Samenwerking is belangrijk. Ook in een netwerk. Soms werken elementen in een netwerk niet goed samen en dan is het lastig erachter te komen wat de tegenwerkende elementen zijn.
De afgelopen weken hoorden we van een aantal klanten dat hun Cisco telefoons vastliepen. Omdat we duizenden klanten hebben met Cisco telefoons en er slechts een handjevol klanten belden met dit probleem, moesten we goed zoeken om de oorzaak te achterhalen.
Wat hebben de klanten netwerktechnisch met elkaar gemeen? Werkt bellen over TCP wel? Na dagen zoeken en graven hebben we de oorzaak van het probleem gevonden.
Heb je de volgende apparaten in je netwerk:
dan was dat nooit een probleem. Maar sinds de laatste firmware-update van Synology treedt er een probleem op: de Cisco telefoons lopen in sommige gevallen vast.
Helaas hebben we nog geen definitieve oplossing voor dit probleem gevonden. We hebben Cisco en Synology al op de hoogte gebracht, maar omdat het voorkomt in zo’n specifiek geval zullen ze het niet met de grootste urgentie oplossen.
Het terugzetten naar een lagere firmware versie van de Cisco’s is voor nu de workaround.
Uiteraard zullen we blijven zoeken naar de definitieve oplossing. Voor nu raden we klanten met vastlopende Cisco’s aan om contact met ons op te nemen.
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Ga naar het blogoverzichtVan 6 december 2024
Van 28 augustus 2024