Dit zijn de toekomstplannen voor de Voys App en Webphone

auteursafbeelding
Sanne Bakker
21 juni 2023 Clock 6 min

Een optimale relatie tussen jou en je klanten: daarbij willen we jou en je organisatie graag ondersteunen. Hoe dat er in de praktijk uitziet? Dat legde collega Ritske eerder dit jaar haarfijn uit. In deze blog vertel ik je wat onze visie betekent voor de Voys App en Webphone. Welke plannen hebben we en welke ontwikkelingen komen eraan?

Voys App en Webphone gaan op elkaar lijken

De Voys App en Webphone kun je zien als twee verschillende werelden, met elk een eigen interface. Dat is op zich logisch, want een mobiele applicatie en een webapplicatie zijn op technisch vlak niet met elkaar te vergelijken. Toch willen we ervoor zorgen dat de app en webphone op elkaar gaan lijken qua interface en functionaliteiten. Als je weet waar je een bepaalde optie kunt vinden in de Voys App, dan is zo’n feature straks op een vergelijkbare manier vindbaar in de Webphone. En andersom natuurlijk.

Denk aan het gedeelde contactboek. Deze feature is al wel terug te vinden in de webphone, maar nog niet in de mobiele app. Of het gemakkelijk aanpassen van je uitgaande telefoonnummer. Dit kan al wel in de app, maar nog niet in de webphone. In de toekomst zijn zulke functionaliteiten beschikbaar in beide applicaties.

Modules in Freedom

Hoe handig zou het zijn als je je bereikbaarheid direct in de Voys App en Webphone kunt regelen? Oké, sorry, dit is een retorische vraag. Je kunt het antwoord al wel raden: wij denken dat het superhandig is om je bereikbaarheid direct aan te kunnen passen in de applicatie waarmee je belt. Zo hoef je niet meer voor alle aanpassingen in te loggen op Freedom.

De eerste stappen hebben we al gezet: de Tijdelijke Omleiding en Openingstijden | Basis zijn al in te stellen in de Voys App en Webphone. En we onderzoeken welke onderdelen uit Freedom we nog meer aan de app en webphone willen toevoegen. Wil je een bepaalde feature in de Voys App of Webphone hebben? Top, kom maar door! We zijn benieuwd naar je suggesties en vinden het tof om onze producten te verbeteren met jouw input.

Personalisatie

We vinden het belangrijk om ervoor te zorgen dat onze producten gebruiksvriendelijk zijn zodat jij ze eenvoudig kunt gebruiken. Zo kun jij je focussen op het bouwen en onderhouden van de relaties met je klanten. Het personaliseren van onze producten is hier onderdeel van. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze apps lijken op andere apps die je in het dagelijks leven gebruikt.

Meerdere devices laten rinkelen

Met de functie Gebruiker kun je je beschikbaarheid instellen op één device. Je bent dus of bereikbaar op de Voys App, de Webphone of op je bureautoestel. Maar in sommige gevallen wil je meerdere toestellen kunnen selecteren, zodat er twee of meerdere van jouw devices rinkelen op hetzelfde moment. Daar gaan we mee aan de slag, zodat je zelf kunt bepalen welke toestellen gelijktijdig over moeten gaan.

Profielfoto’s van collega’s

We gaan ook aan de slag met de optie om een profielfoto aan je Gebruiker toe te voegen. Zo vind je gemakkelijker een collega die je wilt bellen, want je herkent iemand sneller via een foto dan de naam. En daar komt bij: zo weet je ook direct hoe die ene nieuwe collega eruitziet die je nog nooit hebt gezien omdat je vaak vanuit huis werkt. Wel zo persoonlijk!

Voys Pulse

Deze feature hebben we dit voorjaar al gelanceerd: Voys Pulse. Hiermee zie je in één oogopslag de status van jouw collega’s: zijn ze beschikbaar of niet? Je belt met Voys Pulse niet meer naar een toestel van een collega, maar naar een echte collega. En die collega bepaalt zelf op welk device die bereikbaar is.

Instellingen

De instellingenpagina in de Voys App heeft een lenteschoonmaak gekregen. De interface is aangepast, waardoor het nu duidelijk is wat je precies waar kunt doen. De instellingenpagina bestaat nu uit vijf onderdelen:

  • Instellen bereikbaarheid
    Naast het bellen zelf, is dit een van de belangrijkste onderdelen van de app: het instellen van je bereikbaarheid. Het aangeven of en hoe je bereikbaar bent, heeft een nieuwe look-and-feel gekregen en is nu nog eenvoudiger.
  • Voorkeuren app
    Binnen de app stel je jouw voorkeuren in met betrekking tot het gebruik van de app. Hier geef je bijvoorbeeld aan of je via VoIP wilt bellen, of je een tabblad met alle oproepen van de organisatie wilt zien of dat je liever je eigen ringtone hoort dan de Voys-ringtone.
  • Voorkeuren van de ingelogde gebruiker
    Hier stel je de voorkeuren in die te maken hebben met de Gebruiker. Zo selecteer je hier met welk zakelijk nummer je wilt bellen en zie je met welk e-mailadres je bent ingelogd.
  • Voorkeuren bedrijfsbreed
    In dit onderdeel van de instellingenpagina kun je bedrijfsbreed aanpassingen doen aan de telefooncentrale. Je kunt vanaf deze plek bijvoorbeeld naar je belplan gaan, je openingstijden wijzigen of de Tijdelijke Omleiding instellen.
  • Over de app
    Hier vind je algemene informatie over de app. Geef hier bijvoorbeeld feedback over de app en check welke versie van de app je gebruikt. Je ziet hier straks ook de nieuwste productupdates, daarover volgt later meer informatie.

De instellingenpagina van de Webphone krijgt nog een andere indeling. In het kader van consistentie zullen we deze indeling zoveel mogelijk baseren op de instellingenpagina van de Voys App.

Voys App: dit komt eraan

Wat ik hierboven heb genoemd, is nog niet alles. We hebben nog meer plannen klaarliggen voor de Voys App:

  • Uitgaand nummer selecteren: hiermee selecteer je met welk zakelijk nummer je wilt bellen. Superhandig als je meerdere telefoonnummers hebt. Soms wil je met je eigen nummer bellen en soms bijvoorbeeld met dat van je team. Je kunt dit al instellen in de app, maar de optie is een beetje weggestopt. Die halen we straks wat meer naar voren, zodat je ‘m gemakkelijk kunt vinden én gebruiken.
  • Proactieve communicatie: geen zorgen, we gaan je niet spammen. We willen je alleen wel graag laten weten wanneer je verbinding niet helemaal lekker gaat. En dan vooral: wat je hieraan kunt doen. Zo kun je het probleem snel verhelpen en ongestoord verder bellen met je klant.

Vernieuwde plugin

De Voys Plugin krijgt een make-over. Of eigenlijk, we gaan ‘m helemaal uitkleden. Dit doen we omdat een heleboel functionaliteiten van de plugin overbodig zijn geworden. Deze zijn bijvoorbeeld toegevoegd aan de Voys App en/of Webphone. Wat blijft er dan over? De krachtigste feature van de plugin natuurlijk: de klik-en-bel-functionaliteit. De plugin blijft uiteraard beste maatjes met de webphone en je bureautoestel.

Dit gaan we doen:

  • De BLF (busy lamp field) wordt verwijderd. Want daar hebben we al iets mooiers voor: Voys Pulse.
  • Het wachtrijtabblad wordt verwijderd. Deze informatie vind je ook terug in de app en webphone. En wist je dat we tegenwoordig ook wachtrijstatistieken hebben? Hiermee krijg je realtime inzicht in de stand van zaken in de wachtrij en de prestaties van je belteam.
  • Om de klik-en-bel-functie z’n werk te laten doen, moeten we weten welk toestel jouw voorkeur heeft om een uitgaand gesprek te voeren. Je toestelvoorkeur kun je dus nog gewoon instellen in de vernieuwde plugin.
  • De nieuwe plugin is te gebruiken op alle Chromium gebaseerde browsers, zoals Chrome en Edge.

Regels Google Chrome

In 2024 veranderen de regels met betrekking tot het bouwen van een extensie. We besparen je de details, maar ook hier gaan we natuurlijk mee aan de slag.

Helemaal bijgepraat

Zo, je bent weer helemaal op de hoogte over onze plannen voor de Voys App en Webphone! Zoals je hebt gelezen hebben we een heleboel plannen die ervoor zorgen dat jij de relatie met jouw klanten kunt optimaliseren. Wanneer wat precies komt? Dat kunnen we je nu nog niet exact vertellen. Houd hiervoor vooral voys.nl/updates in de gaten.

Heb je vragen, suggesties of een goed idee: dan horen we dat natuurlijk graag!

Nog geen klant bij Voys? Bekijk hier alle mogelijkheden en sluit je vandaag nog aan.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 20 februari 2024

De perfecte telefooncentrale instellen voor jouw bedrijf – de beste tips en tricks voor het MKB

Van 24 januari 2024

Onze plannen voor 2024: nieuw jaar, nieuwe features en een nieuw product