Onze plannen voor 2024: nieuw jaar, nieuwe features en een nieuw product

auteursafbeelding

Suzanne Faber

24 januari 2024 Clock 6 min

In 2023 hebben we mooie stappen gemaakt van telecom- naar relatieprovider. Onze nieuwe manier van development resulteerde in flink wat nieuwe en verbeterde features. Ook dit jaar hebben we een aantal mooie verbeteringen op stapel staan. Toch ontwikkelen we wat minder nieuwe features dan je van ons gewend bent. En ook met de updates doen we het iets rustiger aan.

Minder productupdates, meer toekomstvisie dit jaar

Dat komt omdat we bezig zijn met de ontwikkeling van een heel tof, nieuw product dat perfect aansluit bij onze toekomstvisie. We mogen er nog niet te veel over zeggen (we weten dat we nu klinken als de gemiddelde BN’er in RTL Boulevard), maar we kunnen al wel verklappen dat we nog meer inzetten op een goede relatie tussen jou en je klanten.

We vinden het waardevol om jou ook in de toekomst te helpen met de beste producten op het gebied van telefonische bereikbaarheid en klantrelaties. Vandaar dat we nu even flink focussen.

Productupdates en nieuwe features in 2024

Niet meteen in de paniek schieten, natuurlijk hebben we een paar mooie updates en nieuwe features voor je gepland. Ze zijn alleen iets minder groots en meeslepend dan voorgaande jaren. Nu weet je waarom dat zo is.

Webphone-gesprekken opnemen via je headset

Snel en soepel bellen via de webphone: dat is nu nog eenvoudiger! We lanceerden onlangs een feature die het mogelijk maakt om webphone-gesprekken aan te nemen via je headset met USB-dongle. Dit noemen we Call control en maakt bellen een stuk overzichtelijker.

Als je meerdere tabjes open hebt staan, kan het best even zoeken zijn naar het tabblad van de webphone. Met Call control help jij jouw klant direct met volledige aandacht. Dat scheelt tijd en geeft rust en overzicht. Op onze hulppagina ontdek je welke headsets hiervoor geschikt zijn en hoe Call control precies werkt.

Alleen bereikbaar voor collega’s

Soms ben je wel beschikbaar, maar alleen voor je collega’s en niet voor klanten. Daarom hebben we binnenkort een extra status voor je. Zo zien collega’s meteen dat ze je best even mogen storen voor een korte vraag, maar dat je niet zoveel tijd hebt voor een gesprek met de klant.

Bellen collega’s? Dan gaat je toestel over. Belt een klant? Dan ben je niet bereikbaar. Dat kan best handig zijn als je echt gefocust moet doorwerken, maar wel stand-by staat voor noodgevallen.

Sneller algemene statistieken genereren

Meten is weten. En dat weten doe je het liefst zo snel mogelijk. Snappen we. Op dit moment verzamelen we ‘s avonds alle algemene statistieken. Dan zijn de statistieken van die dag ook pas zichtbaar. De algemene statistieken vind je in de linkerbalk in de portal.

Dat gaat veranderen, want in 2024 worden de algemene statistieken veel sneller zichtbaar. Als in: echt veel sneller. We streven ernaar om straks direct na het ophangen van een telefoongesprek de statistieken te genereren, net zoals je dat nu gewend bent van de wachtrijstatistieken.

Voicemail to text in je mailbox

Over deze ontwikkeling zijn we superenthousiast, want echt: jouw leven gaat hier makkelijker van worden. In 2024 schrijven we een ingesproken voicemailbericht uit en sturen het per mail naar je toe, zoals je nu al gewend bent met het audiobestand. Heb je geen tijd om te luisteren, maar kun je wel even lezen? Dan ben je voortaan veel sneller op de hoogte.

Deze update is ook superhandig voor bijvoorbeeld receptionisten, secretaresses en doktersassistenten. De inhoud van het bericht helpt hen bepalen welke acties ze moeten ondernemen. En een uitgeschreven bericht bespaart een hoop tijd.

Natuurlijk ontvang je ook gewoon het ingesproken bericht van ons, precies zoals je gewend bent. Binnenkort heb je dus de keuze wat voor jou het prettigst werkt.

Nieuwe browserextensie wordt simpeler en gebruiksvriendelijker

Onze plugin is toe aan vernieuwing. Dat is belangrijk, omdat er nieuwe regels aankomen waaraan onze plugin moet voldoen, Manifest V3 van Google. En dat lijkt ons een bijzonder goed moment om de plugin op de schop te gooien.

We hebben gemerkt dat de plugin veel eenvoudiger kan, want er zijn grote ontwikkelingen geweest binnen de webphone en onze app. Daarom maken we de plugin simpeler en gebruiksvriendelijker. De krachtigste functie van de plugin blijft over: de klik- en belfunctionaliteit. Om de plugin optimaal te laten werken, blijft het wel mogelijk om ook hier je toestelvoorkeur in te stellen.

Gebruikersstatus toevoegen in de portal

In de app en webphone zie je al de status van de Gebruikers. Je weet zo meteen of iemand bereikbaar is, in gesprek of niet beschikbaar. In de portal zie je de status nu nog niet, maar daar wordt aan gewerkt. Nu zie je nu nog een lijst met de aanwezige collega’s, maar straks zie je daar ook de status bij.

Ook dit jaar gaan we door met impact maken

De wereld een beetje mooier maken: dat blijven we ook dit jaar doen. Want impact maken is niet iets wat er ‘erbij’ doen, het zit verweven in elke keuze die we maken binnen de organisatie. In ons impactoverzicht van 2023 zag je al welke stappen we afgelopen jaar maakten. Daarom delen we nu ook graag onze toekomstplannen met je, van onze stichting 48percent.org tot de stappen die we zetten richting steward ownership.

Stappen zetten met steward ownership

In 2024 hopen we mooie, nieuwe stappen richting steward ownership te maken. Misschien heb je het gemist, lees dan vooral even waarom we kiezen voor steward ownership en hoe steward ownership werkt.

We zijn achter de schermen heel druk met het maken van plannen, maar daar kunnen we nog niet zoveel over zeggen. Niet omdat dit geheim is, maar omdat we simpelweg nog niet weten wat de uitkomsten gaan zijn.

Voor steward ownership is er nog geen kant-en-klaar format dat bedrijven kunnen gebruiken, dus we zoeken alles zelf uit: hoe regel je steward ownership financieel en juridisch, hoe zorg je dat de juiste mensen zeggenschap krijgen en in welke vorm gaan we de waarden van de organisatie beschermen?

Natuurlijk beloven we je dat je in 2024 op de hoogte houden van alle ontwikkelingen op dit vlak.

Onze stichting 48percent.org bestaat in november vijf jaar

Een feestje waar we ons nu al op verheugen: in november bestaat onze stichting 48percent.org alweer vijf jaar. Dat zijn vijf mooie jaren waarin we ons sterk hebben gemaakt voor eerlijkere toegang tot het internet. Want toegang tot het internet geeft mensen kansen, bijvoorbeeld op werk en scholing.

We hebben projecten over de hele wereld, maar werken ook dicht bij huis. Op dit moment draaien we een pilot in de gemeente Westerkwartier, waarbij we 50 huishoudens van een betaalbare internetverbinding, laptops en digitale vaardigheden voorzien.

Denk jij mee over onze toekomst?

Je ziet het, het is een jaar vol spannende ontwikkelingen, waarin we weer volop aan het ontdekken en experimenteren zijn met onze producten en organisatie. We vinden het fijn dat er dingen zijn die nog niet vastliggen, want dat geeft ons de ruimte om ook jouw feedback te verwerken in al onze processen. Heb je een mening, idee of tip? Laat het ons dan weten via voys.nl/verbeteringen. Of meld je aan als producttester. Dan denk je met ons mee en ben je betrokken bij het developmentproces.

We kijken ernaar uit om van je te horen!

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Een man met een glimlach staat aan een verstelbaar bureau in een licht en modern kantoor. Hij draagt een mosterdkleurige trui en een koptelefoon met microfoon. Achter hem zitten collega's geconcentreerd achter hun computerschermen. Het kantoor is voorzien van grote ramen waardoor natuurlijk daglicht binnenstroomt en is aangekleed met levendige kamerplanten, wat een frisse uitstraling geeft aan de werkruimte.

Van 23 april 2024

Combineer Voys Reach en Voys Pulse: zo creëer je de beste klantervaring

Van 19 maart 2024

Efficiënter bellen met Call control – beter klantcontact in minder tijd