Tijdens de feestdagen wil je ongestoord genieten. Dat lukt maximaal als je telefonie goed ingesteld staat. Met handige opties als Openingstijden en Doorschakelingen, zorg je ervoor dat bellers ook tijdens de feestdagen een goede ervaring hebben en weten waar ze aan toe zijn. Stel bijvoorbeeld een vrolijke melding in of zet inkomende oproepen door naar een antwoordservice. Succes met instellen en fijne feestdagen!
Wil je dat je telefonie niet op je kantoor of in je winkel rinkelt, maar dat er wat anders gebeurt met inkomende oproepen dan tijdens je reguliere openingstijden? Geen probleem. We leggen je graag uit hoe je dat instelt.
Je belplan, daar gebeurt het allemaal. Daar stel je in wat er moet gebeuren als jouw telefoonnummer gebeld moet worden. Alles is mogelijk, en daarom hebben we een handleiding voor je geschreven.
Toch wel telefoontjes binnenkrijgen tijdens de feestdagen? Je kantoor- of winkeltelefoon thuis op je mobiel laten overgaan is zo geregeld.
Wij begrijpen dat je te druk bent om zelf meldingen in te spreken. Daarom hebben wij vast een stapeltje feestdagenmeldingen voor je ingesproken die je downloadt in Google Drive en vervolgens in je belplan zet.
Nog niet gevonden wat je zocht? Zoek dan zelf je onderwerp in onze database vol met handleidingen en video’s of kijk hieronder naar de meest gestelde vragen over het instellen van je telefooncentrale.
We hebben veel verhalen geschreven over het instellen van je telefoniecentrale, maar ook over ondernemen in het algemeen. Heb je tijd over tijdens de feestdagen, kijk dan eens rond op onze blog voor inspiratie.
Het belplan vind je in Freedom. In een belplan stel je in wat er gebeurt als je telefoonnummer gebeld wordt. Heb je geen belplan ingesteld, dan gebeurt er dus niets als je nummer gebeld wordt.
Het belplan heeft oneindig veel mogelijkheden. Wil je dingen uitproberen zonder je nummer ‘uit de lucht’ te halen? Maak dan een Belplansjabloon aan. Hiermee kun je zelf uitproberen hoe je je organisatie optimaal bereikbaar maakt. Deze belplansjablonen zijn vervolgens weer te selecteren in het belplan van je telefoonnummer.
Met de module Openingstijden stel je in wat er op welk tijdstip moet gebeuren wanneer iemand belt naar jouw telefoonnummer. Deze functionaliteit heet ‘Tijdsroutering’.
Let op: Ben je gesloten tijdens feestdagen? Maak dan een aparte tijdsgroep aan voor de feestdagen.
Zet nu je openingstijden in het belplan.
Je kan ook een belplansjabloon aanmaken van je huidige belpan. Zet vervolgens in je belplan een verwijziing naar je zojuist aangemaakte Belplansjabloon.
Het is mogelijk om alle gesprekken door te schakelen naar je mobiel, dit noemen we Flexibel Doorschakelen. Je kunt dit gemakkelijk zelf instellen en wijzigen via Freedom, je telefooncentrale in de cloud.
Om je vaste nummer door te schakelen naar je mobiel voeg je eerst je mobiel toe zoals in de handleiding van Vast/Mobiel staat beschreven.
Om te voorkomen dat mensen uitkomen op de voicemail van je mobiele provider kun je ‘Gespreksbevestiging’ aanzetten in een Belgroep. Krijg je een oproep op je mobiel binnen dan hoor je ‘Toets een 1 om dit gesprek aan te nemen.’ Druk je op 1, dan krijg je de klant aan de telefoon.
Nadat je de Belgroep hebt toegevoegd, zoals in de handleiding Belgroep beschreven staat, zet je deze in het Belplan.
Let op: Er kunnen kosten worden berekend voor het doorschakelen naar je mobiele nummer (afhankelijk van het abonnementstype dat je hebt bij Voys, inclusief of exclusief beltikken.)
Stel, je bent ZZP’er en je wilt gemakkelijk kunnen wisselen tussen bereikbaar zijn op je vaste toestel en je mobiel. Dan is het natuurlijk lastig om continu je belplan te moeten aanpassen. Het werken met een gebruiker in je belplan is dé oplossing. Wanneer je vaste nummer wordt gebeld gaat het over op de ‘gebruiker’. Wat de eindbestemming (vast of mobiel) van jou als gebruiker is stel je in onder bereikbaarheid op het dashboard, in de app of via de browser plugin.
Heb je wel collega’s? Dan kun je een belgroep met gebruikers aanmaken, waarvan iedere gebruiker zelf zijn eindbestemming bepaalt.
Nu ben je klaar met instellen. Op het dashboard in je beheeromgeving (linksonderin) is het nu eenvoudig om te wisselen tussen VoIP-account en mobiele telefoonnummer.
Nog gemakkelijker is het instellen van je bereikbaarheid via onze app of met de Chrome of Firefox plugin.
Hier vind je alle geluidsbestanden die zijn gekoppeld aan je omgeving. Je kunt hier ook geluiden opnemen, uploaden en verwijderen. Deze geluidsbestanden kun je koppelen aan verschillende modules, zoals Meldingen, Voicemail, Wachtrij en Keuzemenu.
Om een geluid op te nemen heb je een computer, laptop of tablet nodig met een ingebouwde microfoon.
Let op: Het geluidsbestand mag niet groter zijn dan 5MB.
Je kunt zelf een persoonlijke melding opnemen in ons systeem. Dat kun je op twee manieren doen: via je browser of door een geluidsbestand te uploaden.
Geluidsbestand via de browser opnemen:
Geluid uploaden:
Wil je de melding door Voys laten opnemen? Dat is geen probleem, je kan een melding aanvragen via voys.nl.inspreken. Je betaalt €22,00 per melding.
Het is regelmatig iets drukker vlak voor de feestdagen, maar laat dat je er niet van weerhouden contact op te nemen. We zitten voor je klaar via telefoon (050 700 9920), soms via chat (tekstballonnetje onder aan deze pagina) en via mail (klantgeluk@voys.nl).
Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!
Kiyoh pagina!