Handige VoIP-functies

5 handige VoIP-functies voor de mkb-er

VoIP biedt de wereld aan slimme oplossingen, speciaal voor jouw mkb-bedrijf. Met VoIP voer jij al je telefoongesprekken via je internetverbinding. Dat is niet alleen kostentechnisch gezien erg interessant, maar het geeft je ook enorm veel handige features waarmee je invloed hebt op je klanttevredenheid en efficiëntie. En dat levert je pas echt winst op. 

Nieuwsgierig naar VoIP? We delen 5 voordelen van VoIP voor jouw mkb-bedrijf. 

Weet je niet precies wat VoIP inhoudt? In dit handige artikel leggen we je uit hoe VoIP werkt en welke voordelen VoIP heeft voor jouw bedrijf. 

De voordelen van VoIP voor jouw mkb-bedrijf

Inzicht in je telefoonstatistieken met VoIP

Bellen met VoIP geeft je inzicht in al je gesprekken. Die data verzamel je eenvoudig in je gespreksstatistieken. Zo weet je precies de gespreksduur van alle inkomende oproepen, maar heb je ook data over bijvoorbeeld de wachttijden zijn 

Die statistieken gebruik jij om je bereikbaarheid te optimaliseren. 

Zo zie je al snel of je bijvoorbeeld meer collega’s nodig hebt op een bepaalde dag en tijd omdat de wachttijden te lang oplopen. Of je ontdekt dat je in bepaalde periodes van het jaar iets kunt afschalen zonder in te leveren op je bereikbaarheid, waardoor je bespaart op personeelskosten.

Met VoIP heb je onbeperkte capaciteit

Het maakt niet uit hoeveel telefoontjes je tegelijk pleegt of hoeveel telefoonnummers of telefoonlijnen je hebt: VoIP heeft onbeperkte capaciteit, waardoor jij een ontzettend betrouwbaar systeem voor jouw zakelijke telefonie hebt dat meebeweegt met jouw behoeften. 

Er hoeft dus nooit een lijn bezet te zijn. Zelfs niet als meerdere klanten tegelijk bellen naar hetzelfde telefoonnummer. Dat is precies wat VoIP onderscheidt van traditionele telefoonsystemen waar je als mkb-bedrijf continu tegen dit soort beperkingen aanloopt. 

Dat maakt VoIP heel flexibel en schaalbaar. Juist voor het mkb is dit een enorm pluspunt. Maak je een snelle groei door? In een paar minuten schaal je jouw zakelijke telefonie op om aan jouw behoeften te voldoen. Je zit nooit vast aan ingewikkelde systemen of dure oplossingen waarvoor je een expert nodig hebt. Dus jouw mkb-bedrijf is toekomstbestendig en kan eindeloos doorgroeien naar het succes dat jij voor ogen hebt.

Een belplan in Freedom

Op ons telefonieplatform heb je de vrijheid om jouw bereikbaarheid helemaal op jouw manier in te richten. Elk mkb-bedrijf is anders en met de vele features op het platform kies je een manier die voor jou goed werkt. 

Lees hier hoe je zelf je belplan instelt en eenvoudig wijzigt. 

In Freedom richt je je belplan in. Het belplan is een slim overzicht waardoor jij, en je online telefoonsysteem, precies weet wat er gebeurt op het moment dat er een telefonische oproep binnenkomt. 

Je stippelt als het ware een route uit voor bellers. Die route kan voldoen aan verschillende criteria, die je natuurlijk ook zelf instelt. Het belplan weet precies: als collega A bezet is, moet de telefoon automatisch overgaan bij collega B. 

Ook staat er in je belplan wanneer je bereikbaar bent en wanneer de telefoon moet overschakelen op voicemail zodat jouw klant een terugbelverzoek kan inspreken. Of wanneer telefoontjes in de wachtrij terecht moeten komen.

Flexibiliteit in locatie

Werken waar en wanneer je maar wilt, niet waar je telefoontoestel staat: dat is een van de grootste voordelen van zakelijke telefonie via VoIP. Overal waar je goed internet hebt, ben je bereikbaar. Want dat is de enige vereiste voor bellen met VoIP: een stabiele internetverbinding. 

Thuis, op kantoor of op workation: je bent altijd en overal bereikbaar voor jouw klanten en collega’s. Dat maakt ook thuiswerken op grotere schaal probleemloos mogelijk. 

Als klant van Voys heb je ook nog eens de app en webphone tot je beschikking. Hierdoor heb je nog meer flexibiliteit: niet alleen in locatie, maar ook nog eens van apparaat. 

Niets staat jou meer in de weg om in alle vrijheid te werken. 

Meer weten? Lees onze handige tips over hoe je thuis zo optimaal mogelijk bereikbaar bent met VoIP!

Filteren van binnenkomende belletjes met VoIP

Met de filtergroepen in Freedom schakel je binnenkomende telefoontjes meteen door naar de juiste persoon. Ook het blokkeren van inkomende oproepen is natuurlijk mogelijk. 

Een praktisch voorbeeld: je hebt een collega die gespecialiseerd is in de internationale sector van jouw bedrijf. Dan wil je natuurlijk dat alle telefoontjes van internationale klanten meteen naar deze collega gaan. Door een filtergroep in te stellen herkent het systeem de nummers die uit bijvoorbeeld Italië, Engeland of Duitsland komen. 

Het systeem schakelt deze dan meteen door naar de desbetreffende collega. Het voorkomt het onderling doorverbinden naar collega’s en geeft een fijnere ervaring voor de beller. 

Je kunt ook nummers uit bepaalde gebieden of met andere kenmerken blokkeren. Hiermee kun je ‘nep’ telefoontjes uitsluiten. Zo ben je meteen van die vervelende spamtelefoontjes af. 

We leren je graag hoe je een filtergroep aanmaakt in Freedom!

Nog geen zakelijk telefoonnummer?

Met een zakelijk telefoonnummer van Voys bel je op een professionele manier met jouw klanten. Vraag nu een zakelijk telefoonnummer aan en start morgen de leukste gesprekken met jouw nieuwe klanten. 

Meld je direct aan Arrow long right