VoIP-centrale voor zakelijk NL

De meest geavanceerde VoIP telefooncentrale

VoIP telefooncentrale voor bedrijven

Een VoIP-telefooncentrale werkt volledig via het internet. In deze online centrale kun je via een eenvoudige webportal zelf alles instellen. Zo kun je gebruikmaken van alle geavanceerde functies die maar mogelijk zijn. Wanneer je je telefoontoestellen aansluit op je internetverbinding, maken deze een beveiligde verbinding met jouw VoIP centrale en dus met het telefoonnummer van jouw bedrijf.

Hoe werkt een telefooncentrale?

Een VoIP-telefooncentrale is een telefoonsysteem die volledig gebaseerd is op de cloud. Dit betekent dat alle telefonie via het internet geregeld en beheerd wordt. Dit gebeurt met behulp van specifieke VoIP software. Je verbindt eenvoudig alle telefoontoestellen, zonder dat je daarvoor écht in een fysieke telefooncentrale hoeft te zitten.

 

Voordelen VoIP centrales

Met een VoIP-centrale geniet je van deze voordelen:

  • Up to date: Een VoIP telefooncentrale is altijd up to date met de nieuwste technieken en firmware en daar hoef je zelf niets voor te doen.
  • Goedkoper: Telefonie via een VoIP-centrale is voordeliger dan traditionele telefonie via een fysieke centrale.
  • Flexibel: Met VoIP-telefonie via een online centrale is je bedrijf veel flexibeler, want je kunt je zakelijke telefoonnummer overal gebruiken waar een internetverbinding is. Zo wordt thuis werken heel prettig.
  • Optimaal bereikbaar: Je stelt heel uitgebreid je bereikbaarheid in, met belgroepen en mobiele fallback-mogelijkheden, zodat je bedrijf geen telefoontje van een potentiële klant meer hoeft te missen.

Mogelijkheden van je VoIP centrale

Je stelt je VoIP-centrale eenvoudig in

Jouw telefoonnummer komt in de gebruiksvriendelijke online centrale te staan. Met je inlogggegevens kun je zelf aan de slag in de online portal. Daar maak je je eindbestemmingen aan: VoIP-telefoons, belgroepen en mobiele telefoonnummers. Vervolgens geef je de volgorde van rinkelen aan in het belplan. Daar kun je ook nog eens extra opties instellen zoals openingstijden, meldingen en keuzemenu’s.

Natuurlijk hoef je dat niet allemaal zelf te doen. Ons Klantgeluk-team helpt je graag om je centrale precies op maat te maken voor jouw bedrijf .

Dit is een voorbeeld van een belplan:

  1. De telefoon van de receptie rinkelt 10 seconden
  2. De telefoons van 5 collega’s (een belgroep) rinkelen 10 seconden lang.
  3. Als nog niemand heeft opgenomen rinkelen de mobiele telefoons van hetzelfde groepje collega’s tegelijkertijd. De eerste die opneemt krijgt het gesprek.
  4. Het telefoontje is niet binnengekomen en gaat naar je voicemail. De ingesproken boodschap sturen we naar je e-mailadres, zodat je die overal kunt afluisteren.

Waarom je een VoIP centrale moet willen?

Een fysieke telefooncentrale schrijft jaarlijks flink af, is niet flexibel in gebruik en is niet voorzien van alle mogelijkheden. Daarnaast zijn de kosten van gebruik hoger.

Tijd om over te stappen op VoIP

Het is tijd voor de toekomstbestendige oplossing: een telefooncentrale in het internet. De gesprekskwaliteit is beter, je centrale is optimaal beveiligd en met alle geavanceerde mogelijkheden maak je jouw bedrijf optimaal bereikbaar voor jouw klanten en prospects.

freedom,webphone

Standaard functies van de VoIP telefooncentrale

Deze functies zijn standaard inbegrepen voor elke nieuwe klant van Voys.

Telefoonnummer

Telefoonnummers hebben we op voorraad van elke regio in NL en we hebben ook landelijke telefoonnummers (085). Heb je al een telefoonnummer? Dan regelen we nummerbehoud voor je. Een telefoonnummer kost € 1,- per maand en voor een reeks van 10 betaal je € 10,70 per maand.

Belgroepen

Laat meerdere telefoons tegelijkertijd rinkelen met Belgroepen. Zo heb je de grootste kans dat een oproep opgenomen wordt. Je kunt zelfs een groepje mobiele telefoons tegelijkertijd laten rinkelen. Om er zeker van te zijn dat een mobiele voicemail het gesprek niet beantwoordt, hebben we de mogelijkheid om gesprekken te bevestigen.

Flex. schakelen

Met flexibel schakelen stel je in welke telefoon rinkelt als je zakelijke nummer gebeld wordt. Zo kun je je mobiele telefoon laten rinkelen als je zakelijke nummer gebeld wordt. Deze doorschakeling is binnen enkele seconden geregeld via de app of je eigen online beheeromgeving.

Voys App

Met de  Voys App bel je met je zakelijke telefoonnummer via je smartphone en beheer je eenvoudig je bereikbaarheid. Download de Voys App gratis in de App Store en in de Play Store.

Voicemail naar e-mail

Je voicemail als e-mail ontvangen? Geen probleem. Je ontvangt voicemailberichten als geluidsbestand op een door jou gekozen e-mailadres. Zo zijn al je voicemails eenvoudig te beluisteren via PC of mobiele telefoon en kun je ze indien nodig doorsturen naar een collega of koppelen aan een klantdossier.

Filters

Met Filters kun je volledige telefoonnummers filteren, maar ook bepaalde regio’s of landen. Zo filter je alle Duitse telefoonnummers en stel je in het belplan in dat deze uitkomen bij je collega die vloeiend Duits praat. Of wanneer een klant heel regelmatig belt en elke keer doorgeschakeld moet worden naar een collega, dan bespaar je tijd als je een filter voor het nummer van de klant aanmaakt en direct bij die specifieke collega laat uitkomen.

Browser plugin

Met de gratis Voys browser plugins kun je klik-en-bellen, beheer je je bereikbaarheid en zie je het aantal wachtenden in je wachtrij. Superhandig! Beschikbaar voor Chrome en Firefox.

Naamherkenning

Door een slimme koppeling met alle websites op het internet zoekt ons systeem direct een bedrijfsnaam bij het nummer dat je belt, zodat je direct weet wie je aan de telefoon hebt.

Online beheer

Als klant van Voys beheer je zelf realtime je telefonie in een zeer eenvoudige online omgeving. Hier pas je snel instellingen aan, analyseer je belstatistieken en download je facturen.

Meeluisteren

Met Meeluisteren luister je via een andere telefoon met mee, bijvoorbeeld tijdens het inwerktraject van een nieuwe collega. Uiteraard kan de andere kant van de lijn jou niet horen.

Keuzemenu

“Toets 1 als je een bestelling wilt plaatsen, toets 2 als je een vraag hebt over een levering, toets 3…..” Een keuzemenu bij Voys stel je in zoals jij dat wilt. Bij elke keuze bepaal je zelf wat er gebeurt met de inkomende oproep. Zo stel je bijvoorbeeld ook eenvoudig in: “Toets 1 voor Nederlands, press 2 for English.”

Meldingen

Meldingen gebruik je om je beller welkom te heten of om informatie te geven, zoals: “Welkom bij bedrijf X” of “Je wordt doorverbonden met ons kantoor in Breda” of “momenteel zijn wij gesloten, wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en en 17:00 uur”.

Openingstijden

Met ‘Openingstijden’ richt je je telefonie in op basis van tijd. Zo stel je bijvoorbeeld in dat na 17:30 uur je beller een melding hoort met: “Momenteel zijn we gesloten. We zijn geopend op werkdagen tussen 9:00 en 17:30 uur. Spreek rustig een voicemail in en dan bellen we je de eerstvolgende werkdag graag terug”.

Statistieken

Op de statistiekenpagina in je online beheerportal vind je alle belangrijke cijfers over je telefonische bereikbaarheid, zoals het aantal inkomende oproepen per tijdseenheid en het beantwoordingspercentage.

Vast op mobiel

Met vast op mobiel laat je oproepen naar je vaste zakelijke nummer rinkelen op je mobiele telefoon. Ben je weer terug op kantoor, dan schakel je eenvoudig weer terug naar je vaste VoIP-telefoon. Met ‘Belgroepen’ kun je zelfs meerdere mobiele telefoons tegelijk laten rinkelen. Gebruik je de Voys app, dan kun je ook uitgaand bellen met je zakelijke telefoonnummer.

Wachtmuziek

Wil je bellers die even moeten wachten trakteren op een rustgevend of juist opzwepend melodietje? Dat kan met Wachtmuziek.

Wachtrij

Het kan natuurlijk gebeuren dat het zo druk is binnen je bedrijf, dat je klanten niet direct te woord kunt staan. Een bezettoon is voor een beller niet prettig, maar kort in de wacht staan vinden mensen doorgaans niet zo erg. Daarom biedt Voys een wachtrij aan. In deze wachtrij wordt de beller op de hoogte gehouden van het aantal wachtenden. Je kunt je bellers ook trakteren op een leuk wachtmuziekje.

Webphone

Met onze huisgemaakte Webphone bel je via je laptop of desktop met je vaste zakelijke telefoonnummer op elke plek waar je internet hebt. Een headsetje erbij kopen is aanbevelenswaardig.

Zorgeloos bellen

Met zorgeloos bellen kan elke gebruiker zich een slag in de rondte bellen binnen Nederland naar vaste en mobiele nummers.

Webhooks

Met Webhooks haal je al het voordeel uit het feit dat je telefonie via het internet loopt. Hiermee maak je bijvoorbeeld een koppeling tussen je telefonie en je CRM-systeem, zodat je direct klantinformatie oproept bij een inkomende oproep. Je kunt zelfs je telefonie koppelen aan je online agenda, zodat je telefoon niet rinkelt als jij in een afspraak zit. Met Webhooks zijn de mogelijkheden vrijwel onbeperkt.

Conference

Telefonisch vergaderen met een onbeperkt aantal collega’s of externen? Dit is supereenvoudig met onze conference functie. Hiervoor heb je geen speciale vergadertelefoon meer nodig, maar je belt allemaal in naar een nummer dat gekoppeld is aan een virtuele vergaderruimte. Deze is uiteraard te beveiligen met een pincode.

Nieuwsgierig naar jouw mogelijkheden?

Ben je benieuwd op welke manier je VoIP telefonie kan gebruiken voor jouw bedrijf? Bel ons dan op 050 700 9900 of vraag een offerte aan. We denken graag met je mee!

Meer over VoIP
Offerte aanvragen