De Voys webphone: gemakkelijk bellen via je laptop of desktop

Ferdian Frericks
op 5 februari 2020

De telefoon gaat over. Uit het toestel klinkt de Voys-ringtone en op het toestel branden een paar lampjes. Ik pak de hoorn en neem op: ‘Goedemiddag, met Ferdian van Voys.’

Zo ging het voorheen bij Voys als er een iemand telefonisch contact met ons opnam. Op elk bureau stond een telefoontoestel waarmee we belden. Maar langzaam worden de bureaus op ons kantoor steeds leger, we gaan helemaal mee met de Marie Kondo-trend. 😉

Tegenwoordig staan er bijna geen toestellen meer op de bureaus. Alle Advies- en Klantgeluk-collega’s werken namelijk met de Voys webphone. De wat? De webphone, hiermee bel je via je browser. Zo verandert elke computer in een telefoon. Je kunt er namelijk gewoon mee bellen en je bent ermee bereikbaar op je vaste zakelijke nummer. Heel handig, zo kunnen we elke dag kiezen aan welk bureau we werken.

De webphone is een soort softphone. Klinkt deze term je niet bekend in de oren? Dan zal ik ‘m even toelichten. Het woord softphone is een samenvoeging van de woorden software en phone: een telefoon gemaakt van software.

Klaar voor gebruik

Sinds kort is onze webphone uit bèta. Weer zo’n technische term. Dit betekent niets meer dan dat-ie beschikbaar is voor meer gebruikers dan alleen testers. We hebben de webphone hier op kantoor al flink getest, zodat onze klanten ‘m nu kunnen gaan gebruiken. Betekent ‘uit bèta’ ook dat de webphone helemaal af is? Nee, dat niet. Het blijft een product in ontwikkeling, zodat-ie meebeweegt met de behoeften van de gebruikers. Heb je feedback? Geef die dan vooral door. Want hiermee kan de webphone alsmaar beter worden.

Remote werken

Met de webphone kun je dus gewoon bellen en gebeld worden, net als met een normale telefoon. Je zou de webphone zonder headset kunnen gebruiken, toch raden we aan er wel een te gebruiken. Helemaal als je wat meer telefoontjes pleegt op een dag. Een headset met ruisonderdrukking werkt het beste, zo filter je het omgevingsgeluid. Daarnaast heb je een goed werkende internetverbinding nodig.

Heb je een laptop of desktop, headset en een goede internetverbinding? Dan ben je ready to go. Sommige collega’s werken weleens thuis, ook dan kunnen ze prima de webphone gebruiken. Mijn collega Johan overwinterde afgelopen jaar de koude maanden in het zonnige Zuid-Afrika, hij werkte daar ook met de webphone. Met de webphone ben je dus hartstikke flexibel en kun je echt werken waar je maar wilt.

Freedom

De webphone is direct verbonden met Freedom, je online telefooncentrale. Je logt in met je klantgegevens en je hebt geen aparte gebruiker nodig om te kunnen bellen met de webphone. Het is dus een kwestie van inloggen en bellen maar.

De koppeling met Freedom biedt onder andere als voordeel dat je in de webphone gemakkelijk je beschikbaarheid kunt aanpassen. Daarnaast zie je welke collega’s beschikbaar zijn, zodat je bijvoorbeeld een telefoontje kunt doorverbinden. Ook kun je zien of een collega in gesprek is. En heb je een collega die je vaak moet spreken of naar wie je vaak een gesprek moet doorverbinden? Markeer hem of haar dan als favoriet, zo hoef je nooit lang te zoeken. Daarnaast kun je eenvoudig je wachtrijen inzien en bekijken hoeveel wachtenden er zijn. Kortom: een hele hoop handige features.

Geen toestel meer nodig

Breng jij, net als ik, het grootste deel van je werkdag door achter een computer? Dan is dit misschien wel hét moment om je bureautoestel de deur uit te doen. Want wie gebruikmaakt van de webphone, hoeft geen los telefoontoestel aan te schaffen of te gebruiken. Ideaal, zo kun je werken waar je maar wilt en heb je geen vaste werkplek nodig.

Klinkt dat allemaal goed en wil je met de webphone aan de slag? Snap ik! Open ‘m hier. In deze handleiding leg ik je stap voor stap uit hoe alle features werken. Weet je nog niet zeker of de webphone bij jou past? Ontdek in deze blog welk product past bij jouw manier van werken.

Heb je vragen over de webphone of wil je graag feedback doorgeven? Neem dan gerust contact met mij op of met een van mijn collega’s via 050 700 99 20 of support@voys.nl.

Tweet Deel Deel