Een blik vooruit

Waar gaan we naartoe in 2022?

Dan rest de vraag: waar gaan we naartoe?

Impact is ons doel. Door te groeien, vergroten we onze impact op alle gebieden die we in dit Responsibility Report noemen. Groeien doen we door onze bestaande klanten succesvoller te maken en nieuwe klanten te verwelkomen.

Voor 2022 zijn vereenvoudigen en vergroten daarbij onze belangrijkste thema’s.

Technologie: vereenvoudigen en vergroten

Ons thema dit jaar: simplify and move up

Onze focus ligt dit jaar op het vereenvoudigen van het beheer van je telefonieomgeving. Zo moet het steeds eenvoudiger worden voor jou als klant om snel de juiste persoon te bereiken in jouw organisatie. Daarnaast ga je een hoop nieuwe functies zien in 2022 die bedoeld zijn om de groei van je organisatie te ondersteunen. Daarmee blijft telefooncentrale Freedom relevant en groeit die nog beter mee met de wensen van je bedrijf.

Nieuwe apps

We beginnen 2022 echter met de lancering van onze nieuwe apps. Deze kennen op dit moment zo’n 25.000 gebruikers en met de update maken we de app niet alleen beter, maar ook klaar voor de toekomst. De Android-versie is inmiddels voor alle klanten beschikbaar en iOS zal in het voorjaar van dit jaar volgen. Wat we daarna gaan doen, dat wordt extra spannend.

Holodeck 101: een nieuwe manier van duurzame product ontwikkeling

We hebben de afgelopen vijf jaar heel hard gewerkt aan het up-to-date maken van alle elementen die je kent in ons huidige platform. Freedom bestaat nu 12 jaar en met alle gemaakte verbeteringen kan het ook de komende 12 jaar aan, zelfs zonder dat we daar heel veel developmentkracht voor nodig hebben. Dat betekent ook dat onze developmentagenda nagenoeg leeg is.

Dit zagen we aankomen en we hadden de grote wens om sneller, in een betere architectuur en schaalbaar door te kunnen ontwikkelen. Daarom ontwikkelden we een nieuwe ontwikkelplatform wat de interne naam Holodeck draagt. De eerste maand van 2022 zijn 70 mensen bezig geweest om vijf nieuwe functies te bouwen in Holodeck, zodat we dit platform grondig aan de tand kunnen voelen. De vijf functies waar we prototypes voor hebben gebouwd zijn:

  • Business information look-up: dit hebben we nodig zodat je 112 goed kunt bereiken en we jouw kerngetal aan vestigingslocatie kunnen koppelen, zonder dat jij daar als klant werk voor moet doen.
  • Waldo: een service die het eenvoudig moet maken om te zien wie er in jouw bedrijf telefonisch bereikbaar is.
  • Operator: een routeringsysteem waarmee we kijken naar de historische relaties tussen jouw bedrijf en je klanten. Op basis van die informatie kan Waldo de juiste persoon vinden als je de klant je belt.
  • Time based routing: een opvolger van ons huidige openeningstijdensysteem waarmee het veel eenvoudiger wordt om dit te beheren.
  • Realtime dashboarding: een dashboard waarop je in realtime kunt zien hoe goed je bereikbaar bent voor je klanten en dat je ondersteuning biedt als je onze wachtrijmodule gebruikt.

Let op: deze features zijn niet al morgen klaar, maar we hopen dat we zaken als deze met Holodeck veel sneller naar jou als klant kunnen brengen. In de combinatie van deze features zie je het eerdergenoemde thema simplify and move up terug.

Van verbinding naar relatie

Ons langetermijndoel is om verder te gaan dan het leveren van de verbinding tussen jou en je klant. We willen die verbinding rijker maken en zorgen dat die de onderlinge relatie kan versterken. Het juiste gesprek, op het juiste tijdstip, bij de juiste persoon, in de juiste context, is daarbij ons productstreven.

Een complete oplossing voor iedere doelgroep

We zijn enorm trots op Freedom – het product dat we zelf al 12 jaar ontwikkelen – en we zien wat het met behulp van Holodeck kan worden. We zien ook dat er ruimte is voor een product tussen Freedom, dat we gebruiken voor het kleinbedrijf, en ons One-product, dat we gebruiken voor de corporate markt. Daarom introduceren we dit jaar ook een nieuwe oplossing: Blue. Wordt je organisatie te groot voor Freedom? Dan bieden we met Blue een passende oplossing die je verder kan helpen bij je groei.

Leren: inside out en outside in

Een ander belangrijk thema dit jaar is leren. We willen zelf meer leren en we willen dat onze omgeving meer van ons kan leren.

Ons boek: Alleen maar bazen

Dat leren begint bij ons boek Alleen maar bazen wat we in het begin van dit jaar gaan uitgeven. Alles wat we de afgelopen tien jaar hebben geleerd over zelfsturing staat erin. Het boek is echter meer dan dat. Het werd een boek over gelijkwaardig samenwerken en gelijkwaardig organiseren. En in het boek is er veel aandacht voor jouw eigen rol in de werkcontext. Daarmee is het een boek voor mensen die in hun werkomgeving het maximale uit zichzelf en de mensen om zich heen willen halen.

Digitale fitheid

Verder hebben we in het begin van 2022 de training Digitale Fitheid online gezet. Digitale fitheid gaat over slim gebruik van digitale middelen die je als mens en organisatie fit maken. Deze is primair bedoeld voor onze collega’s, maar iedereen mag meedoen.

Techsnacks

Techsnacks zijn korte presentaties van 15 minuten die je voor of na je lunch kunt bekijken. Ze kunnen over van alles gaan: van een nieuwe gadget tot een geweldig boek over zelfreflectie. Daarbij kunnen ze worden gegeven door één van onze collega’s en heb je als externe een goed verhaal, dan hebben we daar vast ook plek voor op dit (digitale) podium.

48percent.org

Leren zal ook zitten in de projecten van 48percent.org. Twee van de drie pijlers van de stichting gaan over educatie, digitale geletterdheid en het bevorderen van privacybewustzijn en veilig internetgebruik.

Dank voor jullie support

We hopen dat je zo een goed beeld hebt gekregen van de zaken waar we bij Voys mee bezig gaan in 2022. Als klanten, samenwerkingspartners en collega’s maken jullie dit mede mogelijk en daar bedanken we jullie dan ook graag voor.

Terug naar overzicht

Lees verder

Het hele rapport

In dit Responsibility Report blikken we terug op het jaar 2021. We zoomen in op de technologie die we ontwikkelen en verhalen die we schreven. Hoe ondernemen we betekenisvol? We ondersteunen verschillende initiatieven en het werk van stichting 48percent.org. Ook werken we aan onze duurzaamheidsmissie en ontwikkelen we open-source-software. Daarnaast leggen we uit wat we met jouw 10 euro doen en blikken we vooruit op 2022. Welke kant gaan we op?

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!