2025 wordt het jaar waarin jouw organisatie het klantcontact naar een hoger niveau tilt. Of je nu effectiever wilt werken, betere klantrelaties wilt bouwen of internationaal wilt groeien – Voys staat klaar om je daarbij te helpen. Dit doen we door grote stappen te zetten op drie belangrijke gebieden: significante verbeteringen aan ons Freedom-product, Ascend leveren aan grote en groeiende bedrijven en doelgerichte internationale uitbreiding.
Met deze ontwikkelingen maken we het eenvoudiger dan ooit om klantcontact persoonlijker en effectiever te maken. Hieronder lees je hoe we dat doen.
De belangrijkste ontwikkelingen in 2025 vind je in ons communicatieplatform Freedom. Dit ontwikkelt zich over drie assen.
WhatsApp is toegankelijk, snel en persoonlijk: daarom gebruikt maar liefst 74% van de Nederlandse werknemers WhatsApp voor werkgerelateerde communicatie. Alleen om echt lekker te werken met WhatsApp ontbreken er volgens ons functionaliteiten, zoals ondersteuning voor meerdere gebruikers. Daarom voegen we in de eerste helft van 2025 WhatsApp toe aan ons product. Hiervoor brengen we een nieuwe desktop-client uit.
Het is al mogelijk om WhatsApp Business te gebruiken op je zakelijke Voys-nummer. Zo houd je privé en zakelijke communicatie gescheiden. In 2025 zorgen we ervoor dat telefonie en WhatsApp samenkomen in één product en dat je dit met een onbeperkt aantal collega’s kunt gebruiken. Daarnaast voegen we functies toe die WhatsApp voor zakelijke communicatie nog eenvoudiger maken. Zo transformeren we WhatsApp tot een krachtiger en professioneler communicatiekanaal.
Context bij een (zakelijke) relatie is essentieel voor efficiënte communicatie. Weten wie er belt, waarom ze bellen en wat de achtergrond is van het contact zorgt ervoor dat bedrijven sneller en persoonlijker kunnen reageren. Dit maakt contact niet alleen efficiënter, maar versterkt ook de klantrelatie. In 2024 hebben we daarom onze naamherkenning verbeterd. Je ziet nu nog vaker door welk bedrijf je wordt gebeld.
In 2025 blijven we doorontwikkelen: we starten met het automatisch bouwen van een contactboek voor jouw bedrijf, inclusief bedrijfsnamen en relaties. AI speelt hierin een cruciale rol.
Onze eerste AI-feature was voicemailtranscriptie, die in 2024 werd uitgerold. Deze wordt dagelijks al enthousiast gebruikt door ruim 23.000 klanten. Hier voegen we binnenkort sentimentanalyse aan toe. Met de analyse schatten we voor je in wat de toon van het bericht is: positief, neutraal of negatief. Deze techniek testen we nu op voicemails en het werkt uitstekend.
Omdat we feedback kregen dat onze naamherkenning nog beter kon, hebben we een geavanceerde tool ontwikkeld die namen en bedrijven nauwkeuriger herkent. Deze tool integreren we na de sentimentanalyse in de voicemailtranscriptieservice, waardoor deze nog beter wordt. Nu we namen in voicemails kunnen herkennen, kunnen we deze data ook inzetten. We gebruiken het dan bijvoorbeeld voor het automatisch vullen van het contactboek van jouw bedrijf.
Deze productontwikkelingen stellen ons in staat om meer context te tonen wanneer je wordt gebeld. Denk aan meldingen wanneer je gebeld wordt, zoals: “Marnix van ABC Bouw belt, en die heeft gisteren met Marlies gesproken, maar zij is nu in gesprek.”
Terugbellen wordt ook eenvoudiger, omdat contacten vaak al in het contactboek staan. In de toekomst willen we transcriptie, sentimentanalyse en naamherkenning ook toepassen op gespreksopnames en live gesprekken. Dit maakt klantrelaties inzichtelijker, communicatie effectief en helpt bij het identificeren van verbeterpunten in de communicatie.
Onze AI-features zullen waarschijnlijk betaalde add-ons worden, omdat AI geen goedkope techniek is. We kiezen er bewust voor om onze AI-functies op eigen hardware te draaien, omdat privacy voor ons een absolute prioriteit is. Hoewel deze keuze hogere kosten met zich meebrengt, zien we het als een noodzakelijke investering om te voldoen aan wetgeving zoals de GDPR en de nieuwe Europese AI-regels. Door deze beslissing garanderen we dat onze klanten veilige, betrouwbare en volledig compliant oplossingen gebruiken.
Veel marktpartijen verplaatsen de verantwoordelijkheid voor compliance naar hun klanten, maar wij vinden dit onverantwoord. Wij willen ervoor zorgen dat onze klanten de tools die we aanbieden binnen het wettelijk kader mogen en kunnen gebruiken. Dit betekent dat we zowel technisch als juridisch zorgvuldig te werk gaan, zodat collega’s en klanten kunnen vertrouwen op veilige en betrouwbare oplossingen. Hierdoor kunnen zij zich volledig richten op hun eigen werk, zonder zich zorgen te maken over compliance of privacy.
Waar veel van onze klanten voldoende hebben aan ons nieuwe contactboek om betere klantrelaties te bouwen, hebben we ook klanten die succesvol gebruik maken van CRM-oplossingen. Inmiddels koppelen we met meer dan 200 systemen, waarmee onze klanten snel en effectief toegang hebben tot relevante contactinformatie.
In 2025 gaan we een stap verder. We willen, naast WhatsApp, ook een CRM-add-on integreren in onze nieuwe desktop-client. Dit maakt setup en beheer eenvoudiger en brengt alle functionaliteiten samen in een gebruiksvriendelijke omgeving.
Voor klanten die een bureautoestel gebruiken, onderzoeken we ondersteuning voor zowel het bedrijfscontactenboek als de CRM-integratie. Zo kun je direct zien wie belt én waarom dat waardevol is. Deze integratie verhoogt productiviteit en gebruiksvriendelijkheid en zorgt voor een efficiëntere workflow.
In 2024 hebben we ons productportfolio uitgebreid met Ascend en dat is door onze grote klanten enorm goed ontvangen. Ascend combineert dezelfde eenvoud in het beheren van je communicatieoplossing als ons Freedom-product, maar biedt functionaliteiten die specifiek passen bij de uitdagingen van middelgrote en grote organisaties. Denk aan contactcenterfeatures die je helpen om klantenservice te bieden op hoog niveau.
Een andere reden dat veel Voys-klanten voor Ascend kiezen, is de naadloze integratie met MS Teams. Ascend integreert zich in de Teams-applicatie, waardoor je als gebruiker maar één app nodig hebt. Als organisatie krijg je daarmee de sterke communicatiemogelijkheden van Ascend – iets wat in Teams ontbreekt – met het gemak van één gebruiksvriendelijke applicatie voor al je communicatie.
Binnen Ascend zie je in 2025 gelijksoortige innovaties als in ons Freedom-product. Zowel aan de Unified Communication-kant als aan de contactcenterkant komen AI-verbeteringen.
Ook diepere integraties met CRM- en ERP-systemen staan op de agenda, samen met verdere uitbreidingen van de sterke Teams-integratie. Daarnaast doen we meer met realtime data-analyse, wat waardevolle inzichten biedt voor betere klantrelaties.
Begin 2025 is Voys officieel actief in acht landen. Deze groei stelt ons in staat om onze maatschappelijke impact te vergroten. Daarbij geeft groei ons ook meer middelen voor innovatie. Dit is hoe we onze blijvende productontwikkeling bekostigen.
Naast de eigen activiteiten in acht landen, leveren we ook telefoonnummers in meer dan 50 landen. Aangezien steeds meer klanten actief zijn in meerdere landen, kunnen we hen op deze manier nog beter ondersteunen.
De afgelopen jaren maakte Voys de transformatie van telecomprovider naar communicatieprovider. Door Ascend toe te voegen aan ons portfolio en Freedom door te ontwikkelen tot een platform voor spraak- en chatcommunicatie, zetten we de volgende stap: relatieprovider worden.
Door meer inzicht te geven in je relatienetwerk en de opgebouwde contactgeschiedenis, kunnen bedrijven op een fundamenteel andere manier met hun klanten communiceren en diepere relaties bouwen. In een tijd waarin klantloyaliteit cruciaal is, maken onze oplossingen het verschil. Ze vergroten klanttevredenheid, versterken retentie en verbeteren bedrijfsresultaten.
Maar bovenal stellen we bedrijven in staat om op een authentieke manier de beste versie van zichzelf te zijn – professioneel, betrouwbaar en toekomstgericht. Zo bouwen we samen aan duurzame klantrelaties die essentieel zijn voor succes in een steeds competitievere markt.
Wil jij als een van de eersten onze nieuwe producten en features testen en je ongezouten mening geven? Word lid van ons onderzoekspanel de Voys Insights Community!
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Ga naar het blogoverzichtVan 6 december 2024