Zo geniet je ongestoord van de feestdagen

auteursafbeelding
Maya van der Schuit
13 december 2019 Clock 2 min
Image placeholder

Het jaar zit er alweer bijna op en de feestdagen staan voor de deur. Heeft jouw bedrijf aangepaste openingstijden rondom de feestdagen? Dan is het goed om je belplan te checken. Staan je openingstijden en meldingen goed ingesteld?

Openingstijden en meldingen

Met de feature Openingstijden pas je je bereikbaarheid aan op basis van tijd. Zo zorg je er van tevoren voor dat je belplan klaar is voor de feestdagen.

Met de feature Meldingen heet je een beller welkom of geef je informatie, zoals: ‘Welkom bij bedrijf X’ of ‘Momenteel zijn wij gesloten, bel op een later moment terug’.

Een voorbeeld

Is je bedrijf tijdens de feestdagen op woensdag 25 en donderdag 26 december gesloten? Dan stel je met de module Openingstijden in dat de telefoon op vrijdag 27 december weer gaat rinkelen. Bellen je klanten op het moment dat je gesloten bent? Dan geef je met een melding bijvoorbeeld aan: ‘Momenteel zijn wij gesloten. Na de feestdagen zitten we weer voor je klaar’.

Dit is slechts een voorbeeld, je kunt natuurlijk zelf bepalen wat je inspreekt. Zo zorg je ervoor dat je niet gestoord wordt tijdens de feestdagen. De klanten die je proberen te bereiken, worden direct goed geïnformeerd over de openingstijden van jouw bedrijf.

Hoe doe je dat?

  • Log in met je gegevens op freedom.voys.nl en ga naar het tabje Beheer. Klik daar onder Opties op Openingstijden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Geef hier de openingstijdengroep de Naam ‘Feestdagen’.
  • Geef de openingstijdengroep een Beschrijving, bijvoorbeeld: ‘Gesloten tijdens de feestdagen’.
  • Klik op Stap 2.
  • Vul de uren in, vink de dagen aan en geef de periode aan.
  • Extra tijden voeg je toe door op het plus-teken te klikken. Zo stel je bijvoorbeeld ook alvast een tijdsgroep in voor andere feestdagen, denk aan oud- en/of nieuwjaarsdag.
  • Druk op Opslaan.
  • Ga vervolgens naar het belplan om je openingstijdengroep erin te zetten. Het handigste is om de feestdagen als allereerste stap in je belplan toe te voegen.
  • Klik op Stap toevoegen. In het eerste drop-down-menu selecteer je Tijdsgroep en in de tweede drop-down-menu selecteer je Feestdagen.
  • Je krijgt nu twee opties: Verplaats onderstaande stappen naar voldoet aan of Verplaats onderstaande stappen naar voldoet niet aan. Hier kies je voor Verplaats onderstaande stappen naar voldoet niet aan.
  • Kies vervolgens bij Voldoet aan wat er moet gebeuren tijdens de feestdagen. Dit kan bijvoorbeeld een vrolijke feestmelding zijn die je hebt ingesproken. Wij kunnen ook een melding voor je inspreken, dat kost € 22,-. Aanvragen doe je op deze pagina. We hebben ook gratis meldingen die je hier kunt downloaden.
  • Bij Voldoet niet aan staat het reguliere belplan al ingevuld.
  • Klaar!

Zo ben je helemaal voorbereid op de feestdagen, easy!

Hieronder een overzicht van de aankomende feestdagen waarvoor je je telefonie misschien wilt aanpassen.

Eerste Kerstdag – woensdag 25 december 2019
Tweede Kerstdag – donderdag 26 december 2019
Oudejaarsdag – dinsdag 31 december 2019
Nieuwjaarsdag – woensdag 1 januari 2020

Kom je er toch niet helemaal uit? Geen probleem. Op voys.nl/hulp vind je een heleboel antwoorden. Liever contact met een Voys-collega? De collega’s van Klantgeluk helpen je graag verder. Neem gerust contact op via support@voys.nl of 050 7009920.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Een man met een glimlach staat aan een verstelbaar bureau in een licht en modern kantoor. Hij draagt een mosterdkleurige trui en een koptelefoon met microfoon. Achter hem zitten collega's geconcentreerd achter hun computerschermen. Het kantoor is voorzien van grote ramen waardoor natuurlijk daglicht binnenstroomt en is aangekleed met levendige kamerplanten, wat een frisse uitstraling geeft aan de werkruimte.

Van 23 april 2024

Combineer Voys Reach en Voys Pulse: zo creëer je de beste klantervaring

Van 19 maart 2024

Efficiënter bellen met Call control – beter klantcontact in minder tijd