Koppel je online tools met je telefonie

auteursafbeelding
Maya van der Schuit
26 september 2018 Clock 2 min

Afgelopen jaar hoorden we steeds vaker van onze klanten dat ze hun telefoniesysteem willen koppelen en integreren met andere online tools. Gelukkig is dat één van de grootste voordelen van telefonie via het internet: alles kan met elkaar verbonden worden. We hebben er hard aan gewerkt om steeds meer koppelingen mogelijk te maken en ik vertel je graag wat meer over de koppelmogelijkheden.

Koppeling CRM-pakket en telefonie

Bij Voys krijgen wij bijvoorbeeld automatisch een pop-up op ons computerscherm wanneer we worden gebeld. Als we op de pop-up klikken opent direct de pagina met de klantgegevens van de beller. Dit komt doordat we ons CRM-pakket Lily hebben gekoppeld aan onze online telefooncentrale Freedom.

Deze pop-up is nog niet alles; in het klantoverzicht in ons CRM-pakket komt ook automatisch te staan:

  • wie er heeft opgenomen
  • hoe lang het gesprek heeft geduurd
  • en eventueel zelfs aan wie het gesprek is doorverbonden.

Zo zie je dus exact wie wanneer contact heeft gehad met welke klant en hoef je niet steeds hetzelfde frustrerende begingesprek met iedere klant te voeren.

Andersom koppelen

De koppeling werkt ook de andere kant op. Lily, ons CRM-pakket geeft ook informatie terug aan de online telefooncentrale. Als we worden gebeld door een klant die nog een deal heeft openstaan of waarvan de deal recent is gesloten, dan verbindt Lily de beller automatisch door naar zijn of haar contactpersoon.

Gebruik je ook Lily? Dan is deze koppeling standaard beschikbaar in Freedom. Hoe je deze eenvoudig zelf instelt vind je hier (en kom je er niet uit, dan helpen we je natuurlijk graag een handje mee).

Gebruik je geen Lily en werk je met een ander CRM-pakket? Geen paniek, ook daarmee koppelen we! Er is vaak alleen iets meer technische kennis voor nodig om dit mogelijk te maken. Hoe je dit voor elkaar krijgt vind je hier.

Alles is te koppelen met Freedom

Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het koppelen. Wil je je gespreksgegevens automatisch in een Excel-sheet? Of wil je een SMS of mailtje met je gespreksgegevens? Dit kan met onze gespreksnotificatie webhooks.

Zelf hebben wij iets tofs ingesteld in Slack, ons interne communicatiekanaal. Wanneer een klant buiten kantoortijden naar onze spoedlijn belt, dan verschijnt in Slack het bericht “Colleganaam heeft de spoedlijn beantwoord”.

Dit bericht krijgen we ook als het belletje niet is opgenomen. Zo weten we precies wie we boos aan moeten kijken ;-).

Zapier om te koppelen

Om te koppelen heb je naast gespreksnotificatie webhooks ook software nodig waarmee je kan koppelen. Wij gebruiken Zapier hiervoor. We hebben meteen even voor je uitgeschreven hoe je jouw telefonie via Zapier koppelt aan communicatieplatform Slack.

Slack is slechts één van de vele opties. Gmail, Facebook, Google Docs, Dropbox, eigenlijk kun je overal mee koppelen zolang het maar online staat. Hiervoor kun je de Slack-handleiding gebruiken. Je selecteert dan alleen een andere ‘action app’ in Zapier.

Meer weten?

Mocht je meer info willen over koppelingen en gespreksnotificaties en of dat voor jou mogelijk is, bel ons dan even op 050 700 9900.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 19 maart 2024

Efficiënter bellen met Call control – beter klantcontact in minder tijd

Van 20 februari 2024

De perfecte telefooncentrale instellen voor jouw bedrijf – de beste tips en tricks voor het MKB