Joris
Werken in de cloud: steeds meer Nederlandse bedrijven doen het. We gebruiken allemaal wel een vorm van deze digitale wolk om bestanden op te slaan en te verzenden. Bellen via de cloud is nog niet de standaard in Nederland, en dat terwijl het zoveel voordelen biedt. Welke dat zijn? Voys geeft je vijf redenen waarom cloud telefonie een must is voor jou als ondernemer.
Deze blog hebben we eerder geplaatst in juni 2016 en geüpdatet in oktober 2021.
Cloud telefonie, ook wel Voice over IP, betekent bellen via het internet: in plaats van een gewone telefoonkabel stop je een internetkabel in je toestel. Deze vorm van bellen wordt steeds meer de norm, ook dankzij het feit dat het internet sneller en betrouwbaarder is in vergelijking met een aantal jaren geleden.
Het grootste voordeel van bellen via het internet is dat je niet meer afhankelijk bent van een vaste werkplek. Zo werk je bijvoorbeeld gemakkelijker thuis, doordat je alle gesprekken automatisch kunt doorschakelen naar je mobiele telefoon of je toestel kunt meenemen naar huis – waar je direct weer bereikbaar bent zodra je de internetkabel in je toestel steekt. Of je gebruikt onze Webphone of App. Met die eerste optie bel je via de browser en de tweede optie is een app op je smartphone.
De beller belt gewoon je vaste zakelijke nummer, waardoor je geen 06-nummer aan klanten hoeft te geven. Op die manier ben je altijd bereikbaar zoals jij het wilt. Zelfs wanneer je internet het niet doet, doordat je eenvoudig instelt dat de telefoon bij een storing doorschakelt naar jouw mobiel.
Ben je in gesprek als er een tweede telefoontje binnenkomt? Neem dan een wisselgesprek aan of laat het telefoontje gaan. Je kunt je telefonie zo instellen dat na enkele keren overgaan het gesprek automatisch overgaat naar een collega die wel beschikbaar is. Flexibiliteit en locatie-onafhankelijkheid zorgen voor meer vrijheid, professionaliteit en betere bereikbaarheid. Freedom is calling!
Een ander voordeel is dat je met cloud telefonie allerlei handige koppelingen kunt maken. Zo kun je bijvoorbeeld een koppeling maken met je agenda, waardoor het systeem automatisch actie onderneemt als jij in een meeting zit. Denk aan een binnenkomend gesprek dat doorgeschakeld wordt naar een collega of een voicemail. Daar hoef jij niets voor te doen, behalve dan een afspraak in je agenda inplannen. Zo kun je allerlei handige koppelingen maken: de opties zijn oneindig, je kunt het zo gek niet bedenken.
Er zijn zelfs klanten die een koppeling hebben gemaakt waarmee hun muziek op kantoor automatisch stopt als de telefoon gaat. Met cloud telefonie worden jouw werkzaamheden een stuk overzichtelijker en hoef je geen tijd meer te verspillen aan taken die automatisch uitgevoerd kunnen worden.
Je organisatie verandert continu: soms komt er een collega bij, soms gaat er iemand weg. Met cloud telefonie speel je gemakkelijk in op die ontwikkelingen. Op basis van jouw wensen, kun je altijd gebruikers toevoegen of verwijderen. Schaalbaarheid is daarmee een belangrijk pluspunt van cloud telefonie, omdat je direct kunt inspelen op een nieuwe situatie. Het telefonieplatform beweegt met je organisatie mee, zodat je altijd de benodigde functies binnen handbereik hebt.
Een ander groot voordeel van cloud telefonie is het online beheersysteem. In je online telefooncentrale regel je eenvoudig je bereikbaarheid en andere zaken rondom je telefonie. Geen gedoe met een telefooncentrale op locatie waarbij je vastzit aan een vast aantal lijnen en bijvoorbeeld monteurs moet inhuren voor het onderhoud van die telefooncentrale. Het onderhoud en de beveiliging bij cloud telefonie doet je telecomprovider voor je. Ook zijn de maandelijkse abonnementskosten en beltarieven van cloud telefonie flink lager dan de abonnementskosten en beltarieven bij traditionele telefonie.
Bovendien weet je bij Voys altijd waar je aan toe bent. Voor een vast bedrag per maand gebruik je alle mogelijkheden van onze online centrale en bellen is daarbij inbegrepen.
Een ander pluspunt van cloud telefonie is dat het veel gebruiksvriendelijker is dan de ouderwetse manier van bellen via een fysieke centrale. Voorkeursinstellingen stel je eenvoudig in op gebruikersniveau. Zo krijgen collega’s de mogelijkheid om hun eigen bereikbaarheid in te stellen en daarmee hun eigen communicatiestromen eenvoudig te beheren. Ook komen voicemails niet meer binnen op je telefoon. In plaats daarvan belanden die in je mailbox. De tijdrovende klus om alle berichten één voor één af te luisteren behoort daarmee tot het verleden. Zo vergeet je minder snel dat ene belangrijke telefoontje te beantwoorden.
Hebben we je enthousiast gemaakt over VoIP-telefonie en wil je weten wat Voys voor jouw onderneming kan betekenen? Neem dan contact op met een van onze adviseurs. We helpen je graag. Direct aansluiten? Dat kan ook! Meld je aan, dan ben je binnen no-time bereikbaar op je nieuwe, zakelijke nummer.
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Van 28 augustus 2024
Van 20 juni 2024