Daar stond ik dan, 7,5 jaar geleden, voor de ingang van de KvK. Die dag ging het officieel gebeuren: Voys CV werd ingeschreven in het register van de Kamer van Koophandel. Daarmee startte ik mijn eerste bedrijf. Vandaag, 1 augustus 2013, is dat moment precies 7,5 jaar geleden. Officieel is het niets bijzonders. Sterker nog; in de meeste jubileumlijstjes komt de voor mij zo bijzondere gebeurtenis niet eens voor. Maar ik ben heel trots op deze mijlpaal: Voys is 7,5 jaar oud!
In 7,5 jaar tijd is er veel veranderd. Wat zeg ik; eigenlijk is bijna alles veranderd:
Voys is van een project binnen TNO uitgegroeid tot een serieuze marktspeler. Toch heb ik vaak het gevoel dat we pas aan het begin staan. En ergens is dat ook waar.
Zo gaan we binnenkort van één naar twee vestigingen. Collega Bas van Dorssen start eind dit jaar onze eerste vestiging in het buitenland. Voys Zuid-Afrika wordt daarmee een feit. Zelf schrijf ik dit artikel vanuit Spanje, waar ik op werkvakantie ben om het openen van een lokale vestiging te onderzoeken. En natuurlijk hebben we nog ontzettend veel ontwikkelingen op stapel staan voor ons platform, met als doel onze klanten steeds een beetje beter bereikbaar te maken.
Zoveel mensen die bij (hebben ge)dragen
Er zijn heel veel mensen die hebben bijgedragen en nog steeds bijdragen aan Voys. Jan-Jaap Aué en Gerlof Bosveld van TNO bijvoorbeeld. Zij hadden het lef om, in een tijd waarin TNO het financieel moeilijk had, ons toch ruim een jaar op de loonlijst te houden. Omdat ze wilden zien wat er met dat Voys project zou gebeuren. Of Joris Overzet. Hij heeft nooit formeel voor Voys gewerkt, maar dat we alles online gingen doen, kwam de eerste vijf jaar toch echt uit zijn koker. Ook Egbert Brons heeft een belangrijke bijdrage geleverd. Hij leerde mij dromen en vooruit kijken. En natuurlijk al mijn collega’s die Voys iedere dag een procentje beter maken en maken Voys een geweldig bedrijf om te werken. Daarmee heb ik maar een fractie van de mensen genoemd…
Wat er niet is veranderd is onze reden van bestaan; het veranderen van de zakelijke telecommarkt. Ook de manier waarop we dat doen (los van de techniek) is gelijk gebleven: door een open, persoonlijk en ondersteunend bedrijf te zijn, blijven onze klanten gelukkig. Die klanten beoordelen ons gemiddeld met een 8,4.
En ik weet dat – als ik over 7,5 jaar weer een mooi verhaal schrijf over ons derde jubileum – de manier waarop Voys de zakelijke telecommarkt benadert, niet veranderd is.
Op naar de volgende 7,5 jaar!
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Ga naar het blogoverzichtVan 6 december 2024