De overstapweken in de telecomwereld, wie bedenkt er nou zoiets?

auteursafbeelding

Joris

7 februari 2016
Clock 3 min
Image placeholder

Wij vieren dit jaar onze tiende verjaardag. De kaarsjes op onze verjaardagstaart zijn net uitgeblazen en nu is het tijd om een wens te doen. Normaliter verklap je je verjaardagswens natuurlijk niet aan je verjaardagsvisite, maar het is inmiddels geen geheim meer dat Voys al 10 jaar lak heeft aan de ‘norm’ en de ‘zo hoort het nou eenmaal’-gedragscodes. Bij deze gunnen we al onze partners en relaties een kijkje in de keuken en verklappen we de reden voor het organiseren van de overstapweken.

Het zijn overstapweken

Freedom is calling!

Vrijheid is de rode draad in de bedrijfsvoering van Voys. Daar maken we ons hard voor en dit zie je overal in terug. Van rechtszaak tegen de staat inzake de bewaarplicht telecomgegevens en ons eigen vrije organisatiemodel tot en met het per dag opzegbaar maken van al onze telecomdiensten. De spraakmakers van Voys, de betere benaming van het marketing- en communicatieteam, hadden de overstapweken al tijden op het verlanglijstje staan. Het klinkt eerst een beetje gek: de telefonie-overstapweken, maar hoe langer je over na denkt, hoe logischer het is. Onze beslissing om contractvrij zakelijke telefonie te leveren is namelijk uniek in telefonieland.

Anno 2016

Contracten met een bepaalde termijn zijn stom, bedrijven verzekeren zichzelf door deze constructie alleen van omzet en verplichten zich niet tot het leveren van goede service. Dit geldt overigens niet alleen voor de telecomsector, maar ook voor energieleveranciers, verzekeringsmaatschappijen en alle langdurige abonnementen bij tijdschriften, televisiediensten, etc. In de wereld anno 2016 horen geen vaste contracten. In de wereld van nu horen diensten die je kunt aanpassen aan jouw behoeften. Hoe een bedrijf dat regelt, dat is helemaal niet jouw zaak. Heel simpel, de klant is koning.

Ik haal stiekem even de bekende quote van Henry Ford aan: (note to self, de beste man leefde van 1863 tot 1947) “Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black” en bedenk me: hoe absurd, is dat niet wat we tegenwoordig nog steeds verkopen? Een contract van 1, 2 en zelfs 3 jaar is, hoe gek het ook klinkt, helemaal niet uitzonderlijk in onze branche.

Blijven ontwikkelen

Als je je als bedrijf je toelegt op het dagelijks opzegbaar maken van al je diensten betekent dit dat je jezelf moet blijven ontwikkelen en dat je je klanten proactief vraagt om feedback en deze ook daadwerkelijk gebruikt om beter te worden. Oftewel, simpelweg alles op alles zetten om je klanten elke dag zo gelukkig mogelijk te maken. En heel eerlijk, is dat niet ook de reden van je bestaan?

Wat zijn de overstapweken?

Wij vinden een zakelijk telefoniecontract van meer dan 1 dag niet normaal. Wij dagen telecomproviders dan ook uit om klantvriendelijker te gaan denken en te gedragen.

We roepen alle zakelijke telefonieleveranciers op om mee te doen met de overstapweken van 8 tot en met 21 februari. Gun je klanten echte vrijheid en bied hen ondernemerstelefonie anno 2016. Laten we met z’n allen het goede voorbeeld neerzetten en de Nederlandse telecomwereld op de kop zetten. Of misschien beter gezegd: de telecomwereld rechtop zetten?

Gratis testen

Om te benadrukken dat Voys vrijheid heel belangrijk vindt, bieden wij naast onze normale contractvrije telefoniediensten, onze telefonie in de overstapweken een maand gratis aan. Aan zakelijke overstappers, aan nieuwe klanten, aan iedereen. Neem je telefonie onder de loep en kies voor vrijheid.

Verlanglijstje

Elke verjaardag roept de vraag op: ‘wat wil je voor je verjaardag?’ Je zou ons niet gelukkiger kunnen maken door ons op onze elfde verjaardag niet alleen elf kaarsjes uit te mogen laten blazen, maar ook de belofte dat iedere zakelijke telecomprovider twee weken in het jaar meedoet met de overstapweken. En wanneer we daar wat meer aan gewend zijn, hoe tof zou het zijn als we voor onze twaalfde verjaardag mogen wensen dat er ook een groot aantal telco’s de diensten per dag opzegbaar maakt?

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 17 december 2020

Hulp bij hackers: Eva en Joris geven advies over cybersecurity

Van 4 november 2020

Een bedrijf starten tijdens een pandemie: Dide en Gijs doen het