De online beheeromgeving, freedom.voys.nl, heeft een nieuwe jas gekregen. Een totaal andere jas, maar wel met nagenoeg dezelfde jaszakken. Oftewel: in de nieuwe beheeromgeving is veel veranderd, maar ook veel gelijk gebleven. Ben je een geoefend klant en helemaal gewend aan de oude online beheeromgeving, dan zou het kunnen dat je even moet wennen of een klein beetje schrikt.
Als je ‘vroeger’ voor de eerste keer inlogde op de online beheeromgeving en je kwam in het dashboard, dan werd je ondergedompeld in een zee van icoontjes. Alle icoontjes waren even groot en pas na een tijd zoeken werd de logica zichtbaar. Als je niet veel ervaring had met online telefooncentrales of beheeromgevingen, dan was het een hele klus om dit systeem je eigen te maken.
“Tijd voor verandering”, dachten we. Zo hebben wij samen met Innovatio gekeken naar een mooi design voor de nieuwe portal, hebben collega’s Erwin en Cornelis voornamelijk aan de functionaliteit gewerkt en heeft ‘nerd in training’ Tim een onderzoek gedaan naar de gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe online beheeromgeving en aanbevelingen gedaan. Bravo voor het geweldige werk!
Een van de grootste problemen met de vorige versie van de beheeromgeving was dat men niet wist dat je een routering moest instellen. Daardoor was ook de meest gestelde vraag: “Wat is een routering?” Het instellen van de routering – misschien wel de belangrijkste stap om jezelf bereikbaar te maken – werd vaak vergeten. Door een routering in te stellen, laat je eigenlijk aan ons platform weten wat er moet gebeuren op het moment dat er naar jouw nummer wordt gebeld. “Dan moet mijn telefoon overgaan natuurlijk”, zul je denken. Dat is logisch, maar welke telefoon moet er dan overgaan? En wat als je even niet in de gelegenheid bent om de telefoon op te nemen? Is het dan misschien handig dat de telefoon van je directe collega gaat rinkelen? Of moet het telefoontje doorgeschakeld worden naar je mobiele telefoon? Of wil je de beller de gelegenheid geven een voicemail in te spreken? Deze instellingen – en nog vele andere – regel je in je routering.
Nu, een paar dagen na de lancering van het nieuwe platform, merken we dat de meestgestelde vraag is: “Waar is de knop ‘routering’ gebleven?” Logisch, want veel van onze klanten passen zeer regelmatig hun routering aan en kunnen de ‘knop’ sinds vrijdagochtend niet meer vinden. Wij hebben de routering namelijk een andere naam én een andere plek gegeven. Routering heet tegenwoordig ‘Belplan’! En dat ‘Belplan’ vind je hier:
De icoontjes zien er eigenlijk allemaal nog hetzelfde uit. De grootste verandering is dat we ze in categorieën hebben verdeeld. Zo is er meer overzicht en zie je alleen nog maar de icoontjes/ functionaliteiten die je moet gebruiken en niet de icoontjes die niet voor jou van toepassing zijn.
Daarnaast hebben we in het nieuwe ontwerp een scheiding gemaakt tussen de daadwerkelijke telefoniecentrale en de persoonlijke en administratieve gegevens. In het dashboard vind je alleen nog de zaken die te maken hebben met het inrichten van je telefonie. In de paarsblauwe balk bovenin vind je het hoofdmenu, je gespreksinformatie, een overzicht van de diensten die je afneemt en je factuurinformatie. Rechtsboven in vind je alles over je accountinstellingen. Daar kun je bijvoorbeeld je wachtwoord wijzigen.
Zeer binnenkort gaan we nog meer wijzigingen doorvoeren in de online beheeromgeving. We gaan zaken logischer, eenvoudiger en sneller maken. Dit doen we omdat wij willen dat de online beheeromgeving voor iedere klant, van IT’er tot schoonheidsspecialist en van programmeur tot bakker, eenvoudig in gebruik is en dat iedereen zelf kan zorgen voor een optimale bereikbaarheid.
Klik dus vooral een tijdje rond in de nieuwe omgeving. Zijn er zaken die je niet kunt vinden, bel dan gerust even op 050-7009999 of stuur een mailtje naar info@voys.nl
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Ga naar het blogoverzichtVan 6 december 2024
Van 28 augustus 2024