6 minuten leestijd

Welkom in 2013!

Geplaatst op 29 juli 2008

Welkom, welkom, welkom in 2013. Ik hoop dat je prachtige kerstdagen en een mooie jaarwisseling hebt mogen beleven. Vorig jaar begon ik met een terugblik op 2011 en een vooruitblik op 2012. Ik maak hier graag een traditie van.

De mensen van Voys

Begin 2012 telde het personeelsbestand van Voys twaalf mensen. We starten 2013 met 22 mannen en vrouwen en we hopen dat zich daar twee nieuwe collega’s bij voegen. Ook zullen er een aantal studenten een stageplek vinden bij Voys in het begin van dit jaar.

fd gazellen 15 nov 2012

Het bijna complete team van Voys bij de regionale uitreiking van de FD gazellen

Contact met klanten

Wij ervaren het contact met klanten altijd als zeer aangenaam. Sinds augustus van 2012 vragen we ook aan klanten zelf hoe zij het contact met ons hebben ervaren. Ruim tweehonderd klanten hebben Voys tot nu toe beoordeeld. Het contact met Voys wordt door klanten als ‘zeer prettig’ aangemerkt. Klanten zeggen ‘gelukkig’ en ‘zeer gelukkig’ te zijn met de door Voys geleverde telefonieoplossing. Voys scoort gemiddeld bij de klanten een 8,4, een cijfer waar we zeer trots op zijn.

Een aantal prachtige quotes:

Perfecte communicatie, ik voel me bijzonder welkom bij Voys.

Alles supersnel en klantvriendelijk geregeld. Top!

Leuke en verrassende klantenbinding. Innovatief tot in het detail. Keep it up!

De service die jullie bieden kan ik alleen omschrijven als ongekend goed.

Klanten komen ook met tips, adviezen en zaken die ze nog missen bij onze diensten. Prachtig dat jullie zo met ons meedenken. Ik denk dat jullie veel van jullie suggesties tot uitvoering zien komen in 2013.

Voys.nl

voys responsive.jpg

Twee keer zo veel echte bezoekers

De website van Voys ontving dit jaar 50% meer bezoekers dan het jaar ervoor. Het aantal bezoekers dat na een eerste indruk ook aanwezig bleef op de site was ook aanzienlijk groter dan vorig jaar. Dit betekent dat we ruim twee keer zo veel ‘echte’ bezoekers mochten verwelkomen op Voys.nl. Onze site werd in juni van dit jaar ‘responsive’ (Waarom, Hoe en Resultaten) iets wat heeft bijgedragen aan deze groei. We zien tevens dat meer dan 10% van de bezoekers die we de afgelopen drie maanden ontvingen daarvoor een mobiel apparaat gebruikte.

Veel nieuwe artikelen

We schreven afgelopen jaar zeventien nieuwsberichten waarbij ‘Whatsapp je contract’ de populairste was onder het lezerspubliek. Het Voys weblog werd verrijkt met 42 (w00t) nieuwe artikelen, waarvan de review van de vierde versie van Android het best gelezen werd. Twee andere artikelen verdienen hier ook een vermelding: het artikel over de Cookiewet en ons artikel over het Voys handboek.

Cookiewet

Ons artikel over de Nederlandse Cookiewet, waarin de onzin van de maatregel pijnlijk duidelijk werd, is erg goed gelezen door de bezoekers van Voys.nl. Gelukkig is de cookiewet recentelijk gewijzigd. Hierdoor wordt er een groot deel van de onzin in de wet geschrapt. Goed om te zien dat de overheid tot inkeer is gekomen.

Voys handboek

Ook het artikel over het Voys handboek verdient een eervolle vermelding. Dit artikel wist in heel korte tijd veel mensen te bereiken. In 2013 volgen er meer artikelen over de organisatiestructuur en de werkwijze bij Voys. Dit werken volgens het ‘Voys Model’ zal in blog artikelen worden besproken in de loop van dit jaar.

Meest bekeken

De meest bekeken pagina op de website was onze VoIP pagina, gevolgd door de hoofdpagina, de zogenaamde ‘frontpage’ van Voys.nl. We zijn benieuwd hoe dit in 2013 zal zijn.

Techniek

Ons eigen VoIP platform en de beheeromgeving

Ons platform werd dit jaar verrijkt met een nieuwe High Availability setup, wat de redundantie en beheersbaarheid van de telefoonlijnen ten goede komt. Ook werd het netwerk core gemigreerd naar een hele nieuwe versie. Een enorme berg nieuwe functionaliteiten kon hierdoor ontwikkeld worden.

Functionaliteiten

De beknopte versie van het lijstje brengt ons de volgende zaken:

  • Debug functionaliteit, waardoor de mannen van support complexe technische problemen nog sneller kunnen tackelen.
  • BLF en Speeddial (lampjes waardoor je ziet of je collega’s aan het bellen zijn en waarmee eenvoudig doorschakelen mogelijk wordt gemaakt) werd beschikbaar voor iedereen.
  • Videobellen werd mogelijk gemaakt
  • Facturen werden zichtbaar binnen de client omgeving
  • Er kwam een eerste versie van de Firefox Plugin met wachtrij monitoring. Ook werd Klik en Bel voor een select aantal klanten beschikbaar in deze Plugin.
  • Het beheren van je belplan, de routering, werd sneller en eenvoudiger in te stellen.
  • Interne nummering en “templates” voor routeringen werden mogelijk gemaakt.
  • Er kwamen veel nieuwe API’s bij
  • We voerden heel veel bugfixes, verbeteringen en kleine uitbreidingen door die het dagelijks werk prettiger maken.

Cadeautjes in 2013

Verder troffen we heel veel voorbereidingen voor nieuwe functionaliteiten die je binnenkort mag gaan verwachten. Deze ‘cadeautjes’ gaan we in de loop van het jaar weggeven en de eerste mag je op zeer korte termijn verwachten. Ook werd er voorbereidingen getroffen om ‘opensource’ te gaan Deze feature zal eind dit jaar het daglicht zien.

Techniek waar we aan bijdroegen

opensource logo

Voys heeft in 2012 ook veel bijgedragen aan opensource projecten. Zowel bij het schrijven van codes, als het testen en debuggen van applicaties en functionaliteiten. Ook droegen we bij in financiële zin. Asterisk, Opensips, Cyanogenmod, Drupal en vele andere kleine projecten zijn daar voorbeelden van.

In de prijzen

Voys viel in 2012 ook flink in de prijzen. In de Deloitte Fast 50, de lijst van snelstgroeiende technologische ondernemingen uit de Benelux eindigde we op de 24e plek. Bij de Fast 500, de Europese versie van de lijst, staan we op plek 160. Verder is Voys een FD gazelle. Deze titel is voor de snelstgroeiende Nederlandse onderneming. We waren de op één na snelste groeier van het Noorden en stonden landelijk op plek 55. Van de vijf regiowinnaars waren er overigens ook twee klant van Voys. Ook in de landelijke lijst mochten we veel klanten terugvinden. Het grapje ‘Wil je ook FD gazelle zijn? Wordt dan klant bij Voys!’ was daarmee snel gemaakt. In deze grap zit echter een kern van waarheid. Voys klanten zijn vooruitstrevend, in zowel de organisatie als in het gebruik van techniek.

Sponsoring en donaties

In 2012 hebben we ook meer gedaan aan sponsoring. Dit deden we in de vorm van individuele sponsoring, maar ook ondersteunden we projecten van stichtingen en goede doelen. Zo ging Nick naar Fiji, reed Tjeerd met zijn team de Tour for Life en steunen we namens onze klanten de Make a Wish foundation. Ook Rugby Club Groningen, de Amara Foundation en het The Volunteer Network van Muses konden op onze steun rekenen. Tot slot zijn we trots donateur van Bits of Freedom, de Nederlandse voorvechter van online vrijheid en privacy op het internet.

Make-A-Wish

2013

We zijn met Voys zakelijke telecom aan het veranderen. Het opensource maken van onze broncode is daarin een hele grote stap die in 2013 gezet wordt. Je gaat als klant ook weer prachtige kleinere stappen zien. We zijn met Voys heel goed in staat je bedrijf beter bereikbaar te maken. Daar gaan we je in 2013 nog verder mee helpen, met nieuwe tools en inzicht en het verlagen van een eventuele drempel om bestaande modules te gebruiken.

In 2012 sloot ik af met de belofte dat we meer zouden communiceren over wat we aan het doen zijn bij Voys. Dat is met de inzet van het weblog, de nieuwssectie, ons Twitter en ons Facebook account zeker gelukt. In 2013 mag je naast communicatie via de hierboven genoemde kanalen vaker e-mail en een belletje van ons verwachten.

Ik sluit af met een wens.

Ik wens jullie allen een gezond en succesvol 2013.

Namens mijzelf en mijn lieve collega’s,

Mark Vletter


Geschreven door Mark Vletter

Nieuwste: 7 keuzes die we maakten bij de start van ons bedrijf en die ons later succesvol maakten Van 15 september


Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 17 november

We gaan verhuizen!

Van 22 november

Zakelijk Noord-Nederland zet zich in voor Groningen Airport Eelde