om de Voys App uit de Google Play Store te halen. Dit proces kan tot twee dagen in beslag nemen, maar in sommige gevallen duurt het langer. We hopen dat de Voys App aan het einde van deze week weer beschikbaar is om te downloaden.
Klanten die de Voys App al op hun Android-toestel hebben staan, kunnen ‘m gewoon blijven gebruiken.
Bij Voys hebben we privacy hoog in het vaandel staan. Lees er meer over in ons privacystatement.
Status: Opgelost
Oorzaak: Niet-bestaand privacy issue
Impact: Voys-klanten met Android-toestel die de Voys App willen downloaden in de Google Play Store
Duur: Dinsdag 26 april – Vrijdag 6 mei
10.30 uur – Het probleem is verholpen en de webphone zou het weer naar behoren moeten doen. Ervaar je toch nog problemen? Neem dan even contact met ons op via 050 700 9920 of info@voys.nl.
10.17 uur – Onze toeleverancier heeft de oorzaak van het probleem gevonden en werkt momenteel aan een oplossing.
10.00 uur – Door een storing bij een van onze toeleveranciers is onze webphone voor sommige gebruikers niet bereikbaar. Soms vallen bestaande gesprekken weg en in andere gevallen werkt de webphone niet. We onderzoeken wat er aan de hand is.
Status: Opgelost
Oorzaak: Probleem bij toeleverancier
Impact: Webphone-gebruikers
Duur: 10.00-10.30 uur
Update 15:05: Het probleem is opgelost en alle webphones zouden weer naar behoren moeten werken.
Door een storing bij één van onze toeleveranciers is de webphone voor sommige gebruikers niet bereikbaar . We onderzoeken de oorzaak. Door de interruptie vallen bestaande gesprekken weg en werkte de webphone soms niet.
In sommige gevallen werkt het om je Webphone te herladen.
Status: Opgelost
Oorzaak: Probleem toeleverancier
Impact: sommige gebruikers van de webphone
Duur: Van 14:10 – 15:05 uur
We hebben net een probleem gehad in het netwerk voor gebruikers die verbonden zijn met een deel van ons netwerk. Je zult dit gemerkt hebben doordat de webphone niet registreerde of doordat je een audio-problemen ervoer tijdens een gesprek. We voeren op dit moment verbeteringen door waardoor dit probleem met enkele minuten verholpen moet zijn.
Status: Opgelost
Oorzaak: Klein technisch netwerkprobleem
Impact: Klein deel van onze klanten
Duur: Vanaf ongeveer 14:00 uur – 14:30 uur
Update 12:00 uur: Voor klanten zou alles weer naar behoren moeten werken. Ervaar je nog problemen, neem dan even contact met ons op.
Momenteel zijn er door netwerkproblemen enkele kleine problemen: het is niet mogelijk om facturen te downloaden, audio-bestanden te up- of downloaden en gespreksopnames te beluisteren. We werken hard aan de oplossing. Houd deze pagina in de gaten voor updates.
Telefonieverkeer wordt op geen enkele manier beïnvloed en werkt dus gewoon naar behoren.
Status: Opgelost
Oorzaak: Probleem met haperende router bij een leverancier.
Impact: Bekijken, beluisteren en uploaden van bestanden, zoals facturen en audiobestanden. Geen impact op telefonieverkeer
Update 14.53 uur: Het probleem is opgelost. Het telefoonverkeer tussen Nederland en Zuid-Afrika werkt weer naar behoren.
Op dit moment ervaren we problemen met upstream-provider Switch. Dit houdt in dat sommige inkomende gesprekken uit en uitgaande gesprekken naar Zuid-Afrika niet goed verlopen. We onderzoeken het probleem en werken aan een oplossing. Blijf op de hoogte via deze pagina.
Status: Opgelost
Oorzaak: Onbekend
Impact: Telefoonverkeer tussen Nederland en Zuid-Afrika
Duur: 14.18-14.42 uur
Een klein aantal telefoonnummers die op of na 3 november zijn geporteerd naar het platform van Voys lijken niet of minder goed bereikbaar te zijn door een storing bij een toeleverancier. Het gaat hierbij slechts om een klein aantal telefoonnummers. Wij verwachten dat dit probleem snel opgelost is.
Status: Opgelost
Oorzaak: Probleem bij toeleverancier
Impact: Een klein aantal ingeporteerde telefoonnummers van 3 en 4 november
Update 18.35 uur: Het probleem is opgelost, vanaf 18:35 werkt het aanpassen van de eindbestemming in de Voys App weer naar behoren.
Momenteel is het niet mogelijk om je eindbestemming te wijzigen in de Voys App. Via freedom.voys.nl kun je de eindbestemming wel wijzigen. Wij verwachten dit probleem snel op te lossen.
Status: Opgelost
Oorzaak: Onbekend
Impact: Voys en Android app, alleen het wijzigen van de eindbestemming functioneert niet
Duur: 17.35-18.35 uur
Momenteel is er een probleem met de audio-meldingen. Deze worden niet afgespeeld. Dit gaan om:
Voeg als eerste stap in je belplan een belgroep, gebruiker of VoIP-account toe, zodat bijvoorbeeld een keuzemenu wordt overgeslagen. Deze kun je weer weghalen op het moment dat het probleem opgelost is.
Wij zijn hard op zoek naar de oorzaak en zullen het zo snel mogelijk proberen op te lossen.
Status: Opgelost
Oorzaak: Probleem op de server
Impact: Minimaal 90% van alle meldingen doen het niet meer
Duur: Vanaf 9:05 uur – 9:40 uur
Update 10:20 uur: Alles werkt weer zoals het hoort. Door een probleem met een Asterisk service zijn gesprekken rond 8:45 uur afgebroken.
Mocht je telefoon of webphone het nog niet naar behoren doen, herstart deze dan even. Dat zou het probleem moeten oplossen. Lukt het daarmee nog niet, neem dan even contact op met onze support.
9:00 uur: We hebben op dit moment problemen met onze servers in Groningen. Vanochtend zijn er een klein aantal gesprekken spontaan verbroken. We zijn momenteel de oorzaak aan het onderzoeken. Houd deze pagina in de gaten voor updates
Status: Opgelost
Oorzaak: Probleem met een Asterisk server
Impact: In sommige gevallen werden gesprekken onderbroken of niet opgezet
Update 11:27 uur: Het is gelukt! Alle voicemails die gisteravond niet zijn verwerkt, worden nu verstuurd.
8:30 uur: Gisteravond van 19:32 uur tot en met 22:30 uur zijn ingesproken voicemails niet goed verwerkt en vervolgens niet verstuurd door ons systeem. In de loop van vandaag zullen we proberen de audiobestanden te herstellen en alsnog te versturen. Houd deze pagina in de gaten voor updates.
Status: Opgelost
Oorzaak: Probleem ontstaan door een update aan het platform
Impact: Ingesproken voicemails
Duur: Van 19:32 uur – 21:30 uur
Van 22:30 uur tot 0:48 uur was er een storing bij onze leverancier waardoor inkomende oproepen niet binnenkwamen op ons platform. Deze storing is opgelost. De oorzaak bleek te liggen in een stroomstoring bij onze leverancier, BT.
Status: Opgelost
Oorzaak: Storing bij leverancier
Impact: Geen inkomend telefonieverkeer voor alle klanten.
Duur: Van 22:30 uur – 0:48 uur
De Webphone werkte tijdelijk niet naar behoren. Het probleem is opgelost.
Mocht het toch nog niet werken, refresh je webphone dan even. Ervaar je toch nog problemen, neem dan even contact met ons op.
Status: opgelost
Oorzaak: Door een update ontstond er een probleem met de API waardoor de webphone niet meer goed werkte.
Duur: 15:20 – 16:15 uur
09:45 uur – Opgelost. Uitgaande oproepen moeten voor iedereen met de webphone weer naar behoren werken. We weten nog niet wat de oorzaak is.
09.25 uur – Momenteel ervaren sommige klanten problemen met uitgaande oproepen met de Webphone. Gesprekken worden niet opgezet. Inkomende oproepen lijken nog wel goed te werken. We onderzoeken de oorzaak en proberen het zo snel mogelijk op te lossen.
Een tijdelijke oplossing is om je zakelijke nummer door te schakelen naar je mobiel. In deze handleiding lees je hoe je dat instelt.
Status: Opgelost
Oorzaak: Probleem trad op na een systeemupdate. Deze is teruggedraaid.
Impact: Sommige webphone-gebruikers in sommige gevallen
Duur: vanaf 9.25 uur – 9:45 uur
Tijdelijk kwamen sommige oproepen niet binnen op alle telefoons bij sommige klanten. Dit werd veroorzaakt door een technisch probleem met de ‘keep alive messages’. Dit probleem hebben we verholpen.
Status: Opgelost
Oorzaak: Probleem met keep alive messages
Impact: In sommige gevallen bij sommige klanten kwamen oproepen niet goed binnen
Duur: van 11:00 uur – 11:40 uur
13.00 uur – Het probleem is opgelost en de Voys iOS app werkt weer naar behoren. Ervaar je toch nog problemen? Neem dan contact op via info@voys.nl of 050 700 9920.
11:45 uur – We krijgen veel meldingen van klanten dat de Voys iOS app niet naar behoren werkt. Binnenkomende gesprekken kunnen niet in de app worden beantwoord. Uitgaande gesprekken werken wel. We onderzoeken de oorzaak en proberen het zo snel mogelijk op te lossen. Houd deze pagina in de gaten voor updates.
Tijdelijke oplossing: Schakel je nummer in je belplan door naar je mobiele telefoonnummer in plaats van het app-account. -> Handleiding
Status: Opgelost
Oorzaak: Configuratieproblemen
Impact: Klanten die de Voys iOS app gebruiken
Duur: Vanaf woensdagochtend 3 juni tot ’s middags 13.00 uur
Op 2 juni ondervonden onze klanten hinder van een slechte geluidskwaliteit van de gesprekken en was de Freedom-portal erg traag. Hieronder een samenvatting van de problemen.
10.55 uur – De audioproblemen en de performance issues met Freedom zijn opgelost. Alles zou weer naar behoren moeten werken. Ervaar je toch nog problemen? Neem dan contact met ons op via 050 700 99 20.
9:00 uur – Momenteel ervaren veel klanten dat er audioproblemen tijdens telefoongesprekken zijn: krakende, haperende verbindingen. We onderzoeken de oorzaak van het probleem. Houd deze pagina in de gaten voor updates.
Tegelijkertijd heeft Freedom, de online portal, ook performance problemen. Deze werkt niet of heel traag. Ook hiervan onderzoeken we de oorzaak.
Status: Opgelost
Oorzaak: Probleem met server in datacenter
Impact: Alle klanten
Duur: Dinsdag 2 juni van 9:15 uur tot 10.55 uur
Al het telefonieverkeer werkt weer naar behoren. Onze excuses voor eventueel ongemak.
Het script heeft zojuist gedraaid. We gaan nu checken of het telefonieverkeer weer naar behoren werkt.
Er is een recovery script geschreven om de aangetaste data herstellen. Daarmee lijkt het einde van het probleem nabij.
Helaas is de verstoring nog niet verholpen. Een deel van de data in een van de databases is aangetast. Onze leverancier werkt er hard aan de data zo snel mogelijk te herstellen. Tot dit is voltooid kan een deel van onze klanten nog hinder ondervinden bij inkomende telefonie.
Door een verstoring is het mogelijk dat je problemen ondervindt met inkomend telefonieverkeer. Gesprekken lijken niet goed opgezet te worden na een deploy. Deze verstoring is alleen actief bij telefoonnummers met belplannen waar een ‘voldoet aan – voldoet niet aan’ keuzepad in zit.
Status: Opgelost
Oorzaak: update van het platform
Impact: Een deel van het inkomende telefonieverkeer
Duur: 21:00 – 00:41 uur
Klanten kunnen vanochtend een verstoring in de dienstverlening hebben ervaren, zoals: niet kunnen inloggen, matige spraak, of zelfs verbindingen die verbroken werden. Het probleem speelde voornamelijk in de regio Amsterdam en werd veroorzaakt in het data-centrum.
Er volgt nog een MIR van deze verstoring
Status: Opgelost
Oorzaak: Probleem in data-centrum
Impact: Voornamelijk in de regio Amsterdam
Duur: Vanaf 8:00 uur – ongeveer 11:00 uur
We kregen meldingen dat in een aantal gevallen de ontvangers van een doorgeschakeld gesprek hun eigen zakelijke nummer zien. Deze verkeerde nummervermelding had geen invloed op de bereikbaarheid.
Er was een probleem met de nieuwste versie van de Voys 4G app voor Android. Er kwamen geen oproepen binnen. Dit probleem is opgelost door een nieuwe versie in de Playstore te zetten.
Status: Opgelost. Je kunt de nieuwste firmware (5.4.1.) nu downloaden. Ga hiervoor in de Playstore naar de tab ‘Mijn app en games’.
Oorzaak: Bug in firmware 5.4. van de Android App.
Omvang: Alle klanten met de Voys 4G app voor Android versie 5.4
Duur: Sinds de release van de meest recente versie.
Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!
Kiyoh pagina!