Hallo en welkom in 2016. De oliebollen en champagne zijn alweer verteerd en daarom begonnen wij vanochtend met een waarachtig Nieuwjaarsontbijt. Een goed en lekker begin van 2016. Nieuwsgierig wat er allemaal in 2015 is gebeurd en wat er op de planning staat?
2015 was ook een erg bijzonder jaar. We groeien nog steeds heel hard, onze klanten zijn steeds gelukkiger en daarnaast waren er nog twee dingen die het jaar bijzonder maakten.
Ten eerste breidden we ons organisatiemodel uit met een nieuw besturingssysteem: Holacracy. Dit nieuwe systeem heeft ons in het eerste half jaar van 2015 behoorlijk bezig gehouden. Het zorgde ervoor dat collega’s veel beter wisten waarvoor ze verantwoordelijk zijn en op welke manier ze met die verantwoordelijkheid mogen omgaan. Na driekwart jaar oefenen met Holacracy, zijn we er best goed in geworden en kunnen we al niet meer zonder.
Ten tweede splitste onze developerstak zich nu echt helemaal af. In november 2014, vlak na onze werkweek in Spanje, werd Devhouse Spindle opgericht; een bedrijf vol getalenteerde software-ontwikkelaars. Onder Devhouse Spindle valt ook VoIPGRID, de leverancier van ons prachtige telefonieplatform Freedom. Begin 2015 zat Spindle nog bij ons in de Mediacentrale in Groningen en nu zitten ze al een half jaar in The Big Building, waar ze een prachtige werkruimte hebben gecreëerd. Een logische stap om uit elkaar te gaan, maar ook echt een ‘end of an era’. Geen nerds meer in de Mediacentrale.
Verder groeiden we in 2015 nog steeds door. Het aantal klanten groeide, waardoor we nu echt kunnen zeggen dat we 1% aandeel hebben in de zakelijke telecommarkt. We staan dus officieel op de kaart en er is nog genoeg ruimte om verder te groeien. Ook groeiden we in aantal collega’s. Voys Nederland telt vanaf deze maand 35 belhamels. Daarnaast zijn Bas en Athini met aanhoudend succes Voys op de kaart aan het zetten in Zuid-Afrika. Ook lanceerden we Voys België afgelopen jaar en zullen Steven, Eva en wat toekomstige belghamels hiervan in 2016 een succes maken.
De mooiste groei die we realiseerden in 2015 was die in klantgeluk. Onze klanten beoordelen ons elk jaar beter. Waar we in 2013 het jaar afsloten met een gemiddelde beoordeling van 8.4, is dit in 2015 gestegen naar een 8.7! Afgelopen jaar vulden ruim 600 klanten een review in op voys.nl. Ook gingen we samenwerken met Kiyoh, een platform voor onafhankelijke klantbeoordelingen, waar we al vele mooie reviews kregen.
2015 begon goed met het winnen van een rechtszaak tegen de Nederlandse Staat. Wij staan voor privacy en willen als telecomprovider de privacy-gevoelige gegevens van onze klanten niet lang bewaren. Na de uitspraak kunnen onze klanten zelf kiezen hoe lang hun gegevens bewaard worden. We schreven over privacy ook een blog dat zelfs internationaal heel goed gelezen werd en waardoor we een bezoekersrecord boekten op onze website.
Ook dit jaar werden aan het eind van het jaar weer de prijzen uitgedeeld voor de snelstgroeiende of meest innovatieve prijzen. Zo stonden we dit jaar voor de vierde keer op rij in de Deloitte Fast 50 en waren we genomineerd voor een FD Gazellen. Beide evenementen werden ook nog eens met onze hulp in de Mediacentrale georganiseerd. Tevens werd onze oprichter Mark Vletter bijna Entrepreneur of the Year 2015. Hij moest het in de finale helaas net afleggen tegen de oprichter van Tony Chocolonely, ondanks onderstaande aanmoedigingsfoto.
In februari 2006 is Voys opgericht. Dat betekent dat we in februari van dit jaar tien jaar bestaan. We zijn jarig en dat gaan we natuurlijk vieren. Wat we gaan doen, hoor je nog van ons!
In 2016 stomen we lekker door. We breiden het Team Klantgeluk uit, zodat we onze klanten zo goed en snel mogelijk kunnen blijven helpen. Ook in de andere teams zullen versterkingen komen. We hebben de laatste tijd enorm veel vacatures die nog ingevuld moeten worden.
In de loop van dit jaar lanceren we apps waardoor je met je smartphone via je dataverbinding kunt bellen en gebeld worden, alsof je op kantoor zit. Als voorproefje hebben we onze huidige app net voorzien van een geheel nieuw jasje. In deze vernieuwde versie zit al veel voorbereiding voor het bellen via VoIP met je mobiele telefoon. Deze apps hebben we voor onze klanten gemaakt en kunnen jullie nu al gratis downloaden in de App Store en de Play Store.
We gaan heel veel pijlen richten op België. Zakelijk België heeft namelijk een dringende behoefte naar goede telefonie voor ZZP en MKB. Daarvoor zullen we regelmatig Belgen over de vloer krijgen, dus geen gebrek aan Belgische pintjes, goede pralines en prachtige Vlaamse uitspraken op kantoor.
Ook zullen we de wereld weer een beetje mooier maken met het vertellen over onze manier van organiseren. Wij geloven namelijk hartstochtelijk in het feit dat gelukkige medewerkers zorgen voor gelukkige klanten. En dat je die medewerkers gelukkig maakt door ze autonomie, vrijheid en verantwoordelijkheid te geven. Afgelopen jaar stonden we ongeveer 100 keer op het podium om te vertellen hoe ons organisatiemodel eruit ziet. De aanvragen voor deze spreeksessies blijven maar toenemen, dus dit jaar zul je ons ook regelmatig zien. Wil je dit zelf een keer meemaken, meld je dan aan voor een Voys Spraakmakend.
Als allerbelangrijkste zijn wij er in 2016 voor onze klanten, voor jou. Om ervoor te zorgen dat jouw organisatie optimaal bereikbaar is en je maximale vrijheid ervaart bij het instellen van de telefonie, zijn we constant bezig onze diensten te verbeteren. Nog eenvoudiger in te stellen belplannen, nog snellere en betere support en zoveel mogelijk mooie functionaliteit om jouw ondernemersleven zo leuk mogelijk te maken. Wij horen dan ook graag alle suggesties, feedback en ideeën.
Het belooft een prachtig jaar te worden en wij wensen iedereen voor 2016 het allerbeste.
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Ga naar het blogoverzichtVan 6 december 2024