Welkom terug van vakantie! Voor de meeste mensen zit het er weer op. Wij hopen dat je het enorm naar je zin hebt gehad, dat je uitgerust bent, vol nieuwe ideeën en enthousiasme je werk oppakt en dat je die lekkere vakantie-vibe nog even vast weet te houden.
Hier bij Voys zitten de meeste collega’s weer met een gebruind gezicht in het witte licht van hun beeldscherm om er vol frisse moed een prachtig tweede deel van 2016 van te maken. Tijd om een tussenbalans te maken: wat hebben we het afgelopen half jaar gedaan en wat staat er op de planning voor het resterende deel van 2016?
Terugkijkend op het eerste deel van 2016 mogen wij heel tevreden zijn. We hebben nog nooit in een half jaar tijd zoveel nieuwe klanten mogen verwelkomen. Om die klanten goed van dienst te zijn hebben we een aantal nieuwe collega’s erbij gekregen. Een ander heuglijk feit is het lanceren van de Voys 4G-app. Een app waar we heel trots op zijn en waarvan we heel hoge verwachtingen hebben.
Eindelijk hebben we het voor elkaar om goed te kunnen bellen via 4G met de app die zowel voor Android als iOS is gelanceerd. Met de app bel je dus overal met je zakelijke telefoonnummer, zowel uitgaand als inkomend. Ook kun je heel eenvoudig je bereikbaarheid wijzigen.
Meteen na de lancering hebben we al onze klanten op de hoogte gebracht door een mailing. We hebben gezien dat de app zowel op iOS als Android al enkele duizenden keren gedownload is en krijgen veel klanten aan de telefoon die de app nu actief gebruiken. Het is onoverkomelijk dat in de eerste versies wat bugjes en verbetermogelijkheden zitten. We blijven continu bezig de app nog beter te maken. Uiteraard horen we ook graag jouw feedback!
Haast ongemerkt wordt Voys groter en bestaat het uit steeds meer bedrijfsonderdelen, zoals Voys One, België, Zuid-Afrika en natuurlijk Voys NL. Al deze onderdelen zijn flink in beweging geweest het afgelopen half jaar.
Bij Voys One, onze vrij nieuwe tak die grootzakelijk Nederland voorziet van alleskunnende oplossingen loopt het heel goed. Zij hebben een aantal gemeentes, zorginstellingen en een woningbouwvereniging aangesloten in het afgelopen half jaar. Daarom was versterking broodnodig en die kregen we van Dennis als techneut en Gerard en Jeroen als adviseurs.
Voys België is inmiddels serieus bezig. 63 Vlaamse bedrijven bellen er al lustig op los. Na de inwerkperiode in Nederland, zit Eva voornamelijk in ons kantoor in Antwerpen en krijgt vanaf komende maand ondersteuning van Nina. Steven vind je soms in Antwerpen, maar is meestal in Groningen om op afstand ondersteuning te bieden. In November gaan we Voys België soft-launchen en daar flink wat bombarie maken.
Niet alleen in België, maar ook enkele duizenden kilometers zuidelijker loopt het gesmeerd. In Zuid-Afrika weten Bas en Athini ondertussen heel goed hoe ze de Zuid-Afrikaanse markt moeten benaderen. Dat gaat in ieder geval heel anders dan in Nederland, omdat bedrijven daar veel meer houden van het face-to-face contact. Dit jaar is collega Nienke bij hen langs geweest om vanuit Zuid-Afrika onze Nederlandse klanten te helpen, maar ook om kennis en ervaringen uit te wisselen. In november vertrekken collega’s Jorg en Nadine om daar een tijdje te werken.
In Nederland is het Klantgeluk teams uitgebreid met Marloes die al op volle kracht meedraait en binnenkort verwachten we nog een nieuwe aanwinst. Het adviesteam is aangevuld met drie mannen: Arnoud, Mark en Wouter. Ook hebben we dit half jaar weer records gebroken met het hoogste aantal klanten dat we in een maand hebben aangesloten. In maart eindigde de teller op 235! Nog mooier is dat het percentage dat klant is geworden na een referentie van een andere klant gestegen is naar ongeveer 35%!
We zijn constant op zoek naar de beste en meest gebruiksvriendelijke tools om ons werk nog leuker te maken. De afgelopen tijd zijn we er weer drie tegengekomen die we eens even goed gaan testen. Misschien zit er ook wat voor jou bij.
Wanneer we een vacature hebben kiest het team wie de nieuwe collega wordt. Dat zorgde ervoor dat grote pakken papieren sollicitaties van bureau naar bureau gingen. Daarvoor gebruiken we nu Homerun. Dit is een online vacaturetool waar mensen direct solliciteren, CV uploaden, LinkedIn-gegevens koppelen en zelfs foto’s en video’s kunnen achterlaten. Het team kan vervolgens inloggen op Homerun en per sollicitatie een reactie en een rating geven. Dit zorgt voor een heel mooie stroomlijn in het sollicitatieproces.
Filmpjes zijn heel handig om dingen in uit te leggen, maar bij instellingen met veel variabelen of complexere zaken juist weer onhandig. Daar hebben we wat op gevonden met de interactieve video’s van Blue Billywig. Collega Maarten is al keihard bezig met het maken van deze interactieve filmpjes . Binnenkort zul je de eerste video’s zien verschijnen en we zijn dan heel benieuwd wat je ervan vindt!
Intercom kwamen we als eerste tegen op de site van Homerun en is fantastische chat-software. Je kunt bezoekers van je website op een heel vriendelijke manier uitnodigen en zo heel eenvoudig in gesprek raken. Als bezoeker mag je natuurlijk ook zelf het contact beginnen door op de chat-knop te drukken, bijvoorbeeld wanneer je vragen hebt over het inrichten van je telefonie en je komt er zelfs na het lezen van de handleidingen en veelgestelde vragen niet uit.
Het komende half jaar gaan we hard ons best doen onze app onder de aandacht te brengen bij het deel van zakelijk Nederland dat ons nog niet kent, want wij zijn ervan overtuigd dat we met deze app heel veel bedrijven kunnen helpen.
Zzp’ers kunnen er enorm veel profijt van hebben omdat ze de zakelijke uitstraling van een vast nummer hebben, gecombineerd met de vrijheid om deze overal te gebruiken.
In het MKB faciliteert de app het locatie-onafhankelijk werken van collega’s. Moeilijke aanpassingen naar mobiele nummers of huistoestellen zijn niet meer nodig, want collega’s stellen gewoon in dat ze op de app bereikbaar zijn en kunnen overal bellen alsof ze op kantoor zijn.
Team Klantgeluk gaat vaker bij klanten fysiek op bezoek om te zien wat er leeft. Door de hulppagina’s te verbeteren willen ze de zelfredzaamheid bij onze klanten verhogen. Daarnaast wordt het versturen van alle toestellen vanaf nu uitbesteed aan een externe partij zodat onze zogenaamde Pacmans tijd over houden voor leukere dingen.
Het Adviesteam zal vaker contact opnemen met bestaande klanten om te zien of de huidige telefonie-oplossing nog passend is voor de situatie van de klant. Verder verheugen zij zich op de nieuwe telecomwet, waardoor het eenvoudiger wordt om nummers over te nemen van andere leveranciers. In de nieuwe telecomwet staat namelijk dat het niet meer mogelijk is om contracten stilzwijgend te verlengen.
Uiteraard houdt holacracy ons ook nog steeds bezig. Door dit besturingssysteem zijn we in een constante staat van reorganisatie, maar dan leuk. Ondertussen is de structuur van de organisatie volledig veranderd en zijn de cirkels van Voys One, Voys België en Finance losgekoppeld van de Voys NL cirkel. Collega’s zijn zich heel bewust van de rollen die ze uitvoeren en de verantwoordelijkheden die ze daarbinnen hebben.
Het komende half jaar organiseren we weer een aantal Spraakmakend-sessies om meer te vertellen over holacracy en onze manier van werken. Wil je dat ook eens meemaken? Meld je dan aan!
We hebben dus genoeg om ons mee bezig te houden het komende half jaar en we hebben er weer zin in. Mochten we je ergens mee kunnen helpen of heb je tips, ideeën of feedback voor ons, dan horen we dat heel graag. Wij zitten uitgerust voor je klaar!
Welkom terug!
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Ga naar het blogoverzichtVan 9 september 2024