Voys automatiseert debiteurenbeheer met behulp van Payt

author image
Joris 23 September 2015 3 min

Als belhamels van Voys doen we het liefst leuk werk. Werk dat ons uitdaagt en waar we over na moeten denken. Repetitief werk automatiseren we óf we zoeken een partij die dat voor ons kan doen. Dat is dan ook de reden dat we per 1 oktober ons debiteurenbeheer onderbrengen bij Payt. Wat dat voor jou als klant betekent, lees je hier!

Wat is Payt?

Payt is een bedrijf dat software ontwikkelt voor online debiteurenbeheer en incasso. Binnenkort worden facturen van Voys automatisch verstuurd door het platform van Payt en kunnen we gemakkelijker met jou over (openstaande) facturen communiceren. Lukt het ons niet om het bedrag automatisch van je rekening te incasseren? Het platform van Payt verstuurt de waarschuwingen en herinneringen. Daarmee automatiseren we repetitief werk én wordt het debiteurenproces beter, sneller en duidelijker.

Met de introductie van Payt zijn er een aantal dingen die gelijk blijven en een aantal zaken die veranderen.

payt_1

Wat blijft hetzelfde?

  • Bij Voys is automatische incasso de standaard. Ook na 1 oktober incasseren we het factuurbedrag automatisch van je rekening.
  • Je ontvangt de facturen van Voys op de gebruikelijke manier via de mail. Ook staan je facturen nog gewoon in freedom.voys.nl.
  • Wil je wijzigingen aanbrengen in je factuur- of adresgegevens, dan doe je dat ook na 1 oktober gewoon via freedom.voys.nl.
  • Lukt het ons niet om het bedrag van jouw rekening te incasseren, dan krijg je – net als voorheen – een herinnering in je inbox. Deze wordt per 1 oktober verstuurd vanuit het systeem van Payt en ziet er qua vormgeving iets anders uit.
  • Voor iedere openstaande factuur buiten de betaaltermijn krijg je een aparte betalingsherinnering.

Wat wordt beter?

  • Als klant van Voys krijg je een inlog voor de online omgeving van Payt. Die vind je terug in iedere factuur- of herinneringsmail. Bovendien kun je vanuit de factuurmailtjes die je van ons ontvangt direct doorklikken naar jouw digitale dossier.
  • Heb je een vraag over een factuur? Dan stel je deze heel eenvoudig via de digitale omgeving van Payt, waar we jouw vraag vervolgens ook beantwoorden.
  • Op het moment dat het ons niet lukt om het bedrag te incasseren, krijg je een waarschuwing van Voys. Je kunt het bedrag dan overmaken op onze rekening, maar je kunt er ook voor kiezen om de factuur te voldoen met iDEAL. Snel en gemakkelijk!
factuur-Voys

Zo ziet je digitale dossier van Voys er per 1 november uit.

Wat gaat je opvallen?

De implementatie van Payt verloopt in twee fases. Vanaf 1 oktober a.s. worden alle betalingsherinneringen en waarschuwingen voor mislukte incasso’s verstuurd via Payt. Vanaf 1 november a.s. worden ook alle facturen verstuurd vanaf het platform van Payt.

Betaal je altijd keurig op tijd je rekeningen, dan merk je weinig van de aanstaande wijzigingen in het debiteurenproces. De facturen en herinneringen die je van Voys ontvangt zien er weliswaar iets anders uit dan je van ons gewend bent, maar ze hebben wel de gebruikelijke Voys look and feel.

Hoewel het debiteurenbeheer vooral heel soepel gaat verlopen met de introductie van Payt, zijn er ook zaken die misschien wat vreemd zijn. Zo kan het zijn dat je – op het moment dat Payt op 1 oktober geactiveerd wordt – ineens meerdere betalingsherinneringen van ons ontvangt. Dat komt omdat je per openstaande factuur een herinnering krijgt. We vragen hiervoor jouw begrip.

Neem contact op met Bouwina

Als alles goed verloopt, is de implementatie van Payt vanaf 1 november in kannen en kruiken. Het implementeren van een nieuwe proces / systeem gaat altijd gepaard met ‘kinderziektes’. Daarom zouden we het heel fijn vinden als je ons waarschuwt als er iets niet helemaal goed gaat.

Zijn er zaken die je opvallen, is er iets niet correct verwerkt of heb je vragen over de introductie van Payt of over je facturen? Dan is Bouwina de belhamel die je moet hebben! Je kunt haar bereiken via 050 900 77 67 of door een mail te sturen naar bouwina@voys.nl

We wensen je nog een hele fijne werkdag!

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 29 November 2017

48% van de wereldbevolking heeft geen toegang tot internet: dat gaan we veranderen

Van 28 August 2017

Op weg naar app only bellen

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!