Als je een bedrijf hebt, wil je natuurlijk goed bereikbaar zijn. Maar ja, soms ben je druk, soms komt het leven er tussendoor. En dan ben je niet altijd beschikbaar om de telefoon op te nemen. Want zo’n kantoortoestel neem je nou eenmaal niet mee naar je werkplaats, de tandarts of een vergadering buiten de deur.
Ben je onderweg of druk met andere taken? Dan kun je de telefoon natuurlijk gewoon laten rinkelen. Maar daar worden de meeste klanten niet heel blij van. Gelukkig is er een handige oplossing: het doorschakelen van je zakelijke telefoon.
Het doorschakelen van je zakelijke telefoon heeft een paar flinke voordelen. Ten eerste zorgt het ervoor dat je altijd bereikbaar bent, zelfs als je niet op kantoor bent. Dat is fijn, want jij bent niet langer gebonden aan een locatie en kunt toch je klanten helpen.
Precies daarom kan het doorschakelen van je zakelijke telefoon je klantenservice verbeteren. Je klant krijgt altijd iemand aan de lijn en wordt niet naar een voicemail gestuurd.
Het instellen van het doorschakelen van je zakelijke telefoon is niet moeilijk. Je kunt dit meestal doen via de instellingen van je telefoonsysteem, zoals de online telefooncentrale van Voys. Hier zijn een paar stappen die je kunt volgen:
Bepaal wanneer je wilt doorschakelen: Bijvoorbeeld alleen tijdens lunchpauzes of ook buiten kantooruren.
Kies de juiste doorschakeloptie: Je kunt ervoor kiezen om alle oproepen door te schakelen naar een andere telefoon, naar een voicemailbox of naar één of meerdere collega’s.
Stel de doorschakeling in: ga naar de instellingen van je telefoonsysteem en volg de instructies om de doorschakeling in te stellen. Controleer of de doorschakeling werkt zoals verwacht. Met de online telefooncentrale van Voys regel je dit in een paar stappen.
Het is belangrijk om duidelijke afspraken te maken binnen je bedrijf over het doorschakelen van telefoontjes. Communiceer met je team over hoe de doorschakeling werkt en wat de verwachtingen zijn.
In de online telefooncentrale van Voys kun je dit trouwens meteen automatiseren. Dan heb je niet alleen afspraken gemaakt, maar staan ze ook nog eens zwart op wit. Bovendien pas je deze instellingen heel makkelijk aan. (Maar dat laatste vertel je natuurlijk alleen als het jou uitkomt.)
Liever ouderwets doorschakelen? Zorg ervoor dat iedereen weet wie verantwoordelijk is voor het beantwoorden van doorgeschakelde oproepen en hoe ze moeten omgaan met verschillende situaties. Voor je het weet staat de schoonmaakster een salesgesprek te voeren en hoewel je zo misschien een onvermoed talent ontdekt, is het niet de handigste move.
Kan ik mijn telefoon automatisch laten doorschakelen buiten kantooruren?
Ja, de meeste telefoonsystemen bieden de mogelijkheid om de telefoon automatisch door te schakelen op bepaalde tijden, zoals buiten kantooruren.
Hoe kan ik controleren of de doorschakeling goed werkt?
Je kunt dit eenvoudig testen door je zakelijke telefoon vanaf een ander nummer te bellen en te controleren of de oproep wordt doorgeschakeld zoals verwacht.
Het doorschakelen van je zakelijke telefonie kan een handige oplossing zijn om klanten en partners altijd een goede ervaring te geven, zelfs als je niet op kantoor bent. En het geeft jou ook een stuk meer bewegingsvrijheid.
Zorg ervoor dat je binnen je bedrijf duidelijke afspraken maakt over hoe de doorschakeling werkt en wie verantwoordelijk is voor het beantwoorden van doorgeschakelde oproepen. Op die manier kun je ervoor zorgen dat alle oproepen professioneel worden afgehandeld. Fijn voor jou en je klanten.
Met een zakelijk telefoonnummer van Voys bel je op een professionele manier met jouw klanten. Vraag nu een zakelijk telefoonnummer aan en start morgen de leukste gesprekken met jouw nieuwe klanten.
Meld je direct aan