ISDN stopt: VoIP is het alternatief

Wat is VoIP?

Bellen via internet

VoIP telefonie staat voor Voice over IP, oftewel: bellen via het internet. Heel simpel eigenlijk: je hebt al een internetverbinding en deze gebruik je met VoIP ook voor je telefonie.

Online telefooncentrale

Je hebt met VoIP geen fysieke ISDN-centrale meer nodig. Deze staat namelijk in het internet en daar kun jij zelf de telefonie instellen. Telefoontoestellen sluit je met een kabel aan op het internet en registreren zich automatisch op jouw online centrale. Dat kan overal, zolang er maar een internetverbinding is. Dat maakt VoIP van Voys het ISDN-alternatief.

Vrijheid en optimale bereikbaarheid

ISDN alternatief

Met de telefonie van Voys zit je niet meer vast aan de locatie waar je ISDN-centrale staat. Je kunt je ‘vaste’ telefoonnummer overal gebruiken; niet alleen op kantoor, maar ook thuis, of op een vakantieadres in Frankrijk. Je kunt op elk moment een doorschakeling instellen of een belgroep aanmaken in de gebruiksvriendelijke online omgeving. Daarmee is jouw bedrijf optimaal bereikbaar voor jouw klanten.

Zo vervangen we jouw ISDN-centrale

Waarom stopt ISDN?

ISDN is een verouderde techniek die steeds minder gebruikt wordt. De afgelopen 5 jaar is het gebruik van VoIP-telefonie als bewezen alternatief voor ISDN enorm toegenomen. Tegenwoordig zijn er zelfs meer VoIP-aansluitingen dan analoge en ISDN telefonieaansluitingen. Ook kan ISDN qua functionaliteiten niet meer verder innoveren en is daarmee geen toekomstbestendige oplossing, daarentegen heeft VoIP veel voordelen.

Wanneer stopt ISDN?

Vanaf 1 september 2019 stopt ISDN volledig en moet jouw bedrijf in ieder geval overgestapt zijn op een alternatief.

Telefoonnummer(s) van ISDN naar VoIP omzetten

Dat doen we zo!

Overstappen klinkt eenvoudig hè? Dat is het ook!

Ruim 6.000 bedrijven stapten geruisloos over van ISDN naar VoIP van Voys.

Meer weten? Bel ons op 050 700 9900 of vraag vrijblijvend een offerte aan. Deze krijg je binnen een werkdag.

Vrijblijvende offerte

Neem de tour

Geniet van de vrijheid van Voys

Voys krijgt een 8.9 als gemiddeld klantcijfer in meer dan 3.000 reviews

Je geniet bij Voys van

✓ Geweldige support: persoonlijk contact zonder wachtrij
✓ Een telefonieoplossing die meegroeit met jouw bedrijf
✓ Onbeperkt gratis bellen naar alle klanten van Voys

Meer over telefoonnummers

Voordelen van VoIP bij Voys

VoIP bellen via Voys heeft veel voordelen ten opzichte van een ISDN-centrale

  • Voordeliger en overzichtelijk
    Je betaalt een laag bedrag per gebruiker en daarbij zijn alle standaard diensten en gesprekskosten inbegrepen. Daardoor weet je waar je elke maand aan toe bent. De maandelijkse kosten zijn elke maand hetzelfde
  • Flexibeler
    Doordat je centrale nu in de cloud zit, kun je op elk moment zelf je telefonie aanpassen. Werk je een dag thuis en wil je daar bereikbaar zijn op je bedrijfsnummer. Dan regel je dat online binnen een paar muisklikken heel makkelijk zelf.
  • Schaalbaar
    Je betaalt alleen voor wat je gebruikt. Neem je morgen een nieuwe medewerker in dienst, dan heb je vandaag nog een telefoonnummer en account zodat hij of zij direct van start kan.
  • Altijd up to date
    Je telefooncentrale is optimaal beveiligd, is altijd voorzien van de nieuwste updates en mogelijkheden en je hoeft je niet druk te maken over afschrijving.

Veelgestelde vragen over ISDN naar VoIP

  • Hoe werkt het overnemen van mijn telefoonnummer(s)?

    Je kunt je huidige nummers gewoon meenemen. Wij vragen bij je huidige provider alleen de telefoonnummers aan die je wilt blijven gebruiken en spreken met hen de tijd en datum van overzetting af. Dit is meestal binnen twee weken.

    Tijdens die twee weken blijf je gewoon bereikbaar op je ISDN-centrale. In de tussentijd maken we samen met jou je telefonie helemaal klaar voor gebruik: Het belplan richten we online in en we versturen je werkende telefoontoestellen die je aansluit op je huidige internetverbinding.

    Op de afgesproken datum en tijd testen we nog even of je nummer goed is omgezet en krijg je dus je eerste telefoontje van ons binnen op je nieuwe VoIP telefoniesysteem.

    Je ISDN-centrale en bijbehorende toestellen kun je vanaf dat moment uit het raam slingeren. (belangrijk om eerst even te kijken of je daarmee niemand verwond)

  • Wat heb ik nodig om VoIP van Voys te gebruiken?

    We leggen dat helemaal uit op onze Tourpagina, maar dit zijn de basisingrediënten:

    • Een goede internetverbinding. Maakt niet uit van welke provider, Voys werkt over elke internetlijn. Je netwerk moet verder geschikt zijn. Daar adviseren we graag in.
    • Een online telefoniecentrale. Die krijg je van ons.
    • VoIP telefoons. Natuurlijk hebben wij een uitstekend assortiment voor je.
  • Wat is het verschil in gesprekskwaliteit tussen VoIP en ISDN?

    Een goed gesprek via VoIP heeft een hogere gesprekskwaliteit dan via ISDN. Men is van een aantal jaren geleden wel eens gewend dat telefonie via het internet haperende gesprekken oplevert. Dat kwam doordat de internetverbindingen nog niet stabiel genoeg waren.

    Tegenwoordig is de gesprekskwaliteit minimaal even goed en vaak zelfs beter. Sterker nog, wij moeten speciaal een ruisje in de verbinding maken, anders vinden mensen de kraakheldere verbinding te goed, waardoor ze niet meer horen of ze iemand aan de lijn hebben tijdens een stilte in het gesprek.

  • Is Voys een betrouwbare telecomprovider?

    Al ruim 15 jaar levert Voys zakelijke VoIP-telefonie.

    Ondertussen vertrouwen ruim 10.000 bedrijven op onze diensten, van huisartsen, tot multinationals. In ruim 3000 reviews geven zij ons een gemiddeld klantcijfer van een 8.9.

    Ons netwerk is redundant uitgevoerd. Dat betekent dat wanneer een server uitvalt, een ander server het direct overneemt. Zo hebben we de kans op onbereikbaarheid tot een minimum teruggebracht.

Een oplossing op maat voor jouw organisatie

Honderden bedrijven stappen maandelijks geruisloos over van ISDN naar VoIP van Voys.

Meer weten over de mogelijkheden? Wij gaan graag met jou in gesprek en maken een offerte op maat voor jouw bedrijf. Bel onze adviseurs op 050 700 9900 of vraag een offerte aan.

Offerte binnen een dag

Kosten en klant worden

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust. Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!