Wat is een VoIP telefoon?

auteursafbeelding
Joris
22 maart 2018 Clock 2 min
Image placeholder

Een VoIP telefoon, ideaal voor zakelijke telefonie

Een VoIP-telefoon is niet zo verschillend van een traditionele telefoon. Het grootste verschil zit hem in de manier waarop de verbinding tot stand komt. Bij traditionele telefonie moest je gebruik maken van analoge telefoonlijnen. Een VoIP-telefoon sluit je rechtstreeks aan op een router of een switch in je internetwerk. Als de VoIP-telefoon een registratie bij een VoIP telefonieaanbieder heeft, registreert deze op de servers van de provider en kun je ermee bellen.

Voordelen VoIP telefoon

Ondanks dat er verschillende manieren zijn om te bellen via VoIP, bijvoorbeeld met een smartphone-app, of met een softphone op de computer, is de VoIP-telefoon nog steeds erg populair. Het is een stand alone device, is handig in gebruik en mensen zijn gewend aan het gebruik ervan. Tevens hoef je als gebruiker niet constant een headset op te hebben, maar dit kan wel. Op vrijwel alle VoIP-telefoons kun je een headset aansluiten. Omdat een VoIP-telefoon specifiek is ontwikkeld om mee te bellen, ervaar je een hoge kwaliteit van gesprekken. Dit geldt in mindere mate voor een smartphone-app of een softphone op een computer.

Omdat een VoIP-telefoon fysieke knoppen heeft, is het erg eenvoudig in gebruik en worden zaken als doorverbinden, overschakelen op de speaker en een gesprek tijdelijk op ‘mute’ zetten heel makkelijk.

VoIP-telefonie werkt locatie-onafhankelijk, dus je kunt rustig ook een VoIP-telefoon op je thuiswerkplek neerzetten. Daar word je dan net zo goed gebeld op hetzelfde zakelijke vaste telefoonnumer als je op kantoor gebruikt.

Hoe werkt het?

Voys levert bedrijven een telefoonnummer, of kan bestaande nummers overnemen. Verder levert Voys een VoIP-telefoon en de inloggegevens naar je eigen online telefooncentrale. Daarin kun je als klant instellen wat er moet gebeuren als je telefoonnummer gebeld wordt: laat één of meerdere telefoons rinkelen, schakel door naar mobiele telefoons, of naar voicemails. Als de online centrale goed is ingesteld, kun je beginnen met het gebruik van je VoIP-telefoon.

Welk type VoIP-telefoon

Je kunt, net als met traditionele telefonie, kiezen voor een handheld (dect) telefoon, of voor een bureautoestel. Zit je vaak aan een bureau, dan is het handig om een bureautoestel te nemen, want is handig in gebruik en hoef je ook niet op te laden. Loop je vaak rond op je werk, of wil je af en toe privé bellen, dan is een draadloze handset aan te bevelen.

Uitgebreide functionaliteiten

De functionaliteiten die wij bieden met een VoIP toestel zijn zeer uitgebreid. Het is onder meer mogelijk om meerdere telefoons te gebruiken. Of om de telefonie uit te breiden met andere functionaliteiten. Bijvoorbeeld met keuzemenu’s of met wachtrijen, maar ook met openingstijden. Verder is het mogelijk om een koppeling te maken met andere software systemen. Als je voor Voys kiest, maak je de keuze voor een voordelige manier van zakelijke communicatie. Deze service is onafhankelijk van de locatie en perfect voor elk bedrijf dat op professionele wijze zakelijke telefonie wil toepassen. Het is bovendien ideaal omdat je niet vastzit aan een contract. De service is per dag opzegbaar. Mocht je bedrijf groeien dan is het handig om te weten dat VoIP schaalbaar is en gewoon meegroeit.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Een man met een glimlach staat aan een verstelbaar bureau in een licht en modern kantoor. Hij draagt een mosterdkleurige trui en een koptelefoon met microfoon. Achter hem zitten collega's geconcentreerd achter hun computerschermen. Het kantoor is voorzien van grote ramen waardoor natuurlijk daglicht binnenstroomt en is aangekleed met levendige kamerplanten, wat een frisse uitstraling geeft aan de werkruimte.

Van 23 april 2024

Combineer Voys Reach en Voys Pulse: zo creëer je de beste klantervaring

Van 19 maart 2024

Efficiënter bellen met Call control – beter klantcontact in minder tijd