Cloud-telefonie wordt ook wel VoIP-telefonie of internettelefonie genoemd en is de nieuwe standaard. Tegenwoordig gaan vrijwel alle telefoongesprekken in Nederland via het internet en niet meer via een analoge telefonielijn.
Cloud-telefonie staat voor bellen via het internet. Het wordt ook wel VoIP-telefonie genoemd. Bij Cloud-telefonie bel je via je internetverbinding waardoor je geen aparte telefoonielijn en centrale op locatie meer nodig hebt.
Bij Cloud-telefonie werkt je telefonie volledig via het internet. Een telefoontoestel wordt niet meer aangesloten op een telefoonlijn, maar via een netwerkkabel op je router of een switch. Cloud-telefonie is ook heel betrouwbaar. Via een beveiligd online beheersysteem richt je zelf de telefonie van je bedrijf in. De mogelijkheden zijn daarbij oneindig. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat wanneer je nummer gebeld wordt, meerdere telefoons gaan rinkelen, of dat je collega’s bereikbaar zijn op een app op hun smartphone. Ook kun je instellen dat bellers een belroute afleggen zodat jij nooit meer een telefoontje van een potentiële klant hoeft te missen
Met een telefooncentrale in de cloud verbind je eenvoudig al je apparaten met het internet. Een cloud telefooncentrale zien we steeds vaker opkomen. Hierbij wordt alles op een beveiligde server beheerd en kan iedere werknemer er altijd gebruik van maken. Tegenwoordig zijn internetverbindingen zo stevig en betrouwbaar dat dit veilig bewaard en beheerd kan worden en je bedrijf zo optimaal bereikbaar is.
Meer weten over de mogelijkheden van cloud-telefonie voor jouw organisatie of de verhalen lezen van onze gelukkige klanten?
Vraag vrijblijvend een offerte aan of bekijk direct wat de kosten zijn.