Match met je telecom provider

auteursafbeelding
Joris
19 maart 2013 Clock 4 min
Image placeholder
Match met je telecom provider

Waar moet je op letten in de zoektocht naar een nieuwe telecom provider?

Regelmatig krijg ik de vraag: ”Waarom moet ik kiezen voor Voys?”. Mijn reactie op die vraag is dat niets ‘moet’. Wél zijn er een aantal zaken waar je over na moet denken. Ten eerste wil je kiezen voor een partij die de gewenste functionaliteiten met een goede kwaliteit kan leveren. Daarnaast is het fijn wanneer een partij een vergelijkbare visie heeft op een bedrijfscultuur en dienstverlening en dan met name de manier waarop een leverancier contact met je houdt en zijn diensten verleent.

Om goed beslagen ten ijs te komen tijdens een eerste gesprek met een provider, is het handig om voor jezelf een aantal punten op een rijtje te zetten en jezelf als eerste de vraag te stellen:

Kan de provider mijn gewenste oplossing leveren?

Om hierachter te komen is het handig om je wensen te noteren en jezelf de volgende vragen te stellen:

  • Hoeveel telefoonnummers wil ik gebruiken?
  • Zijn dit nieuwe nummers of bestaande nummers?
  • Hoeveel toestellen ga ik aansluiten?
  • Worden deze toestellen aangesloten op één of meerdere locaties?
  • Werk ik op vaste tijden? Is een tijdroutering wellicht handig?
  • Wil ik gebruik maken van een keuzemenu, wachtrij, faxdienst of een andere functionaliteit?
  • Is er reeds IP hardware aanwezig? Zo niet, wil ik met bureau-toestellen werken of een draadloze oplossing?
  • Wat voor type router en internetlijn ligt er bij mij op locatie?

Met deze informatie kan een accountmanager bij een standaardaanvraag een advies en bijbehorende prijsopgave geven. Heb je meer specifieke behoeften, dan heeft de accountmanager nog extra vragen om een aangepaste offerte voor je te kunnen maken.

Ook is het belangrijk dat een bedrijf bij je past op het gebied van bedrijfscultuur, klantencontact en dienstverlening. Bij Voys hebben we over deze zaken heel goed nagedacht.

Wat je over Voys moet weten:

Persoonlijk contact

Iedere klant krijgt zijn of haar eigen accountmanager toegewezen. Nadat de diensten opgeleverd zijn, kunnen er natuurlijk nog vragen zijn. Je wilt misschien nog iets wijzigen, toevoegen of gewoon extra technische ondersteuning. Dan is het prettig dat er je een eigen accountmanager hebt, die te allen tijde benaderbaar is, zonder extra kosten en zonder wachtrijen.

Contracten

Voys is van mening dat klantentrouw gebaseerd is op kwalitatief goede dienstverlening en advies. Bied je dit, dan hoef je klanten niet te binden met langlopende contracten. Al onze diensten zijn daarom ’per dag opzegbaar’.

SLA – Service Level Agreement

In de IT- en telecombranche is het veelal gebruikelijk om klanten te laten betalen voor een Service Level Agreement, waarin een uptime garantie wordt gegeven: een belofte dat de server 99,7% van de tijd goed functioneert en dat storingen beperkt worden tot een minimum. Bij Voys geloven we niet in SLA’s. Een platform hoort standaard een uptime te hebben van minimaal 99,7%, zonder dat klanten daar extra voor hoeven te betalen. Voldoen wij niet aan deze uptime, dan lopen we het risico dat klanten een nieuwe provider zoeken. Onze contracten zijn tenslotte per dag op te zeggen. Daarom heeft Voys flink geïnvesteerd in een redundant uitgevoerd platform verdeeld over twee fysieke locaties. Hierdoor is een storing vrijwel niet mogelijk. Komt dat onverhoopt toch voor? Dan wordt alles in het werk gesteld om de storing zo snel mogelijk op te lossen zodat de overlast voor onze klanten beperkt blijft.

Betalen per minuut of per seconde

Een onderwerp waar veel ophef over is geweest in de politiek en het nieuws, is het afronden van de belminuten door providers. Let daar goed op bij de zoektocht naar een nieuwe provider, want het kan behoorlijk wat geld schelen. Bij Voys betaal je voor wat je gebruikt en niet meer. Alle gesprekken worden bij ons per seconde afgerekend. Kijk ook naar de starttik. Deze is bij sommige providers zo hoog dat je er meer dan drie minuten naar een vast nummer voor zou kunnen bellen.

Seconde-wijzer.jpg

Online beheeromgeving

Er zijn providers die ervoor kiezen om alles voor hun klant in te stellen en te beheren. Anderen bieden de mogelijkheid aan klanten om alle instellingen zelf te beheren. Voys geeft beide opties. Kleine wijzigingen voeren klanten vaak al snel zelf door. Maar twijfel je of je het goed instelt of ben je zelf even niet in de gelegenheid om iets aan te passen, dan is een belletje of mailtje naar je accountmanager zo gemaakt.

Support

Voys staat te allen tijde klaar voor haar klanten. Als er problemen zijn, zit er een deskundig team klaar om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Ervaar je een storing midden in de nacht? Geen punt, Voys is voor storingen 24/7 bereikbaar!

Veelal zien we overigens dat problemen worden veroorzaakt door het netwerk. Hoe je dit kunt voorkomen, lees je op onze wikipagina ’De basis voor een succesvolle VoIP implementatie’ . Ook bij netwerkproblemen proberen wij onze klanten te helpen door het geven van een eerlijk advies.

Conclusie

Past de aanpak van Voys bij jou? Dan helpen we je uiteraard graag verder. Je kunt ons adviesteam bereiken op werkdagen van 9.00 uur tot 17.30 uur op telefoonnummer 050-7009999 of via de mail: info@voys.nl.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 3 januari 2024

Voys verliest hoger beroep van RDI: boete blijft staan

Van 27 oktober 2021

5 redenen waarom cloud telefonie een must is voor ondernemers