De telefoon gaat over. Uit het toestel klinkt de Voys-ringtone en op het toestel branden een paar lampjes. Ik pak de hoorn en neem op: ‘Hoi, met Ferdian van Voys.’
Deze blog hebben we eerder geplaatst in februari 2020 en geüpdatet in december 2021.
Zo ging het vroeger bij Voys als er een iemand telefonisch contact met ons opnam. Op elk bureau stond een telefoontoestel waarmee we belden. Maar langzaam worden de bureaus op ons kantoor steeds leger. En dat komt niet alleen doordat we niet vaak meer met z’n allen op kantoor werken.
Tegenwoordig staan er bijna geen toestellen meer op de bureaus. Alle klantcontact-collega’s werken met de Voys Webphone. De wat? De webphone, hiermee bel je via je browser. Zo verandert elke computer in een telefoon. Je kunt er gewoon mee bellen en je bent ermee bereikbaar op je vaste zakelijke nummer. Heel handig, zo kun je werken waar je maar wilt.
De webphone is een soort softphone. Klinkt deze term je niet bekend in de oren? Het woord softphone is een samenvoeging van de woorden software en phone: een telefoon gemaakt van software die we zelf hebben ontwikkeld. Je gebruikt ‘m gewoon in je browser, iets downloaden of installeren is niet nodig.
Met de webphone kun je gewoon bellen en gebeld worden, net als met een normale telefoon. Je hebt niet per se een headset nodig om met de webphone te bellen, toch raden we aan er wel een te gebruiken. Helemaal als je wat meer telefoontjes pleegt op een dag. Een headset met ruisonderdrukking werkt het beste, zo filter je het omgevingsgeluid. Daarnaast heb je een goed werkende internetverbinding nodig.
Heb je een laptop of pc, headset en een goede internetverbinding? Dan ben je ready to go. Tegenwoordig werken we voornamelijk vanuit huis, de webphone is daarvoor ideaal. En ook op je vakantieadres kun je ‘m gewoon gebruiken. Mijn collega Johan overwinterde de koude maanden een keer in het zonnige Zuid-Afrika, ook daar werkte hij met de webphone.
De webphone is direct verbonden met Freedom, je online telefooncentrale. Je logt in met je klantgegevens en je hebt geen aparte gebruiker nodig om te kunnen bellen met de webphone. Het is dus een kwestie van inloggen en bellen maar.
De koppeling met Freedom biedt onder andere als voordeel dat je in de webphone gemakkelijk je beschikbaarheid wijzigt. Daarnaast zie je welke collega’s beschikbaar zijn, zodat je bijvoorbeeld een telefoontje kunt doorverbinden. Ook kun je zien of een collega in gesprek is. En heb je een collega die je vaak spreekt of naar wie je vaak een gesprek doorverbindt? Markeer hem of haar dan als favoriet, zo hoef je nooit lang te zoeken. Daarnaast kun je eenvoudig je wachtrijen inzien en bekijken hoeveel wachtenden er zijn. Kortom: een hele hoop handige features.
Van de DND-knop tot de recentegesprekkenlijst: in dit verhaal lees je hoe je de functies van de webphone optimaal gebruikt. En wat dacht je van het contactboek in de webphone? Geen gedoe meer met nummers overtypen. Je voegt eenvoudig een contactpersoon toe aan je contactboek. Easy does it!
Breng jij, net als ik, het grootste deel van je werkdag door achter een computer? Dan is dit misschien wel hét moment om je bureautoestel de deur uit te doen. Want wie de webphone gebruikt, hoeft geen los telefoontoestel aan te schaffen of te gebruiken. Ideaal, zo kun je werken waar je maar wilt en heb je geen vaste werkplek nodig. Heel handig in deze tijden van corona.
Klinkt dat allemaal goed en wil je met de webphone aan de slag? Snap ik. Je opent ‘m hier, gewoon in je browser. Je hoeft geen software te installeren. In deze handleiding leg ik je stap voor stap uit hoe alle features werken.
Heb je vragen over de Voys Webphone of wil je graag feedback doorgeven? Neem dan gerust contact met mij op of met een van mijn collega’s via 050 700 99 20 of support@voys.nl.
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Ga naar het blogoverzichtVan 6 december 2024
Van 28 augustus 2024